Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Double deckery Volvo B5TL Unvi na Žofíně 25. dubna. Foto Busportal

Volvo Group CR a Vega Tour ve středu 25. dubna představily patrové autobusy Volvo B5TL Unvi pro vyhlídkové linky historickým centrem Prahy.
Volvo Group CR a Vega Tour ve středu 25. dubna představily patrové autobusy Volvo B5TL Unvi pro vyhlídkové linky historickým centrem Prahy.
Společnost Vega Tour známá jako největší český tour operator luxusních autokarů v České republice rozšiřuje portfolio služeb pro turistický ruch. Od počáteční myšlenky na realizaci přes souhlas dotčených orgánů až po volbu dodavatele vhodných autobusů a jejich dodání uběhly téměř dva roky.
 
Tak jako většina ostatních evropských měst se centrum Prahy může nyní pyšnit zbrusu novými patrovými vyhlídkovými autobusy, jejichž generálním dodavatelem se stala společnost Volvo Bus Corporation prostřednictvím svého zastoupení v ČR Volvo Group Czech Republic.

Společnost Volvo jako jediná nabídla dodání kompletních autobusů s nástavbou španělského karosáře UNVI s kompletním servisním zabezpečením zárukami na celé vozidlo.  K volbě Volvo jako hlavního dodavatele, zajisté přispěly reference z obdobných projektů stavby autobusů jako např. projekt Studentagency- podvozky Volvo s nástavbou baskického karosáře Irizar. 

Autobusy jsou postaveny na unikátních podvozcích Volvo B5TL konstruovaných primárně pro double deckery anglických měst. Jsou designovány tak aby poskytovaly maximální stabilitu, jízdní komfort a přitom neomezovaly nástavbáře v provozních parametrech jako je obsaditelnost cestujícími a poloha těžiště. Podvozky jsou kompletovány do pojízdného stavu v továrně na podvozky ve švédském Boras a poté jsou přepravovány kombinovanou lodní a kamionovou přepravou k nástavbáři v tomto případě výrobního závodu-karosárna UNVI v portugalském Porto.

Podvozky jsou vybaveny dieselovými motory splňujících emisní normu EURO VI o výkonu 240hp. Přenos kroutícího momentu je přes automatickou převodovku  ZF 6AP10038s vestavěným retardérem. Motor s převodovkou jsou uloženy v zadní části rámu napříč a převod na zadní nápravu ZF AV132 je uskutečněn prostřednictvím úhlové převodovky. Tuhá přední náprava s elektrohydraulickým posilovačem řízení zajišťuje autobusu malý poloměr zatočení a dobrou stabilitu.

Karoserie patrového autobusu je svařena z uzavřených ocelových profilů z uhlíkové oceli a ošetřena proti korozi vnitřním i vnějším nástřikem. Stranové opláštění je z nerezového plechu. Z důvodu bezpečnosti je horní patro zasklené průhledným plastem a pro zajištění kvalitního výhledu a kontaktu cestujících s “tepem” centra města je osazeno boční zasklení otevíratelné nebo celkově odnímatelné.

Autobusy jsou bezbariérové a přizpůsobené pro potřeby osob se sníženou pohyblivostí. Kromě sedadel pro 76 pasažérů mají prostor pro invalidní vozík. Pro snadnou údržbu a dostatečný komfort jsou autobusy vybaveny sedačkami Pino s měkčeným sedákem a opěradlem. V zádech sedadel je ovládací panel informačního systému s připojením na sluchátka. Klienti jistě ocení audio průvodce, který je ve 14 světových jazycích. Pro děti je na palubě autobusů přichystaný audio průvodce přímo na míru, a to v anglickém a německém jazyce. Dozví se tak zábavnou formou zajímavé informace o Praze a její historii, a přitom si užijí spoustu legrace při řešení záhady.

Služba Hop On – Hop Off je vhodná pro všechny návštěvníky Prahy, kteří se nechtějí vázat časovým rozvrhem nebo je neláká prohlídka města s průvodcem, a přesto se chtějí o Praze něco dozvědět.

Klienti si mohou sami zvolit, které památky chtějí navštívit a kolik u nich chtějí strávit času. Zároveň mohou neomezeně „naskakovat“ a „vyskakovat“ na všech 6 zastávkách po dobu 24 hodin nebo 48 hodin dle zakoupené jízdenky. Kromě standardních jízdenek je možnost zakoupení jízdenky obsahující plavbu, opět s platností 24 hodin nebo 48 hodin. Jedná se o jedinečnou možnost poznat pražské památky během 45minutové plavby originální historickou lodí.

Zdroj: Volvo

Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Prostor pro řidiče. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Ovladač audio průvodce ve 14 světových jazycích. Pro děti je speciální program. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Horní patro je zasklené průhledným plastem a je osazeno bočním otevíratelným zasklením. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Autobusy jsou vybaveny 76 sedačkami Pino s měkčeným sedákem a opěradlem. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Dostatečně prostorné schodiště do patra. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Autobusy mají rampu pro snadný nástup vozíčkáře. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Prostor pro vozíčkáře. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Zprava: Radko Manda, Volvo Bus Corporation, a Martin Capousek Managing director Vega Tour, oba autobusy pokřtili jmény Karel. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Karel II. je připraven na jízdy Prahou. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Slavnostního předání autobusů se zúčastnila řada hostů a novinářů. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Karel I. na cestě z Žofína na první vyhlídkovou jízdu Prahou. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
První jízda jednoho z double deckerů. Pohled ''z patra'' na Prahu je skutečně impozantní. Foto Busportál
Praha se může chlubit novými double deckery pro vyhlídkové jízdy
Karel I. na Pražském hradě 25. dubna. Foto Busportál