Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Mercedes-Benz Citaro LE Ü.

Co představí EvoBus v Kortrijku. Nový Mercedes-Benz Travego s vyvýšeným podlažím. Nový městský a linkový nízkopodlažní autobus (Low Entry) - Mercedes-Benz Citaro LE, LE Ü (bude následně představen i na Coach Progress v listopadu v Praze - Letňanech). Linkové autobusy S 415 UL a S 417 UL nové verze Setra MultiClass 400.
Co představí EvoBus v Kortrijku. Nový Mercedes-Benz Travego s vyvýšeným podlažím. Nový městský a linkový nízkopodlažní autobus (Low Entry) - Mercedes-Benz Citaro LE, LE Ü (bude následně představen i na Coach Progress v listopadu v Praze - Letňanech). Linkové autobusy S 415 UL a S 417 UL nové verze Setra MultiClass 400.

Novinky v obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy v Kortrijku

Na konci najdete fotografie Mercedes-Benz Citaro LE Ü, SETRA S 415 UL a Mercedes-Benz Travego L.
  • Dálkové vysokopodlažní autobusy Mercedes-Benz Travego, Travego M a Travego L
  • Městské a linkové autobusy Mercedes-Benz Citaro LE a Citaro LE Ü v nízkopodlažním provedení (Low Entry)
  • Linkové autobusy S 415 UL a S 417 UL nové verze Setra MultiClass 400
Na největším veletrhu autobusů v Evropě Busworld 2005, který se pořádá v belgickém Kortrijku, představí obchodní úsek autobusů DaimlerChrysler od 21. do 26. autobusové novinky u svých dvou značek Mercedes-Benz a Setra s propojením na služby v rámci programu Omniplus. Ve výstavní expozici o rozloze 3000 m² v hale 5, o kterou se podělily obě evropské autobusové značky společnosti Daimler-Benz AG, se uprostřed nachází jako spojovací prvek značka služeb Omniplus s vlastním stánkem. K vidění bude šest autobusů s hvězdou Mercedesu a sedm vozidel výrobce Setra. Na volném prostranství, které bezprostředně navazuje na výstavní halu, budou vystaveny další autobusy značek Mercedes-Benz a Setra. Tyto jsou na základě předběžné přihlášky u personálu expozice rovněž k dispozici pro zkušební jízdy.

Výstavní program v Kortrijku představí tři světové premiéry: Zcela nové konstrukční řady autobusů Mercedes-Benz, a to Mercedes-Benz Citaro Low Entry a Setra MultiClass 400. Vozidla těchto tří konstrukčních řad jsou vybaveny výkonnými dieselovými motory, které disponují nejnovější dieselovou technologií BlueTec od firmy DaimlerChrysler a tím splňují požadavky nové evropské normy pro výfukové zplodiny Euro 4.

Nový Merceses-Benz Travego

Zcela poprvé bude představen nový dálkový autobus s vyvýšeným podlažím rodiny Mercedes-Benz Travego, který se dodává ve třech délkových variantách (Travego: 12,14 m, Travego M: 12,96 m a Travego L: 13,99 m), se dvěma šestiválcovými a osmiválcovými motory Euro 4 - BlueTec (Výkon: 315 kW/428 PS popřípadě 350 kW/476 PS) a dvěma styly vnitřní výbavy („Fashion“ a „Blair“). Nové Travego přináší s nový, atraktivně a dynamicky ztvárněný vnější¨vzhledem. Charakteristická je ve srovnání s jeho předchůdcem výrazněji vymodelovaná “tvář” autobusu s novým designem. Má nyní trojrozměrnou a markantní přední masku i nově stylizované nárazníky s integrovanými mlhovkami. Nově zdůrazněná postranní linie s výrazně širokým předním vstupem, s novými bočními LED – orientačními světly a tvarově zdařilou střešní klimatizací, ústí do rovněž nově uspořádané zádi s nápadnými, zakulacenými trojrozměrnými a do stran protaženými zadními světly. V interiéru přináší vozidlo četné nové detaily, přičemž byla zachována rozměrová koncepce s vnější šířkou 2,55 m a stojnou výškou 2,10 m ve prospěch velkorysého prostorového pocitu.

Použitím nových materiálů a realizací četných dílčích opatření při současném dodržení osvědčených konstrukčních principů se vyznačuje nové Travego úsporou na hmotnosti až o 300 kg ve srovnání s předešlým modelem, aniž by byly provedeny jakékoliv úspory na komfortu a bezpečnosti. Tímto zvýšená užitná zátěž při identickém obsazení vede ke snížené spotřebě paliva, a vozidlo je proto hospodárnější. Vývojově dále propracovaná elektronika na základě flexibilně programovaného ovládání (FPS) redukuje složitost systému a současně vylepšuje její funkčnost. Vzorné bezpečnostní a komfortní vybavení nového autobusu Travego se systémy ABS, ASR, EBS, BA a ESP je doplněno asistenčními systémy ART, DBL a SPA, které podporují v co největší míře řidiče při jeho náročné činnosti.

Nové Low Entry městské a linkové autobusy Mercedes-Benz Citaro LE a LE Ü

Prostřednictvím linkových Low Entry autobusů konstrukční řady Mercedes-Benz Citaro vstoupila výrobní oblast autobusů Mercedes-Benz do zcela nového segmentu produktů. Základem typu Citaro LE je propracovaný koncept z osvědčených komponentů. Smíšená konstrukce se sníženým podlažím až po střední nástupní dveře (převzato na principu stavebnice od typu Citaro) a v zadní části se zvýšeným podlažím, které je dobře přístupné přes dva nízké schůdky umožňuje velký počet zdvojených sedadel a míst na stání.

Kromě vysokého jízdního komfortu, způsobeného uspořádaně působícím prostorem pro cestující v zadní části, je také současně možná nekomplikovaná, hospodárná a dobře obslužná vestavba agregátů. U trakčního pohonu v zadní části se jedná rovněž o osvědčený a hospodárný sériový produkt. Motor, poháněná náprava a převodovka pocházejí včetně výztužných žeber z dálkového autobusu Integro a z dálkového vysokopodlažního Travega RH. Tato inteligentní konstrukce umožňuje v neposlední řadě vysokou variabilitu a umožňuje realizaci velkého počtu zvláštních přání zákazníků.

Svým vnějším vzhledem Citaro LE otevřelo svou vlastní kapitolu. Na jedné straně se jedná nezaměnitelným způsobem o Citaro, nicméně na druhé straně si vytváří Citaro LE vlastní akcenty. Při pohledu ze strany je nápadná od středu vozu vyvýšená střecha, která připomene GfK, jejíž boční výběžky jsou odstupňovány, a tak vedou k harmonickému přechodu z přední části vozu do jeho zadní části. Převzetí stylu přední části vozu od typu Citaro s tím, že v tomto úseku není vyvýšena, zamezuje neproporčnímu výškovému vzhledu autobusu. Novou tvář vozu Citaro LE podtrhuje rovněž nový design v zadní oblasti.

V interiéru umožňuje nový, obloukově uspořádaný strop nenásilný přechod z nízkopodlažní přední části do zvýšené zadní části vozu. Vyšší podlaha a maximálně 200 mm vysoké podesty vedou v zadní části vozu k velmi homogennímu uspořádání sedadel. Všichni cestující tam najdou místa k sezení ve směru jízdy, sedadla leží souměrně v divadelním stylu. Místo pro řidiče ve voze Citaro LE je vybaveno osvědčenou přístrojovou armaturou VDV a velkorysými odkládacími prostory. Novinkou je přední sklo Opticool, které propouští o 10 % méně tepla a energie.

Podvozek vozu Citaro LE byl v mnoha částech nově vyvinut. Nová je u vozu Citaro LE především přední náprava s nezávislým zavěšením kol. Je tak v současnosti jediným evropským velkosériovým městským autobusem, který se vyznačuje touto charakteristikou. Čisté a úsporné motory podle normy Euro 4 pro výfukové zplodiny představují další charakteristické znaky nových autobusů. Šestiválcový řadový motor poskytuje 220 kW (299 PS) popřípadě 260 kW (354 PS), od poloviny roku 2007 přibude třetí motorová sada s 210 kW/286 PS .

12 metrů dlouhý městský autobus Citaro LE je možno vybavit dvěma vstupními dveřmi, obě meziměstské varianty Citaro LE Ü (s délkou 12 m ) a Citaro LE MÜ (s délkou 13,1 m) mají po dvou vstupních dveřích s volbou dvoukřídlých vstupních dveří vpředu, které jsou v případě městského autobusu dodávány sériově. V závislosti na osazení a dveřní variantě nabízí verze městského autobusu místo pro 85 až 91 cestujících, v linkových verzích je pak dopravní kapacita, v závislosti na délce vozu, osazení sedadly a na dveřích, mezi 65 až 80 pasažéry (vždy plus sedadlo řidiče).

Nová generace linkových autobusů Setra MultiClass 400

Další světovou premiéru slaví v Kortrijku nová konstrukční řada dálkových linkových autobusů řady MultiClass 400 výrobce Setra. Typ MultiClass 400 je vedle špičkových cestovních autobusů a vozů třídy ComfortClass 400 třetím produktem segmentu značky Setra. Uvedení nových vozů na trh s délkou 12,2 m (Setra S 415 UL) a 14,05 m (Setra S 417 UL), které mohou být nasazeny i pro zájezdový provoz a vystřídají modely předchozí konstrukční řady 300, bude zahájeno na jaře příštího roku sériovou produkcí typu Setra 415 UL.

Výrazné vývojové prvky generace cestovních autobusů Setra TopClass 400 a ComfortClass 400, jakým je například nezaměnitelný designérský prvek z broušeného hliníku pod dolní příhradou oken za předním vstupem, umožňují vozy typu MultiClass 400 jasně identifikovat jako příslušníky rodiny Setra. Přední strana je vyhotovena s nekorodujícího plastu. Četná opatření pro optimalizaci hmotnosti vedla k úsporám na váze, celkem o 200 kg ve srovnání s předchozí konstrukční řadou. Ve spojení s trvanlivými komponenty vozidla a dlouhými údržbovými intervaly toto představuje pro provozovatele hospodářsky atraktivní aspekt. Funkčně uspořádaný prostor pro cestující s novým osvětlením stropu a možnostmi pro odkládání zavazadel spojuje tvarově zdařilý interiér s vnějším vzhledem vozu MultiClass 400. Vozy MultiClass 400 jsou vybaveny šestiválcovým řadovým motorem Euro 4, který podává u typu S 415 UL a S 417 UL sériově 220 kW (300 PS) a u typu S 417 UL je možno na přání dodávat také motor s výkonem 260 kW (354 PS) popřípadě 300 kW (408 PS). Sériově se dodává také šestistupňová převodovka Mercedes-Benz GO 190, na přání je ale také k dispozici plně automatická převodovka EPS 3 a to od konce roku 2006. Všechny vozy MultiClass 400 jsou vybaveny systémem ABS. Jako zvláštní výbava se od poloviny příštího roku nabízí elektronický stabilizační program (ESP).

Další nabídky v Kortrijku

Servisní značka pro poskytování služeb Omniplus má pro řidiče a provozovatele autobusů Mercedes-Benz a Setra ve svém stánku v hale 5 v Kortrijku tři nové nabídky. Pomocí volby „Service-Select“ může provozovatel následné náklady u svých autobusů plánovitě uspořádat a redukovat tak své správní výdaje na svůj vozový park. Krom toho rozšiřuje EvoBus GmbH svou již stupňovitě rozšířenou nabídku služeb Omniplus pro nouzové situace o dva další prvky: Omniplus Tire-Service, tedy pneuservis, se nabízí v 16 evropských zemích non-stop a to pro majitele karty Omniplus Service-Card a jako další Omniplus Bus-Pool, kde v případě poruchy stojí k dispozici během krátké doby náhradní autobus.

Výstavní program Mercedes-Benz na veletrhu „Busworld 2005“ v Kortrijku / Belgii

  1. Dálkový Mercedes-Benz Travego s vyvýšeným podlažím (15 RHD)
    Osazení motorem: OM 457 LA, 315 kW/428 PS (Euro 4)
    Osazení sedadly: 44 + 1 + 1
    Délka x šířka x výška: 12 140 mm x 2 550 mm x 3 710 mm
  2. Dálkový Mercedes-Benz Travego s vyvýšeným podlažím (16 RHD)
    Osazení motorem: OM 457 LA, 315 kW/428 PS (Euro 4)
    Osazení sedadly: 48 + 1 + 1
    Délka x šířka x výška: 12 960 mm x 2 550 mm x 3 710 mm
  3. Linkový autobus Mercedes-Benz Citaro LE Ü
    Osazení motorem: OM 457 hLA, 220 kW/299 PS (Euro 4)
    Osazení sedadly: 41 + 1
    Délka x šířka x výška: 12 040 mm x 2 550 mm x 3 318 mm
  4. Midi-autobus Mercedes-Benz Tourino
    Osazení motorem: OM 906 LA, 205 kW/280 PS (Euro 3)
    Osazení sedadly: 32 + 1 + 1
    Délka x šířka x výška: 9 350 mm x 2 400 mm x 3 300 mm
  5. Dálkový Mercedes-Benz Tourismo s vyvýšeným podlažím RHD
    Osazení motorem: OM 457 LA, 310 kW/422 PS (Euro 3)
    Osazení sedadly: 49 + 1 + 1
    Délka x šířka x výška: 11 980 mm x 2 500 mm x 3 647 mm
  6. Nízkopodlažní minibus Mercedes-Benz Sprinter 61 NF
    Osazení motorem: OM 612 DE27LA, 115 kW/156 PS (Euro 3)
    Osazení sedadly: 12 + 4 + 1
    Délka x šířka x výška: 7 557 mm x 2 308 mm x 2 795 mm

Výstavní program Setra na veletrhu „Busworld 2005“ v Kortrijku / Belgii

  1. Setra S 415 UL
    Osazení motorem: OM 457 hLA, 260 kW/354 PS (Euro 4)
    Osazení sedadly: 53 + 1
    Délka x šířka x výška: 12 200 mm x 2 550 mm x 3 550 mm, vč.klimatizace
  2. Setra S 417 UL
    Osazení motorem: OM 457 hLA, 300 kW/408 PS (Euro 4)
    Osazení sedadly: 57 + 1 + 2
    Délka x šířka x výška: 14 050 mm x 2 550 mm x 3 550 mm, vč.klimatizace
  3. Setra S 431 DT Osazení motorem: OM 502 LA, 370 kW/503 PS (Euro 3) Osazení sedadly: 78 + 1 + 1 Délka x šířka x výška: 13 890 x 2 550 x 4 000 mm
  4. Setra S 411 HD
    Osazení motorem: OM 501 LA, 300 kW/408 PS (Euro 3)
    Osazení sedadly: 33 + 1 + 1
    Délka x šířka x výška: 10 100 x 2 550 x 3 760 mm
  5. Setra S 415 GT-HD
    Osazení motorem: OM 457 LA, 310 kW/422 PS (Euro 3)
    Osazení sedadly: 49 + 1 + 1
    Délka x šířka x výška: 12 200 x 2 550 x 3 620 mm
  6. Setra S 416 GT-HD
    Osazení motorem: OM 457 LA, 310 kW/422 PS (Euro 3)
    Osazení sedadly: 48 + 1 + 1
    Délka x šířka x výška: 13 020 x 2 550 x 3 620 mm
  7. Setra S 315 NF
    Osazení motorem: OM 457 LA, 185 kW/252 PS (Euro 3)
    Osazení sedadly: 44 + 1
    Délka x šířka x výška: 12 000 mm x 2 500 mm x 3 150 mm, vč.klimatizace

Zdroj: Tisková zpráva DaimlerChrysler

Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Třínápravový autobus Mercedes-Benz Travego L.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
SETRA S415 UL.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Mercedes-Benz Citaro LE Ü.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.
Novinky z obchodního úseku DaimlerChrysler Autobusy na BUSWORLD 2005.