BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
© BUSportál

Autobus, který nahradí OmniExpress, byl slavnostně představen během tiskového dne 15.10.2015
Autobus, který nahradí OmniExpress, byl slavnostně představen během tiskového dne 15.10.2015
Díky modelu Interlink s univerzálním využitím je tak nabídka autobusů Scania nejširší v celé historii.
BP: Scania se tímto razantně uvádí do linkového segmentu, kde je velmi úspěšná řada vysokomýtských Iveco Crossway. Podobně chce v tomto segmentu uspět i MAN svým Intercity a už před časem se o to pokusil Solaris InterUrbinem. Pokud se Iveco Bus už neposunulo v nabídce Crosswayů na CNG, výhodou Scanie v tomto segmentu je bezesporu nabídky vozidel na CNG.
V souvislosti s deklarací "nejširší nabídky" je otázkou, jak se postaví výrobce k portfoliu prémiových autokarů, kde stále Touring karosovaný Higerem zůstává "pouze" autokarem střední třídy. V oblasti doubledeckerů jsme zaznamenali už dříve deklaraci spolupráce s Van Hoolem.
V průběhu tiskové konference veletrhu Busworld byl představen nejen nový model Interlink, ale důraz byl rovněž kladen na širokou nabídku motorů na alternativní paliva. Představen byl i nový koncept partnerského programu pro zákazníky nesoucí Scania Fleet Care.
BP: Scania designově sjednotila svoje portfolio společným "Wraping T", tj. černou maskou, která je inspirovaná kamiony a poprvé byla použita u modelu Touring.
Scania Interlink je k dispozici ve třech výškových variantách – Low Decker, Medium Decker a High Decker. Plynule tak navazuje na svého předchůdce OmniExpress, který byl k dispozici v provedení 3.20, 3.40 a 3.60. Nejnižší varianta Low Decker pak přichází s unikátním řešením, protože se jedná o první autobus na trhu s normální výškou podlahy a pohonem na stlačený zemní plyn. Vozidlo se díky své konstrukci a hnacímu řetězci hodí především pro příměstské výkony a kratší meziměstské linky. Je vhodný i jako školní autobus.

Všechny autobusy Scania mohou být osazeny motory na alternativní paliva. V široké nabídce motorů na alternativní paliva nechybějí agregáty schopné pracovat na bioetanol, plyn, bionaftu a HVO (hydrogenovaný rostlinný olej). V oblasti "městských" vozidel hybridní Scania Citywide LE bude brzy k dispozici jako autobus vhodný pro příměstskou dopravu.
BP: Scania nadále zůstává i velkým dodavatelem podvozků pro mnohé karosáře. Jako příklad jsme vybrali na samém konci galerie poněkud exotickou zelenou španělskou karosérii Castrosua.
Dagmar Braunová a informace z TZ Scania
BUSWORLD 2015: Aktualizovaný přehled materiálů

BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
Foto Scania
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
Foto Scania
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
© BUSportál
BUSWORLD 2015: Scania doplňuje portfolio autobusem Interlink v 'T' designu
Karosérie Catrosua na podvozku Scania © BUSportál