Dopravní podnik hl. města Prahy představil strategické cíle do roku 2020
Tisková mluvčí Aneta Řehková uvádí tiskovou konferenci managementu DPP ve čtvrtek 13. září.

Počítá s rozvojem ve všech oblastech. Zmodernizuje stanice metra, obnoví vozový park metra, tramvají i autobusů a rozšíří dopravní síť. Největší výzva je výstavba trasy D metra.
Počítá s rozvojem ve všech oblastech. Zmodernizuje stanice metra, obnoví vozový park metra, tramvají i autobusů a rozšíří dopravní síť. Největší výzva je výstavba trasy D metra.
Management Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) představil ve svém areálu Opravny tramvají na Praze 10 novinářům strategické a klíčové priority do roku 2020.

Klíčovými tématy činností DPP do roku 2020 budou:

Rozvoj dopravní infrastruktury
Výstavba metra D
Bezbariérovost metra
Rozvoj tramvajových tratí

Obnova stávající infrastruktury
Revitalizace a obnova stanic metra
Obnova tramvajových tratí

Obnova vozového parku metra, tramvají a autobusů, včetně elektrobusů

Řídící systémy povrchové dopravy

Zavádění bezkontaktních plateb


Čerpání finančních prostředků z fondů EU

Zavádění antikolizního systému v provozu tramvají a mobilního signálu a wi-fi.


„K největším výzvám současnosti pro nás patří výstavba trasy metra D, chceme pro naše cestující budovat nové tramvajové tratě a rozšiřovat počet elektrobusů v běžném provozu. Omlazujeme vozový park tramvají i autobusů. Nezapomínáme ani na modernizaci stanic metra, ve kterých se zvyšuje mj. počet bezbariérových přístupů. Do roku 2020 jsme stanovili jasné strategické priority, jejichž dodržení je pro nás naprosto zásadní,“ řekl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

„Počítáme s tím, že do konce roku 2020 započneme geologický průzkum a uskutečníme tak reálné kroky k naplnění snů mnoha Pražanů i těch, kteří do metropole kvůli práci dojíždějí,“ míní Martin Gillar s tím, že varianty výstavby metra D závisí na úspěšnosti a zvolené metodě získávání pozemků se stavbou souvisejících.

„Připravujeme i velké investice do tramvajových tratí. Kromě prodloužení tratí z Divoké Šárky do zastávky Dědinská za 890 mil. Kč a z Barrandova do Slivence za 690 mil. Kč do roku 2021 to jsou výstavby dvou tramvajových smyček,“ řekl Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP, přičemž DPP nezapomíná ani na obnovu stávajících tramvajových tratí.

Změn k lepšímu dozná do roku 2020 také vozový park tramvají. Už letos bude mj. dokončena dodávka 250 ks moderních tramvají typu 15T ForCity. Bude se jednat o největší flotilu na světě. DPP bude zajišťovat i jejich údržbu.

Pokud se týká obnovy vozového parku, proběhlo výběrové řízení na nové minibusy, kloubové i standardní autobusy. Přes počáteční problémy jsou už všechny kontrakty podepsány a dodávky probíhají řádně podle smluv. Touto obnovou chce DPP snížit průměrné stáří vozidel z 10 na 9 let. Investice do autobusů je téměř 2 mld. Kč.

Celoevropské i celosvětové téma současnosti - elektromobilita. Po analýzách a testech se DPP vydal cestou dynamického dobíjení na Prosecké ulici. Díky financování z hl. m. Prahy a Evropských fondů Praha - pól růstu bude  elektrifikována  linka 207 a nakoupeno 14 elektrobusů. V současné době probíhá výběrové řízení. Díky tomuto projektu se Praha stane největším provozovatelem elektrobusů s dynamickým dobíjením. Připravuje se i testování hybridních autobusů.

DPP zlepšuje i podobu stávajících stanic metra. „Realizovali jsme od loňska opravu stanic Anděl, Náměstí Republiky, Muzeum A, Skalka, doplnili jsme chybějící eskalátory ve stanici Nádraží Veleslavín. Investice souhrnně činily téměř 400 mil. Kč. Před sebou máme mnoho dalších projektů. Za povšimnutí stojí do roku 2020 zejména oprava stanic Jiřího z Poděbrad a Českomoravská, ve kterých počítáme s bezbariérovým zpřístupněním,“ dodává Tomáš Kaas.

U velkých investic je důležitým faktorem pro DPP získání dotačních prostředků z EU. V současném programovém období 2014 – 2020 čerpá DPP dotační prostředky zejména ze dvou operačních programů, tj. Operační program Doprava (OPD2) a Operační program Praha – pól růstu ČR (OP PPR). V rámci OP PPR má DPP dosud podepsané Smlouvy o financování projektů na 16 investičních akcí (projektů) ve výši 901,8 mil. Kč, přičemž k dnešnímu dni DPP obdržel podporu ve výši 166 mil. Kč.

Díky stabilitě je DPP vyhledávaným zaměstnavatelem. „Úspěšně se nám daří nahrazovat odcházející generaci našich spolupracovníků novými kolegy. Celkem u nás pracuje zhruba 11 000 zaměstnanců. Dopravnímu podniku se daří získávat potřebné řidiče. Zatímco v roce 2016 získal DPP za celý rok 353 řidičů, za letošní první pololetí evidujeme již 367 nových řidičů,“ řekl Martin Gillar, s tím, že DPP hodlá s náborovými kampaněmi dále pokračovat.



Dopravní podnik hl. města Prahy představil strategické cíle do roku 2020
Na konci října vyjede poprvé z areálu Opravny tramvají nová výletní tramvaj T3 Coupé.