TEC má ambiciózní plán na ekologické autobusy a více cestujících
Pro snížení emisí CO2 o 30% za čtyři roky zvýší TEC počet hybridních, elektrických a autobusů na palivové články na valonských silnicích. Foto newmobility.news

Cílem je zvýšit počet přepravovaných osob o 25%, do roku 2030 dokonce o 150%, a snížení emisí CO2 o 30%. V plánu zatím není veřejná doprava zdarma.
Cílem je zvýšit počet přepravovaných osob o 25%, do roku 2030 dokonce o 150%, a snížení emisí CO2 o 30%. V plánu zatím není veřejná doprava zdarma.
Minulý týden oznámil valonský provozovatel veřejné dopravy OTW uzavření smlouvy o fúzi se všemi subjekty skupiny TEC. To bylo také příležitostí představit plány do roku 2023.

Jako součást vize Fast 2030 pro mobilitu ve Valonsku v Belgii chce Region zvýšit čísla ve veřejné dopravě. Dnes TEC reprezentuje pouze 4% všech dopravních prostředků. Plán je zvýšit tento podíl na 10%. To znamená 150% nárůst cestujících. Pro období 2019-2023 byl podíl stanoven na pouhých 5%, což představuje 25% nárůst.

Do roku 2023 by TEC měl snížit emise CO2 z vozového parku o 30%. První krok by měl být brzy splněn s dodávkou 300 nových vodíkových autobusů. Autobusy budou kompletní s flotilou 1 500 čistých vozidel TEC a 600 od dalších dopravců. Při znečištění na úroveň 1 (smogové varování) bude veškerá hromadná doprava ve Valonském regionu bezplatná.

Region oznámil, že do roku 2023 bude dotace do veřejné dopravy postupně zvyšována ze 139 eur na 160 eur na jednoho občana. K tomu je třeba přidat 468 milionů eur na novou infrastrukturu a autobusy a 32 milionů eur na zlepšení kvality služeb.

Na rozdíl od diskuzí o bezplatné veřejné dopravě v Bruselu, bude doprava TEC i nadále placenou službou. "20 eur za měsíc není částka, která by znamenala rozhodování mezi výběrem auta nebo veřejnou dopravou," říká ministr vlámské vlády pro mobilitu Carlo Di Antonio.

"Co očekává uživatel, je dobrá služba. Celkový rozpočet TEC se pohybuje okolo 600 milionů eur, 480 milionů dotuje Region a zbývajících 120 milionů je tržeb z jízdného. Pokud by nám těchto 120 milionů zbylo, velmi rádi bychom je využili ke zlepšení služeb," dodává ministr. Mezi lety 2015 a 2019 se ceny zvýšily o 6%. Je to daleko méně než 19% nárůst v letech 2009 a 2014. Do roku 2020 se ceny zvyšovat nebudou.

Zdroj: newmobility.news