Soutěž ve zručnosti řidičů (1 řidič / 1
řidička) obsahovala následující úkoly:
· Měření
rychlosti (projetí měřeného úseku stanovenou rychlostí se
zakrytým rychloměrem).
· Odhad brzdné síly (nastavení brzdy tak, aby bez dalšího
zásahu řidiče zastavila souprava na určeném místě).
·
Plošina (zastavení dveřmi s plošinou pro invalidy ve vyznačeném
prostoru zastávky).
Dopravní podnik města Brna se pochlubil rovněž zajímavými kusy, které představil veřejnosti. Z
autobusové sekce to byla Karosa B741, z tramvajové bylo exponátů
více – tramvaj T6A5, KT8D5R.N2 (s motivem 150 let MHD), 4MT a 3VL,
... Trolejbusy zastupoval výcvikový a rozmrazovací trolejbus
(obojí Škoda 14 Tr) a opravená 15 Tr.
Mimo autobusů,
trolejbusů a šalin si návštěvníci mohli prohlédnout i
historické automobily. Ty přivezl Trabantklub. Kromě trabantů
byla k vidění i nejstarší Tatra z předválečné doby, dále byl
k vidění i vůz Barkas, vozy Škoda, Velorex (troj i čtyřkolový)
a nebo legendární anglický vůz Taxi. Z moderních automobilů
byly k vidění dva vozy Škoda od firmy Autonova.
Své místo na
akci měla i brněnská městská policie, která měla na ulici
Lidická vystavenou svou pojízdnou výukovou a prezentační Karosu
B931.1675 ,,Mobidik II", kterou DPMB upravil pro jejich
potřeby. Představila se také společnost E-On, která
dovezla na ukázku jeden pracovní vůz zn. MAN.
Na uspořádání street party se
podílelo kromě DPMB a TMB také mnoho dalších subjektů: Brno My
City (chytré Brno), MČ Brno-Střed, Jihomoravský kraj, Středisko
volného času Lužánky, TIC Brno, VIDA Science centrum, FabLab
Brno, Centrum pro cizince JMK, Věřejná zeleň města Brna,
Hvězdárna a planetárium Brno, Centrála cestovního ruchu –
Jižní Morava, Český rozhlas Brno, HZS ČR, MP Brno, Policie ČR,
ZZS Jihomoravského kraje, E-On, Radio Petrov, Hitradio City Brno,
ISŠA Brno, Gymnázium Elgartova Brno, Dům pro Julii, Autonova,
Brněnský městský střelecký sbor, Mažoretky LILI Brno a
ParaCentrum Fénix.
Další podobná oslava dopravy by v Brně podle vize DPMB měla proběhnout za dalších 150 let. Věříme, že se podaří pro příští generace zachovat většinu unikátních dopravních prostředků a řadu dalších, pro nás dnes možná stěží představitelných, získat.
Tomáš Ertl