Škoda Vagonka získala obří zakázku do Lotyšska
Takto budou vypadat nové elektrické jednotky ze Škody Vagonka pro příměstskou dopravu pro tratě s rozchodem 1520 mm a napájecím napětím 3 kV s možností budoucí konvertace na 25 kV. Vozidla musí odolat klimatickým podmínkám -40 st.C až + 40 st.C. Obsaditelnost vozidel minimálně 400 sedících až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost vozidel 160 km/h.

Lotyšským státním dráhám dodá třicet dva moderních jednopodlažních jednotek pro příměstskou dopravu. Hodnota kontraktu se pohybuje okolo šesti miliard korun.
Lotyšským státním dráhám dodá třicet dva moderních jednopodlažních jednotek pro příměstskou dopravu. Hodnota kontraktu se pohybuje okolo šesti miliard korun.
Škoda Vagonka, člen skupiny Škoda Transportation, byla potvrzena jako vítěz tendru a podepsala smlouvu na dodávku elektrických jednotek pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru Vilciens). Jedná se o třicet dva moderních jednopodlažních jednotek pro příměstskou dopravu, jejich údržbu, dodávky náhradních dílů a školení. Hodnota tohoto kontraktu se pohybuje okolo šesti miliard korun.
„Jsme velmi potěšeni, že Škoda Vagonka byla vyhlášena vítězem tohoto významného tendru a podepsala smlouvu s Pasažieru Vilciens. Opakovaně se ukázalo, že naše společnost nabídla ekonomicky a technicky nejlepší řešení nových moderních jednotek. Naše jednotky jsou v provozu například v České republice, Litvě, Ukrajině nebo Slovensku a nyní se na ně mohou těšit také cestující v Lotyšsku,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Vagonka Martin Bednarz.

Škoda Vagonka nejlépe splnila podmínky zadání tenderu a nabídla nejvýhodnější cenu za provoz nových moderních jednotek na 35 let. Jednalo se nejen o cenu za samotné elektrické jednotky, ale také za náklady na údržbu, spotřebu energie atd. a to po celou dobu provozu. Škoda navíc jako jediná nabídla dvousystémové jednotky, což je významnou výhodou vzhledem k probíhající elektrifikaci tratí v Lotyšsku. Nové jednotky tak budou moci operovat po celé délce tratí zejména pro trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava.

Kromě samotných dodávek jednotek chce Škoda Vagonka spolupracovat s místními firmami při uvádění vlaků do provozu, na jejich následném servisu a údržbě po celý životní cyklus vozidla, který činí minimálně 35 až 40 let. Jednotky by měly být dodávány postupně v letech 2022 až 2023.

Nové elektrické jednotky ze Škody Vagonka budou určeny pro příměstskou dopravu pro provoz na tratích s rozchodem 1520 mm a napájecím napětím 3 kV s možností budoucí konvertace na 25 kV. Vozidla musí odolat  klimatickým podmínkám -40 st.C až + 40 st.C. Obsaditelnost vozidel bude činit minimálně 400 sedících až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost vozidel bude 160 km/h.

Škoda Vagonka má dlouholeté zkušenosti s výrobou jednotek pro osobní dopravu. Její vlaky jezdí každý den v mnoha státech Evropy. V posledních 15 letech skupina Škoda Transportation dodala svým zákazníkům okolo 150 elektrických vlaků pro příměstskou, regionální a meziregionální dopravu. Skupina Škoda Transportation vyvíjí a vyrábí všechny klíčové komponenty vlaků, včetně trakčních elektrovýzbrojí, podvozků a řídicích systémů vozidla. Při výrobě používá skupina Škoda Transportation ty nejmodernější technologie například s cílem snížení spotřeby elektrické energie a úspory nákladů.

Škoda Transportation