Po Paříži prvními otevřenými plynovými double-deckery

Cílem Paříže je být na předním místě při zlepšení klimatických podmínek a Scania čistší alternativu nabídla. K elektrickým vyhlídkovým autobusům se přidávají plynové.
Cílem Paříže je být na předním místě při zlepšení klimatických podmínek a Scania čistší alternativu nabídla. K elektrickým vyhlídkovým autobusům se přidávají plynové.
Open Tour, dceřiná společnost RATP Group, provozuje 36 hop-on hop-off autobusů na třech linkách po francouzském hlavním městě. Ročně svezou 700 000 turistů. Do provozu už bylo uvedeno šest bateriových elektrických autobusů, a nyní Open Tour doplňuje svou flotilu o šest plynových autobusů.

"Dokud nebudeme znát budoucí regulační předpisy, chceme vyzkoušet několik zelených technologií," říká Fabrice Bayon, ředitel Open Tour Paris. „Do roku 2024 bude celá flotila Open Tour Paris převedena na čistou energii. Spolu s městem Paříž, Regionem a Francouzskou agenturou pro životní prostředí a energetiku jsme již mnoho let zavázáni k udržitelnější mobilitě. Jsme hrdí na to, že se současnou třetinou ekologické flotily můžeme spojit turistickou atraktivitu s respektem k životnímu prostředí.“

Double-decker, postavený španělským UNVI, je vybaven pěti plynovými nádržemi s celkem 276 kilogramy stlačeného plynu, což odpovídá 1 825 litrům. To je dostačující pro jízdu přibližně 500 kilometrů. "Potřebujeme doplnit palivo každý druhý až třetí den, což je důležité, protože nemáme vlastní čerpací stanici a šetříme čas řidiče."

Vyhlídkové autobusy se vydají denně na 4 až 5 cest do města - celkem ujedou asi 120 kilometrů, a poté se vracejí do depa v Rosny-sous-Bois, východně od centra Paříže.

12 metrový low entry autobus splňuje kontinentální evropskou maximální výšku čtyři metry s kapacitou 70 cestujících. Aby se usnadnilo časté nastupování a vystupování na 250 zastávkách po celé Paříži, autobus má funkci kneelingu.

Po trase jsou cestující provázeni ve 12 jazycích a také komentářem pro děti ve francouzštině, angličtině a španělštině. Firma očekává stabilní růst cestovního ruchu. Zaměřuje se také na návštěvníky, kteří se do města vracejí, a snaží se služby stále vylepšovat.