Celkem devatenáct nových trolejbusů Škoda 26 a 27 Tr pro Ostravu a Opavu
Záběry z Plzně: Škoda 27 Tr kloubový Ostrava © Zdeněk Kresa, Škoda 26 Tr Ostrava © BUSportál, Škoda 26 Tr Opava (dole) © Karel Šimána
dodala Škoda Electric..
Čtvrtek, 06. srpen 2015, dabra
Plzeň, 6. 8. 2015 – Do krajského města Ostravy zamířilo dvanáct vozidel a do metropole Slezska Opavy sedm trolejbusů, všechny v karosériích Solaris. Oba dva projekty jsou spolufinancovány regionálním operačním programem (ROP). Nízkopodlažní vozidla mají mj. a širší uličky mezi sedadly, výkonný systém vytápění, přehledný audiovizuální systém a vyklápěcí plošinu pro vozíčkáře.

Ostravskému dopravnímu podniku byly dodány vozy ve dvou variantách – šest velkokapacitních osmnáctimetrových trolejbusů typu 27 Tr a šest „krátkých“ dvanáctimetrových 26 Tr. Všechna vozidla pro Ostravu jsou navíc vybavena superkapacitory ke krátkodobému ukládání elektrické energie. Jedná se o první dodávku trolejbusů s takovým technickým řešením v České republice. Jedná se o sestavu speciálních kondenzátorů, které se vyznačují velkou kapacitou. Jejich hlavní výhodou ve srovnání s akumulátory je, že umožňují nabíjení a vybíjení velkými proudy, tedy že v krátkém čase dokážou uložit a poté opět vydat větší množství energie než trakční akumulátory.

Flotilu vozidel městské hromadné dopravy v Opavě posílily nové dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 26 Tr. ŠEl pro MDPO naposledy vyrobila šestici trolejbusů stejného typu v roce 2010.

Z TZ Škoda