První z 11 nových kloubových autobusů SOR NB 18 EURO 6 u DPP od 5.5.2015
SOR NB 18. Foto Archiv DPP

Nové autobusy umožní vyřazení posledních vozů typu Karosa B-741 s motory Euro 1, které jsou nejstaršími autobusy v současném vozovém parku Dopravního podniku hlavního města Prahy.
Reklama
Nové autobusy umožní vyřazení posledních vozů typu Karosa B-741 s motory Euro 1, které jsou nejstaršími autobusy v současném vozovém parku Dopravního podniku hlavního města Prahy.
Nízkopodlažní kloubový autobus SOR NB 18 využívá maximální povolené délky 18 750 mm. Celková obsaditelnost autobusu činí 154 osob, z toho k sezení je 45 míst. Zadní náprava autobusu je poháněna naftovým motorem splňujícím emisní normu Euro 6. Další provozní parametry nových autobusů jsou prakticky shodné s vozidly, které byly DPP dodány společností SOR Libchavy v roce 2014.

Při vzájemném porovnání vykazují naftové autobusy Euro 6 například ve srovnání s normou Euro 1 emise oxidů dusíku (NOx) cca 20x nižší a pokles emisí pevných částic (PM) dokonce cca 36x. V současné době DPP provozuje v rámci pražské MHD celkem 1 164 autobusů.

Další obnovu vozového parku plánuje DPP ve druhém pololetí letošního roku.

Z TZ DPP
BUSportál: Kromě kloubových autobusů SOR NB 18 jsou ve vozovém parku DPP i jiné "Sorky" typu BN (částečně nízkopodlažní LE), např. malokapacitní autobusy SOR BN 8,5 a také jeden SOR BN 12, který zachytil zcela nedávno (pan) viz poslední dvojsnímek. Původně bílá zápůjčka je nyní majetkem DPP a od loňského podzimu je i v příslušných barvách.

První z 11 nových kloubových autobusů SOR NB 18 EURO 6 u DPP od 5.5.2015
SOR BN 12 © (pan)
První z 11 nových kloubových autobusů SOR NB 18 EURO 6 u DPP od 5.5.2015
SOR NB 18. Foto Archiv DPP
První z 11 nových kloubových autobusů SOR NB 18 EURO 6 u DPP od 5.5.2015
SOR NB 18. Foto Archiv DPP
První z 11 nových kloubových autobusů SOR NB 18 EURO 6 u DPP od 5.5.2015
SOR NB 18. Foto Archiv DPP