Na Letiště Václava Havla pojedou parciální trolejbusy
Parciální trolejbus jezdí v Praze na lince z Palmovky do Letňan. Kromě trolejbusu ŠKODA 30 Tr přibude zkušebně trolejbus EKOVA Electron 12T.

Rada hlavního města schválila záměr na elektrifikaci linky 119. Kromě výstavby trolejové sítě nakoupí 20 tříčlánkových bateriových trolejbusů.
Rada hlavního města schválila záměr na elektrifikaci linky 119. Kromě výstavby trolejové sítě nakoupí 20 tříčlánkových bateriových trolejbusů.
„Rozhodli jsme se elektrifikovat linku na letiště. Půjde o velkokapacitní trolejbusy, respektive elektrické autobusy s dynamickým dobíjením. Záměr je v souladu se schváleným Plánem udržitelné mobility a Klimatickým závazkem. Hotovo bude do roku 2023," uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Město plánuje pro provoz na linku 119 vedoucí od metra Nádraží Veleslavín koupit parciální trolejbusy. Baterie by měly dobíjet z trolejí vybudovaných na částech trasy v úseku mezi Nádražím Veleslavín, Dědinou a Terminálem 3. Troleje by měly mít celkem necelých 5 km. Dobíjecí trolej má být také v obratišti na Veleslavíně a na letišti. Zázemí pro elektrobusy vznikne v garážích Řepy.

Podle náměstka primátora je ideální do budoucna plánovaná rychlodráha, která bude ale jako investice SŽDC hotová nejdříve v roce 2028. Město se proto rozhodlo ulehčit cestujícím co nejdřív. "Proto trasu linky 119 zelektrifikujeme a do Prahy pořídíme dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů. Budou mít na délku 25 metrů, čímž se výrazně zlepší komfort cestujících, ulehčíme dopravě tím, že nebudeme přidávat další autobusové spoje, a zároveň snížíme výfukové emise na nulu. A myslíme i na dobu, kdy se na letiště bude moci jezdit vlakem. Vybudovaná infrastruktura i trolejbusy snadno najdou využití jinde. Skvěle se budou hodit například pro připravované prodloužení tramvajové tratě ze smyčky Dědinská do rozvojové oblasti starého letiště nebo z Anděla na Strahov. Moderní bateriové trolejbusy potom budou jezdit na dalších výhledově elektrifikovaných linkách 112, 131 a 191. Elektrifikace autobusové dopravy je jednou z mých dlouhodobých priorit, která pomůže životu v Praze stejně, jako se to už povedlo třeba v Curychu, Linci nebo Nantes," uvedl Adam Scheinherr na svém facebookovém profilu.

V plánuje je nákup 20 vozidel za odhadovanou částku 600 milionů korun. Náklady na vybudování infrastruktury by měly být podle odhadu kolem 300 milionů korun.

V současné době probíhá také zakázka na pořízení nových velkokapacitních autobusů s naftovým nebo hybridním pohonem pro linku 119. Už dříve pražský dopravní podnik informoval, že po vybudování trolejbusové tratě na letiště by měly přejít na jiné linky po Praze, kde by neměl být problém je využít, jde například o trasu do Suchdola.