50 let autokaru NEOPLAN Skyliner: 5000. Skyliner putuje do Itálie
NEOPLAN Skyliner slaví letos 50 let. Foto MAN

Cestující koncernu Baltour se v tomto luxusním autokaru budou vozit z Palerma do Turína, z Neapole do Říma a Boloně a z Benátek do Milána a Turína.
Cestující koncernu Baltour se v tomto luxusním autokaru budou vozit z Palerma do Turína, z Neapole do Říma a Boloně a z Benátek do Milána a Turína.
Pětitisící NEOPLAN Skyliner byl předán zákazníkovi na veletrhu Busworld 2017.
  • Při 50letém jubileu byl předán 5000. NEOPLAN Skyliner
  • Baltour zavádí s pomocí jubilejního autobusu nový standard pro komfort v Itálii

NEOPLAN Skyliner má letos opravdový důvod k oslavě: Před 50 lety se začal psát příběh úspěchu zájezdového patrového autokaru, který nadchnul zákazníky i cestující na celém světě. Na výstavě Busworld 2017 v Kortrijku se se vší slávou předal 5000. NEOPLAN Skyliner. Následně bude jubilejní autobus sloužit u koncernu Baltour a bezpečně a komfortně vozit turisty i místní obyvatele především po Itálii, ale i do jiných evropských zemí. "Již zhruba 20 let pořizuje koncern Baltour svoje autobusy u MAN – činí to již více než 100 vozidel. A nyní bude mít ve své flotile i jubilejní autobus. To těší i nás," říká Franco Pedrotti, vedoucí prodeje společnosti MAN Truck & Bus Italia.          

Prémiový autokar v ušlechtilé bílé barvě je opravdový krasavec a dozajista bude přitahovat mnoho pohledů. Ale o kvalitách NEOPLAN Skylineru přesvědčují i jeho vnitřní vlastnosti: O silný pohon a potřebnou dynamiku v každé jízdní situaci se stará dieselový motor Euro 6 o výkonu 500 k (368 kW). O hospodárnost a bezpečnost se při tom starají četné asistenční systémy, jako je elektronický systém stability (ESP), adaptivní tempomat regulující odstup (ACC), asistent nouzového brzdění (EBA) či tempomat EfficientCruise zohledňující topografii trasy s funkcí „plachtění" EfficientRoll.

Kromě toho podporují řidiče a umožňují mu co nejlépe se koncentrovat na dopravní situaci světelný a dešťový senzor. O mimořádnou bezpečnost zejména na dálkových trasách se stará systém sledování jízdní dráhy MAN LGS (Lane Guard System) a asistent sledující pozornost řidiče MAN Attention Guard, který minimalizuje riziko nehody, neboť rozpozná první příznaky nepozornosti a únavy řidiče a spustí varování. „Především během zájezdů se při monotónní trase může přihodit, že na řidiče padne únava a on ztratí koncentraci. MAN AttentionGuard pomáhá zabraňovat takovým kritickým situacím", vysvětluje Pedrotti.

Aby pasažéři mohli cestovat nejen bezpečně, ale i uvolněně, rozhodla se společnost Baltour pro sedadla „Exclusivo Plus“ s loketními opěrkami, která slibují mimořádné pohodlí a více místa. „To je v Itálii novinka. Zpravidla dopravci vybavují své autobusy tolika sedadly, kolik nejvíce jde", vyzdvihuje Franco Pedrotti. Všech 64 sedadel je nadto vybaveno opěrkami pro nohy. 

Aktuálně tvoří vozový park italské společnosti Baltour 93 vozidel, z čehož 66 jsou autobusy MAN a NEOPLAN. Jen v tomto roce přibylo sedm autokarů NEOPLAN Skyliner a čtyři NEOPLAN Cityliner. Vozidla jsou nasazována na kratší i delší trasy, během čtyř let najedou až 1,4 milionů kilometrů. Koncern Baltour spojuje 17 italských regionů a 23 evropských zemí s více než 500 destinacemi a dopravuje při tom přes 4 miliony cestujících za rok. Některé z nich pak v novém jubilejním autokaru.          

Předání 5000. NEOPLANU je krásným vyvrcholením jubilejního roku!

Zdroj: MAN