Nabídka autobusů Scania s pohonem na stlačený zemní plyn:
Scania Citywide CNG v dvou a třínápravové verzi © BUSportál

Citiywide i Omni Expressy v LF i LE variantách v různých délkách vytvářejí širokou nabídku pro městskou, příměstskou i linkovou dopravu.
Citiywide i Omni Expressy v LF i LE variantách v různých délkách vytvářejí širokou nabídku pro městskou, příměstskou i linkovou dopravu.
V příštím období výzev ROP budou dále podporovány nákupy autobusů na CNG a elektrobusů. Z evropských peněz je podporována také příslušná infrastruktura ve veřejné dopravě. Síť plnicích stanic CNG se v poslední době rychle rozšiřuje, a to jak v rámci projektů veřejných dopravců, tak i v síti veřejných stanic, často s integrací do stávajících "benzinek".

Scania může nabídnout i českým dopravcům nejmodernější vozidla na stlačený zemní plyn (CNG). Motory autobusů Scania mohou jako palivo používat jak CNG, tak bioplyn. Společnost Scania aktuálně nabízí dva základní modely plynových autobusů. Pro městskou a příměstskou dopravu se jedná o vozidlo Scania Citywide, které je možné dodat hned v několika konfiguracích s délkou od 10,9 do 18,1 m (dvounápravový, třínápravový a kloubový), které mohou být vybaveny plynovými motory Euro 6 o výkonu 280 k a 320 k. Autobusy Scania Citywide jsou dostupné v městské plně nízkopodlažní verzi LF (low floor) i částečně nízkopodlažní LE (low entry), která je vhodná pro příměstskou dopravu.

Pro příměstskou dopravu je vhodná i LE verze Scania OmniExpress (viz Scania přidává Norsko do okruhu zákazníků CNG autobusů. Autobusy OmniExpress LE). Pro linkovou dopravu pak standardní středněpodlažní verze Scana OmniExpress. OmniExpressy jsou v délkách od 11 do 15 m (tříosý).

Dagmar Braunová s využitím TZ Scania

Nabídka autobusů Scania s pohonem na stlačený zemní plyn:
Scania OmniExpress CNG LE. Foto Scania