SOR Libchavy  v roce 2015 zaregistrovalo na českém trhu rekordních 435 autobusů
© Zdeněk Kresa a (pan)

Kromě toho se výrobce objevil na nových trzích, pokračuje v rozšiřování portfolia výrobků a ve vývoji elektrobusů. Také výroba byla rekordní, (čtk) uvádí 750 vozidel (574 v 2014).

Doplňujeme fotografiemi z Czechbusu 2015.
Kromě toho se výrobce objevil na nových trzích, pokračuje v rozšiřování portfolia výrobků a ve vývoji elektrobusů. Také výroba byla rekordní, (čtk) uvádí 750 vozidel (574 v 2014).

Doplňujeme fotografiemi z Czechbusu 2015.
Ke statistikám se ještě vrátíme, zatím lze zaznamenat rozložení registrací n na českém trhu - AUTOSAP pro IVECO CR uvádí 327 registrací, pro SOR 435. Aktivity IVECO CR jsou rozloženy jinak a mají trvalý a hluboký záběr na západoevropském trhu (viz současně probíhající série na BUSportálu). V celostátním měřítku můžeme na výrobu autobusů být pyšní, po složitých transformačních procesech se daří jak původní "Karose" (nyní IVECO CR), tak i nově vzniklému výrobci SOR v Libchavách. Jak rozdílné např. oproti Maďarsku, kde se podobný vývoj s velmi silnou značkou Ikarus nekonal.
Společnost SOR Libchavy je dlouhodobým a stabilním výrobcem dopravních prostředků pro hromadnou přepravu osob. Společnost se historicky zaměřuje na domácí a slovenský trh a v letošním roce to opět potvrzuje velmi úspěšnými prodeji. Letos novým a do budoucna i perspektivním trhem v oblasti příměstských autobusů se stalo Německo. Dodávka 50 příměstských autobusů SOR CN 12 zamířila do regionu Lipska. Svou letošní premiéru si také odbyla celonízkopodlažní vozidla SOR NB 12 a SOR NB 18 na polském trhu. Dodávka celkem 26 městských autobusů znamená průlom v tomto náročném segmentu i v Polsku.
Úspěchy firmy SOR na polském trhu také v oblasti městských autobusů
První celonízkopodlažní kloubové autobusy dodala společnost do Bulharska.

V loňském roce společnost uvedla na trh prodlouženou verzi dvanáctimetrového nízkopodlažního autobusu SOR CN 12,5 a po pozitivních ohlasech následovala varianta s pohonem na CNG. Firma tak rozšiřuje už tak obsáhlý výrobkový program. Finalizace projektu – implemetnace CNG motorů EURO 6 i do vozidel o délce 10 metrů, znamená uvedení na trh plynového nízkopodlažního autobusu SOR CNG 10,5. Společnost tak aktuálně nabízí zákazníkům 9 typů vozidel na stlačený zemní plyn.

Do rodiny elektrobusů přibyl SOR EBN 11 vybavený dvoupólovým pantografem pro dobíjení z tramvajové sítě. Ve spolupráci s dopravním podnikem v Hradci Králové uvedl SOR do provozu dobíjecí stojan pro průběžné dobíjení elektrobusu během dne. Zákazníkům jsou k dispozici tři délkové varianty elektrobusů – 8, 9,5 a 11 metrů. Každé z vozidel může být vybaveno jednou ze tří technologií dobíjení popřípadě v různých kombinacích. Na dalším vývoji dobíjecích technologií společnost intenzivně pracuje.

Ve spolupráci se Škoda Electric dodala společnost SOR Libchavy i karosérie pro trolejbusy, a to zejména na Slovensko.
Dagmar Braunová s využitím TZ SOR

Viz také BUSportál SK: SOR Libchavy vlani predal 750 autobusov, najviac vo svojej histórii

SOR Libchavy  v roce 2015 zaregistrovalo na českém trhu rekordních 435 autobusů
© Zdeněk Kresa
SOR Libchavy  v roce 2015 zaregistrovalo na českém trhu rekordních 435 autobusů
© Zdeněk Kresa
SOR Libchavy  v roce 2015 zaregistrovalo na českém trhu rekordních 435 autobusů
© Zdeněk Kresa
SOR Libchavy  v roce 2015 zaregistrovalo na českém trhu rekordních 435 autobusů
© Zdeněk Kresa
SOR Libchavy  v roce 2015 zaregistrovalo na českém trhu rekordních 435 autobusů
© Zdeněk Kresa
SOR Libchavy  v roce 2015 zaregistrovalo na českém trhu rekordních 435 autobusů
© Zdeněk Kresa
SOR Libchavy  v roce 2015 zaregistrovalo na českém trhu rekordních 435 autobusů
© Zdeněk Kresa
SOR Libchavy  v roce 2015 zaregistrovalo na českém trhu rekordních 435 autobusů
© Zdeněk Kresa
SOR Libchavy  v roce 2015 zaregistrovalo na českém trhu rekordních 435 autobusů
© Zdeněk Kresa