Do centra Říma se vrací elektrické autobusy
První prototyp ''nového'' Gulliveru je výsledkem výběrového řízení vyhlášeného v dubnu 2018.

100% elektrické modernizované minibusy Gulliver se vrátí do římských historických uliček na jaře 2019. Postupně jich má být šedesát.
100% elektrické modernizované minibusy Gulliver se vrátí do římských historických uliček na jaře 2019. Postupně jich má být šedesát.
Řím chce nastartovat ekologickou dopravu malými elektrickými  autobusy Gulliver, které zakoupil v roce 2010. Minibus Gulliver (délka 5,3 metru) vyrábí společnost Tecnobus. V roce 2014 byl jejich provoz v hlavním italském městě přerušen údajně kvůli problémům s bateriemi a po krátkém obnovení provozu byl opět v roce 2017 zastaven. Nyní se na jaře do historického centra podle provozovatele veřejné dopravy ATAC vrací.

ATAC plánuje provozovat 25 elektrických mikrobusů na linkách 116, 117, 119 a 125 a do roku 2020 slibuje nasadit až 60 vozidel. Mnibusy na elektrický pohon nabídnou osm míst a dalších 14 pro stojící cestující. Elektrické malé autobusy jsou pro úzké uličky historického starého města, ve kterém jsou všechny čtyři výše uvedené autobusové linky, ideální.

Podle společnosti ATAC jsou "nové" mikrobusy výsledkem celkové opravy. Rámcová dohoda o modernizaci 60 vozidel zahrnuje náklady na servis a údržbu v průběhu šesti let a má hodnotu 7,1 milionu eur. Kromě toho jsou údajně další náklady na nové baterie ve výši 2 miliony eur.

ATAC S.p.A. má více než 11 tisíc zaměstnanců a je největší společností provozující veřejnou dopravu v Itálii. Provozuje veřejnou dopravu v metropolitní oblasti na ploše 1 285 km2 a každý den garantuje více než 4 miliony cest metrem, autobusy, trolejbusy, tramvajemi a regionální železnicí. Nyní se opět vrací k ekologicky udržitelné dopravě. Autobusová doprava je ve městě nejpoužívanější způsob, jak se dostat z místa na místo.

Zdroj: ATAC, Sustainable Bus


Do centra Říma se vrací elektrické autobusy
Autobusová doprava je v Římě nejpoužívanější druh veřejné dopravy, město křižuje více než 200 linek.