Bude se rušit Nařízení vlády o zvýšení mezd řidičům autobusů?
Ilustrační foto Busportál.

Bude to konec veřejné dopravy v České republice? Asociace krajů podporuje jiné systémové řešení. AKTUALIZOVÁNO.
Bude to konec veřejné dopravy v České republice? Asociace krajů podporuje jiné systémové řešení. AKTUALIZOVÁNO.
Aktualizováno 5. ledna 2018:

Předseda vlády ČR Andrej Babiš se v pátek 5. ledna sešel ve Strakově akademii s předsedou Odborového svazu dopravy Lubošem Pomajbíkem a předsedkyní Rady Asociace krajů ČR Janou Vildumetzovou. Společně řešili zabezpečení financování navyšování platů řidičů autobusů ve smyslu nařízení vlády řešící minimální úroveň zaručené mzdy řidičům autobusové dopravy, které se měnit ani rušit nebude.

„Dohodli jsme se, že náklady na mzdy řidičů uhradí kraje ze svých rozpočtů. Důležité je, aby dopravci finanční prostředky obdržené od krajů poskytli řidičům. Kontrolu tohoto odměňování by měl zajistit inspektorát práce. Společně s hejtmany a odborovým svazem chceme hledat způsob, jak profesi řidiče autobusu lépe ocenit," uvedl po jednání předseda vlády Andrej Babiš.

Už ve čtvrtek vyjádřil znepokojení nad prohlášením premiéra Odborový svaz dopravy s tím, že snížení mezd nedovolí.


Čtvrtek 4. ledna 2018:

Premiér Andrej Babiš po jednání vlády s Asociací krajů 4. ledna řekl, že chce zrušit nařízení, kterým vláda k 1. 1. 2017 zvedla minimální mzdy řidičů linkových autobusů.

Vláda v roce 2016 rozhodla, že od ledna 2017 stoupnou minimální mzdy řidičů autobusů zhruba o třetinu, ze 71,60 Kč na hodinu na 98,10 Kč.

Premiér uvedl, že je nesmysl, aby mzdy řidičů soukromých přepravců určovala vláda, v tomto případě bývalý premiér Sobotka.