Nová šestistupňová převodovka do městského provozu.

Desetileté úspěšné používání u autobusů vedlo k vývoji převodovky u rozvážkových vozů.
Desetileté úspěšné používání u autobusů vedlo k vývoji převodovky u rozvážkových vozů.
Praha, 21. listopadu 2005 - Scania představuje novou kombinaci hnacího ústrojí se 6-stupňovou převodovkou s vysokým točivým momentem a jednoduchým schématem řazení. Uzpůsobena je jízdním vlastnostem 9-litrových motorů Scania a stává se ideálním řešením pro sektor městské rozvážkové přepravy.

Nová převodovka s plynulým a přímým řazením je schopna snášet hodnoty točivého momentu motoru až do 1 250 Nm. Dostupná je pro rozvážkové vozy řady P s nápravou 4x2 a výkonem motoru 230 nebo 270 k a pro vozidla o celkové hmotnosti 18 tun nebo celkové kombinované hmotnosti až 26 t.

Schéma řazení je stejné jako u osobního automobilu se 6-stupňovou převodovkou: dvojité H se zpátečkou vlevo. Řadicí páka nemá žádné přídavné funkce (žádné dělené nebo měnitelné stupně).

Skříň převodovky je celohliníková a úspora hmotnosti, v porovnání s 8-stupňovou převodovkou aktuální řady, je více než 87 kg. Poměr odstupňování mezi prvním a nejvyšším přímým převodem je 7,72. Volitelně je u převodovky dostupný odběr výkonu, například pro hydraulické čerpadlo.

Všechny servisní práce se provádějí zespod vozidla, což je praktické pro rozvážková vozidla s pevnými nástavbami. Tloušťka obložení spojky je 5 mm, stejná jako u větších převodovek Scania. Interval výměny oleje je stejný jako u ostatních rozvážkových aplikací - 3 roky nebo každých 360 000 km.

Zavedení 6-stupňové převodovky u rozvážkových vozů předcházelo více než desetileté úspěšné používání u autobusů. Dodavatelem je společnost ZF, kompletní servis a dodávky náhradních dílů ale budou plně v režii servisní sítě Scania. Zahájení výroby je plánováno na květen 2006.
Tisková zpráva Scania CZ.

Nová šestistupňová převodovka do městského provozu.
Nová šestistupňová převodovka do městského provozu.