Ruský autobusový trh roste

Ruský trh s autobusy je stále silnější. Agentura Autostat oznámila prodej 6 300 autobusů za první pololetí roku 2018. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku je to o 21,8% více.
Ruský trh s autobusy je stále silnější. Agentura Autostat oznámila prodej 6 300 autobusů za první pololetí roku 2018. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku je to o 21,8% více.
 V Evropské unii se podle sdružení ACEA za stejné období prodalo 20 206 autobusů. To je o 0,9% méně proti prvnímu pololetí roku 2017, kdy bylo prodáno 20 398 autobusů.

Zatímco v Evropské unii můžeme vidět v ulicích značky jako Mercedes-Benz, Iveco, MAN, VDL, Solaris, Irizar a další, Rusko poskytuje zcela jiný pohled. Lídry jsou domácí značky. Největším je ruský výrobce PAZ s 51% podílem na trhu a 3 235 prodanými autobusy, což představuje nárůst o 8,7%. LiAZ je na druhém místě s 1 133 kusy, což je o 34,7% více prodaných autobusů v prvních šesti měsících roku 2017. Dobře se daří i Nefazu s  388 vozidly, to znamená růst o 53,4%. Ve statistikách figuruje také běloruský MAZ, který je na ruském trhu nejoblíbenější zahraniční značkou s 376 prodanými kusy (+ 44,6%). Čínský výrobce Yutong prodal v prvních šesti měsících letošního roku 312 kusů.

Velkou část dodávek zahrnují "small-class high-floor" autobusy s délkou mezi 7 až 10 metry. PAZ prodal 1 775 kusů svého modelu 3205 a 884 kusů modelu 3204. Dvanáctimetrový Liaz-5250 je třetím v žebříčku s 416 kusy. Vysokopodlažní PAZ-4234 střední třídy zaujímá čtvrté místo se 396 prodanými kusy. Nefaz-5299 je pátý s 388 kusů.

Autostat je přední analytická agentura v oblasti ruského automobilového průmyslu.

Zdroj: Busworld