Příbramsko jezdí v systému Pražské integrované dopravy
Slavnostní zahájení integrace na Příbramsku proběhlo na autobusovém nádraží v Příbrami ve středu 26. června

17 autobusových linek mezi Prahou, Dobříší a Příbramí, Hořovicemi a Příbramí a do Obecnice a Sádku je od soboty 29. června nahrazeno novými linkami PID.
17 autobusových linek mezi Prahou, Dobříší a Příbramí, Hořovicemi a Příbramí a do Obecnice a Sádku je od soboty 29. června nahrazeno novými linkami PID.
I. etapou integrace veřejné dopravy na Příbramsku se systém PID rozšířil o 6 autobusových linek, které nahradily částečně nebo zcela 17 stávajících linek Středočeské integrované dopravy (SID). Na nových linkách platí pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové tak i elektronické podobě včetně možností nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo přímo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka.

Lidé mohou jezdit na jednu jízdenku a výrazně levněji než dosud. I díky finanční spoluúčasti hlavního města cestující na trase Praha – Příbram výrazně ušetří: s pražskou Lítačkou i přes 8 000 Kč ročně. K tomu se dočkají pravidelnějších intervalů i nových víkendových a večerních spojů, poslední spoj jede ze Smíchovského nádraží v 0:35 hod.

Na linky budou nasazovány autobusy splňující standardy PID v podobě více nízkopodlažních, klimatizovaných autobusů s možností větší kontroly nad čistotou či přesností provozu. Kromě kloubových autobusů dopravní společnosti Martin Uher nasadí Arriva na třech nových linkách mezi Prahou a Příbramí pravděpodobně ještě do konce prázdnin 20 nových velkokapacitních autobusů Iveco a Setra s klimatizací, wifi a USB nabíječkami pro mobily a tablety.

Nástupní a výstupní zastávky linek se přesunuly ze zastávky Na Knížecí do terminálu Smíchovské nádraží. Obsluhována je nově zastávka  Lihovar s přestupem na linky na pravý břeh Vltavy a na Jižní Město. V Příbrami se nejezdí přes Milínskou ulici, ale pouze přes autobusové nádraží v ulici Čs. armády.

NOVÉ AUTOBUSOVÉ LINKY PID

392    Praha, Smíchovské nádr. – Dobříš, Nám. – Rosovice – Pičín – Příbram, Aut. nádr.
393    Praha, Smíchovské nádr. – Příbram, Jiráskovy Sady – Příbram, Drkolnov, Podbrdská
395    Praha, Smíchovské nádr. – Dobříš, Nám. – Příbram, Jiráskovy sady – Příbram, Drkolnov, Podbrdská
511    Příbram, Aut. nádr. – Lhota u Příbramě – Obecnice – Drahlín – Sádek – (Hluboš)
              
512    Příbram, Aut. nádr. – Podlesí – Obecnice – Drahlín – Sádek
              
531    Příbram, Zdaboř, Žežická – Příbram, Jiráskovy sady – Hluboš – Jince – Hořovice, žel.st.
              
Před začátkem změny v dopravě a i dnes, první pracovní den, pomáhali cestujícím informátoři ROPID a IDSK přímo v terénu v Příbrami a v Praze Na Knížecí či na Smíchovském nádraží. Žádné větší problémy v ranní špičce nevznikaly.




Příbramsko jezdí v systému Pražské integrované dopravy
Příbramsko jezdí v systému Pražské integrované dopravy
Příbramsko jezdí v systému Pražské integrované dopravy
Příbramsko jezdí v systému Pražské integrované dopravy
Příbramsko jezdí v systému Pražské integrované dopravy