Ústecký kraj bude mít vlastního provozovatele autobusové dopravy
Ilustrační fotografie, zahájení integrace PID a DÚK v Roudnici nad Labem, foto Busportál

Ústečtí krajští zastupitelé schválili 29. května zřízení krajského autobusového dopravce. Postupně nahradí současné provozovatele.
Ústečtí krajští zastupitelé schválili 29. května zřízení krajského autobusového dopravce. Postupně nahradí současné provozovatele.

Podle záměru by měl krajský autobusový dopravce postupně nahradit současné provozovatele, počet spojů ani autobusů se nezmění. Rozhodnutí o záměru vnitřního dopravce Ústeckého kraje bylo podloženo rozsáhlou analýzou a je reakcí na potíže v autobusové dopravě v souvislosti s vládním nařízením o zvýšení platů řidičů. Ústecký kraj totiž řešil právní problém, jak přidat dopravcům peníze na mzdy řidičů, aby se nevystavil postihu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

„Zřízení krajského dopravce bude znamenat zhruba stejnou cenu za provoz, jako jsou současné náklady na dopravu, rozsah této veřejné služby se nezmenší,“ uvedl náměstek hejtmana Jaroslav Komínek.

Dopravu v kraji nyní zajišťují čtyři dopravci. Kraj jim peníze na platy řidičů nabídl v rámci uzavíraných dodatků k dlouhodobým smlouvám. Náklady na roční provoz všech spojů linkové krajské dopravy, která denně přepraví zhruba 55 000 cestujících, budou podle odhadů zhruba 600 milionů ročně. Kraj bude muset pořídit 250 autobusů a zajistit zhruba 500 řidičů.

„Nabídli jsme také řidičům Správy a údržby silnic Ústeckého kraje, že si mohou rozšířit řidičské oprávnění. V případě potřeby bychom tyto šoféry mohli i pro autobusy využít," řekl už dříve hejtman Oldřich Bubeníček

Zdroj: TZ Ústecký kraj

Více České noviny nebo iDNES

Komentář ČESMAD BOHEMIA: Drahý experiment - kraje chtějí provozovat autodopravu:

Ústecký kraj schválil založení vlastního autobusového dopravce. Místo profesionálních autodopravců s čtvrtstoletím zkušeností chce nyní kraj sám zajišťovat dopravní obslužnost. Děje se tak po vlně stávek řidičů, která vyústila v navýšení jejich platů. Ústecký kraj nyní tvrdí, že dopravu zajistí sám a levněji, a to bez jakýchkoliv zkušeností, bez dopravní techniky i bez personálního zabezpečení. Je ovšem velmi troufalé tvrdit, že státní správa dokáže nakoupit stovky autobusů levněji než soukromý dopravce a dokonce s menšími náklady zajistit komplexní službu dopravní obslužnosti po silnici. Kvůli tomuto socialistickému dopravnímu experimentu je velmi pravděpodobné, že Ústecký kraj se jako první dočká podstatně hůře fungující autobusové dopravy, zato o dost dražší.

Zdroj: TZ ČESMAD BOHEMIA


Ústecký kraj bude mít vlastního provozovatele autobusové dopravy
Ilustrační fotografie, zahájení integrace PID a DÚK v Roudnici nad Labem, foto Busportál
Ústecký kraj bude mít vlastního provozovatele autobusové dopravy
Ilustrační fotografie, zahájení integrace PID a DÚK v Roudnici nad Labem, foto Busportál