Mercedes-Benz Tourismo: dva důvody k oslavě

Před 25 lety si užil světovou premiéru a nyní Mercedes-Benz předal 30 000. kus. Zároveň je Tourismo nejprodávanějším zájezdovým autobusem v Evropě.
Před 25 lety si užil světovou premiéru a nyní Mercedes-Benz předal 30 000. kus. Zároveň je Tourismo nejprodávanějším zájezdovým autobusem v Evropě.
Příběh Mercedes-Benz Tourismo začal v roce 1994, i když pod jiným názvem: O 350 Tourismo. Byl to první autobus s hvězdou, který měl jméno.

Po prodeji více než 26 000 kusů byla na podzim roku 2017 uvedena na trh současná třetí generace high-deck Mercedes-Benz Tourismo se širokou škálou variant vybavení, motorů a bezpečnostními systémy. Tourismo je k dispozici ve třech délkách od 12,1 do 14 metrů ve dvounápravových a třínápravových variantách. Lze ho využít pro dálkové autobusové linky, kyvadlovou dopravu, jednodenní výlety a také na meziměstské autobusové trasy.

Nízká spotřeba paliva je výsledkem výborné aerodynamiky s hodnotou odporu vzduchu pouhých Cd = 0,33 a účinného hnacího ústrojí. Spotřebu paliva a emise snižují zařízení jako je tempomat Predictive Powertrain Control (PPC) nebo systém Eco Driver Feedback (EDF).

Výroční model pro polskou autobusovou společnost RAF TRANS

Rafał Jańczuk, ředitel RAF TRANS, při předání 30 000. autokaru: „Mercedes-Benz Tourismo je skutečně všestranné vozidlo. Pro firmy je ekonomicky výhodný, pro cestující a řidiče je to bezpečný a pohodlný autobus." Výroční model byl předán Rafałovi Jańczukovi ve Varšavě. RAF TRANS provozuje turistické linky, dálkové pravidelné linky a VIP kyvadlovou dopravu s flotilou asi 220 autobusů. Mercedes-Benz Tourismo tvoří páteř flotily. RAF TRANS také věří v třícípou hvězdu pokud jde o minibusy a luxusní sedany pro VIP použití.

Při výběru specifikace pro výroční autobus kladl RAF TRANS velký důraz na hospodárnost, bezpečnost a pohodlí. 12,3 metrů dlouhý zájezdový autobus je vybaven nouzovým brzdovým systémem Active Brake Assist 4, ESP Electronic Stability Program, autonomním inteligentním tempomaten ART, asistentem hlídání jízdního pruhu a Attention Assist. Cestující se posadí do sedadel Travel Star Eco s obzvláště pohodlným čalouněním Luxline. Řidič má atraktivní a uživatelsky příjemný kokpit Comfort Plus, třešničkou je kožený multifunkční volant. High-deck bus je poháněn účinným a nízkoemisním šestiválcovým motorem Mercedes-Benz OM 70 s výkonem 290 kW (394 k).

Daimler


Mercedes-Benz Tourismo: dva důvody k oslavě
Předání výročního Tourismo (zleva): Roman Biondi (EvoBus), Rafał Jańczuk (ředitel RAF TRANS), Katarzyna Troicka-Jańczuk (jednatel RAF TRANS), Aleks Jańczuk (RAF TRANS) a Artur Konarski (generální ředitel EvoBus Polska). Foto Daimler
Mercedes-Benz Tourismo: dva důvody k oslavě
Příběh Tourismo začal v roce 1994 pod názvem O 350 Tourismo. Foto Daimler