Škoda zahájila dodávky tramvají do tureckého Eskişehiru
Čtrnáct plně nízkopodlažních vozidel ForCity Classic bude vybaveno výkonnými trakčními bateriemi, které umožní částečný provoz i mimo trolejové vedení. Foto Škoda Transportation

Dnes by měla do Turecka dorazit k testování první ze čtrnácti plně nízkopodlažních tramvají ForCity Classic. Stejný typ vozidla bude Škodovka testovat i v Bratislavě.
Dnes by měla do Turecka dorazit k testování první ze čtrnácti plně nízkopodlažních tramvají ForCity Classic. Stejný typ vozidla bude Škodovka testovat i v Bratislavě.

Společnost Škoda Transportation převezla do Turecka první z flotily unikátních bateriových tramvají pro tamní město Eskişehir. Novinka dorazí do svého příštího působiště 9. března letošního roku, další budou následovat v pravidelném taktu. Plzeňská společnost pro turecký dopravní podnik vyrobí celkem čtrnáct plně nízkopodlažních moderních vozidel ForCity Classic za více než 26 milionů Euro.

Škodovka bude tramvaje na tratích v Eskişehiru zatím testovat. Souběžně bude testování probíhat také v Bratislavě. Dopravní podnik ve slovenském hlavním městě má stejně jako ten turecký úzkorozchodné tratě. Výhodou je geografická blízkost Bratislavy. V následném zkušebním provozu v Eskişehiru najedou tramvaje zhruba 2 - 3 tisíce kilometrů.

Díky tomu, že vozidla ze Škodovky jsou vybavena výkonnými trakčními bateriemi, je bude moci dopravce v Eskişehiru provozovat na více než kilometrovém úseku bez trolejového vedení, který město plánuje vybudovat. Bateriový pohon tramvají se obecně využívá hlavně v případě, kdy tramvaj má zajíždět do oblastí, kde není nainstalována trolej, například z estetických důvodů v historických centrech měst. Pohon může být použit také v případě poruchy vrchního elektrického vedení, tak aby tramvaj nebránila plynulosti silničního provozu.
Více než třicet metrů dlouhé plně klimatizované vozidlo nabídne prostor až pro 276 cestujících. Tramvaje mají jednosměrné provedení a jsou uzpůsobeny pro rozchod 1000 mm. V interiéru vozů nejsou žádné schody a přístup do vozidel zajištují čtyři dvoukřídlé a dvoje jednokřídlé dveře. Vozidla mají také elegantní design, který zapadá do koloritu města Eskişehir.

Pro Škodovku není dodávka tramvají první takovou zakázkou pro Turecko. V minulých letech vyrobil plzeňský podnik 72 vozidel pro turecké město Konya. Turecký Eskişehir, který v posledních letech prochází dynamickým rozvojem, má v současné době zhruba 700 tisíc obyvatel a leží na západě země na jedné z hlavních spojnic mezi Ankarou a Istanbulem.

Zdroj: ŠKODA TRANSPORTATION