Zeptali jsme se na počty trolejbusů dodaných Škodou Electric a s elektrovýzbrojí
Zdroj: Škoda Electric

Škoda Electric v roce 2014. Bylo dodáno 267 trolejbusů s označením Škoda Tr a 6 elektrovýzbroíjí v rámci dodávek Trollin. Doplněno o informace o elektrovýzbrojích pro Bolognu a Szeged.
Škoda Electric v roce 2014. Bylo dodáno 267 trolejbusů s označením Škoda Tr a 6 elektrovýzbroíjí v rámci dodávek Trollin. Doplněno o informace o elektrovýzbrojích pro Bolognu a Szeged.
5.2.2014 doplňujeme o informace výrobce ŠEL k dodávkám pro Bolognu a Szeged:

Bologna

Zákazníkovi předány 2 prototypové trolejbusy. Celkem 49ks elektrovýzbroje pro IVECO (finální dodavatel).

Szeged

Zakázka na 13 kloubových trolejbusů s karosérií Ikarus dodáno v roce 2014. Škoda Electric dodávala do vozidel trakční baterie a elektrovýzbroj.

26.1.2015 Podrobnou tabulku, za kterou děkujeme Škodě Electric, jsme rozdělil podle zemí:

Nejvíce trolejbusů s označením Škoda Tr bylo dodáno do Bulharska (150), pak na Slovensko (57), do České republiky (35) a do Lotyšska (25).

Rozdělení podle typu karosérie:
  • Škoda 26 Tr (Solaris Urbino sólo) 116 trolejbusů
  • Škoda 27 Tr (Solaris Urbino 18 kloubový) 88 trolejbusů
  • Škoda 31 Tr (SOR NB City 18 kloubový) 42 trolejbusů
  • Škoda 30 Tr (SOR NB City 12 sólo) 15 trolejbusů
  • Škoda 24 Tr (Iveco Bus Citelis 12 m sólo) 4 trolejbusy
  • Škoda 25 Tr (Iveco Bus Citelis 18 m kloubový) 2 trolejbusy

BUSportál: Do ČR bylo tedy dodáno celkem 29 trolejbusů v karosériích Solaris (autobusů Solaris bylo zaregistrováno v ČR v roce 2014 105). Posledních šest trolejbusů bylo vyrobeno v karosériích Citelis, Tady čekáme, zda se v budoucnu objeví někdy trolejbus s karosérié Iveco Urbanway.
Zatímco autobusy (a elektrobusy) podléhají povinnosti se registrovat jako každé motorové vozidlo a obdrží registrační značku, trolejbus je pořád drážní vozidlo, i když v režimu bez drátů je to v podstatě hybrid nebo elektrobus.
Mimo statistiku je uvedeno 6 Trollin v TramLook designu pro Castellón, kde koncovým dodavatelem byla společnost Solaris, Škoda Electric pak partnerem pro dodávku elektrovýzbroje. Tato vozidla jsou vybavena bateriovým řešením pro pohyb nezávislý na trolejovém vedení. Ještě jsme se v ŠEL zeptali na vozy pro Bolognu a elektrovýzbroj pro trolejbusy v Szegedu, jak BUSportálu připomněl pozorný čtenář. (Doplněno v horní části článku).
Dagmar Braunová