14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál

společnosti Arriva v Příbrami. Pět z nich při slavnostním předání. Informace a další fotografie.
Reklama
společnosti Arriva v Příbrami. Pět z nich při slavnostním předání. Informace a další fotografie.
Osm nových nízkopodlažních autobusů SOR CN 10,5 EURO 6 (LE), vyjelo 14.dubna do plného provozu v Příbrami. Autobusy stály bezmála 32 milionů korun, ze 40 % je financovala Evropská unie. Nově je tak 28 % všech autobusů Arrivy na regionálních linkách Příbramska nízkopodlažních.
(BUSportál: Kritérium nízkopodlažnosti v principu splňují jak celonízkopodlažní autobusy Low Floor (LF), tak částečně nízkopodlažní autobusy (LE).
Nové autobusy svezou cestující na linkách z Příbrami do Sedlčan, Březnice, Dobříše a dalších míst v regionu. Za rok najezdí každý z nich kolem 30 000 km. Na celém Příbramsku je y celkem 115 autobusů 28 % je už dnes uzpůsobených pro vozíčkáře a cestující s kočárky. Díky novým autobusům omládl vozový park Arrivy v Příbrami a Sedlčanech o tři roky, průměrné stáří zdejších autobusů je aktuálně jen 6,63 roku. Dva z těchto osmi autobusů budou vyjíždět každý den z garáží v Příbrami, zbylých šest ze Sedlčan. „Cestující se mohli s novými autobusy postupně setkávat už od konce března. Nasazovali jsme je do provozu průběžně, jak jsme je dostávali od výrobce. Teď je flotila kompletní a všech 8 vozů je v provozu,“ informoval jednatel Arrivy Praha Petr Čihák.
Autobusy SOR CN 10,5 jsou od českého výrobce SOR Libchavy, který vyhrál na jejich dodávku výběrové řízení. Měří 10,5 metru, mají 35 míst k sezení, dvoje dveře a spotřebu nafty kolem 21 l/100km. Stojících cestujících se do autobusu vejde 34. Informační LED tabule dodala společnost Bustec.

Autobusy spolufinancoval Regionální operační program Střední Čechy v rámci projektu Ekologické a bezbariérové autobusy pro Středočeský kraj. „Cílem Evropské unie je podporovat ekologickou a bezbariérovou dopravu ve všech členských státech, proto přispěla i na tyto autobusy,“ vysvětlil Václav Chytil, ředitel Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Střední Čechy.

Jak uvedl vedoucí Odboru dopravy Středočeského kraje Lukáš Kopřiva, je situace v dopravní obslužnosti v kraji stabilizovaná a s dopravci jsou uzavřeny smlouvy. Generální ředitel Arriva Transport ČR Daniel Adamka vyjádřil připravenost Arrivy v rámci ROP Střední Čechy čerpat dotace na další vozidla, pokud se ještě podaří na tyto účely vyčlenit prostředky.
Za BUSportál lze jen dodat, že Středočeskému kraji a příslušnému ROP patří velké uznání za zdravý rozum. Dotační programy, které se křečovitě drží podpory čehokoli mimo diesel, jsou sice "trendy", ale diesel je zcela zbytečně zatracován. Diesel zejména v linkové dopravě v současné normě EURO 6 obstojí natolik, že pouhá výměna starých dieselů za tyto moderní vozy by za rozumné peníze dokázala pro ekologii víc než občas někde jeden zatím předražený elektrobus, ze kterého nám stejně jednou zbydou baterie k likvidaci. CNG ponecháváme tentokrát stranou.
Dagmar Braunová s využitím TZ Arriva Transport

14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© Arriva
14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně  do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
© BUSportál