Už rok  jezdí  v polském  Lublinu kooperační elektrobus Ursus Bogdan
© (-nama-)

Elektrobus Ursus Bogdan T701.16 E-Bus vznikl díky ukrajinské a polské spolupráci. Přidáváme foto hybridu Ursus Bogdan z Busworldu.
Elektrobus Ursus Bogdan T701.16 E-Bus vznikl díky ukrajinské a polské spolupráci. Přidáváme foto hybridu Ursus Bogdan z Busworldu.
Přesně před rokem vyjel do ulic polského Lublinu první kooperační elektrobus, který vznikl díky ukrajinské a polské spolupráci.
(Pozn.: V Polsku, stovky kilometrů od sebe, leží dvě města s velmi podobným jménem. Dopravě v Lubinu jsme se věnovali nedávno viz Autobusová pohlednice z polského Lubinu: Za „nula złotých')
Vozidlo URSUS Bogdan T701.16 bylo finalizováno v lublinském závodě Ursus, který dodal pro tamní provoz i celou řadu kooperačních trolejbusů. Vozidla s označením Bogdan T701.16 vyrábí stejnojmenná ukrajinská společnost Bogdan se sídlem v Kyjevě a několika výrobními závody na Ukrajině, která v rámci mezistátní domluvy dodává do Lublinu podvozkové skupiny s karoseriemi. Zástavbu elektrické výzbroje do trolejbusů a naopak baterií do elektrobusu provedl závod Ursus. Ten původní značku, pod kterou se vyráběly traktory ve stejnojmenné varšavské čtvrti, odkoupil od původních majitelů a využívá jí výhradně pro stavbu elektrovozidel.

Elektrobus, který jezdí v Lublinu na jedné okružní lince, je vybaven čtyřmi dobíjecími bateriemi, které vydrží dojezd okolo sto kilometrů. Power-pack je uložen za středními dveřmi a lze jej velmi rychle vyjmout z vozidla. Vozidlo je možné dobíjet jak operativně ze stojanu na konečné s názvem „Unii Lubelskiej”, kde rychlonabíjení trvá okolo 15 minut, tak i ve vozovně, kde se pomalým procesem baterie kompletně dobijí za 6 až 7 hodin. Na vývoji prototypového elektrobusu se podílela vedle výrobce i lublinská Politechnika a městský dopravní podnik MPK.
(Text a foto -nama-)

Doplnili jsme obrázkem z veletrhu BUSworld. Zde vystavený hybrid Ursus Bogdan je opět výsledkem polsko-ukrajinské spolupráce viz Hybrydowy Ursus A 70522 na licencji ukraińskiej firmy Bogdan będzie produkowany w Lublinie . Podle nápisu ve stánku jde o výrobek závodu v Lucku.
Zajímavá je také informace na webu společnosti Bogdan, že v roce 2010 vznikl společný podnik s českou společností Cegelec pro výrobu trolejbusů pro trh Evropské unie. Trolejbus se následně představil v Ostravě viz moravskoslezsky.denik.cz
K trolejbusům v Lublinu ještě tolik, že zde jezdí 30 Trollin s elektrovýzbrojí Škoda Electric.

Už rok  jezdí  v polském  Lublinu kooperační elektrobus Ursus Bogdan
© (-nama-)
Už rok  jezdí  v polském  Lublinu kooperační elektrobus Ursus Bogdan
© (-nama-)
Už rok  jezdí  v polském  Lublinu kooperační elektrobus Ursus Bogdan
© (-nama-)
Už rok  jezdí  v polském  Lublinu kooperační elektrobus Ursus Bogdan
© (-nama-)
Už rok  jezdí  v polském  Lublinu kooperační elektrobus Ursus Bogdan
© (-nama-)
Už rok  jezdí  v polském  Lublinu kooperační elektrobus Ursus Bogdan
© (-nama-)
Už rok  jezdí  v polském  Lublinu kooperační elektrobus Ursus Bogdan
© BUSportál
Už rok  jezdí  v polském  Lublinu kooperační elektrobus Ursus Bogdan
Expozice je demonstrací toho, jak mnozí vystavovatelé chápou na Busworldu tiskový den. Žádné osazenstvo, žádné materiály. Je možno se posadit © BUSportál
Už rok  jezdí  v polském  Lublinu kooperační elektrobus Ursus Bogdan
Trollino s elektrovýzbrojí Škoda v Lublinu © (-nama-)