24 nových trolejbusů (14 + 10 kloubových) s opcí na dalších 84 do Budapešti
Zdroj: http://www.bkk.hu viz odkaz níže

Vozidla s možností nezávislé jízdy na bateriový pohon dodá Konsorcium firem Škoda Electric a Solaris.
Reklama
Vozidla s možností nezávislé jízdy na bateriový pohon dodá Konsorcium firem Škoda Electric a Solaris.
Plzeň, 18. 11. 2014 – Konsorcium firem Škoda Electric a Solaris dodá do maďarského hlavního města 24 nových trolejbusů. Plzeňská Škodovka zajistí dodávku kompletní elektrovýzbroje a také finální montáž vozidel. Součástí kontraktu je i opce na dalších 84 trolejbusů, celková hodnota kontraktu tak může být až 1,7 miliardy korun.

Projekt nových trolejbusů pro Budapešť je financovaný z fondů Evropské unie. Jedná se o moderní plně nízkopodlažní vozidla s karosérií Solaris. Všechny vozy jsou kompletně klimatizované, navíc vybavené bateriemi pro jízdu nezávislou na trakčním vedení. S tím má Škodovka zkušenosti například ze švédské Landksrony nebo španělského Castellonu (BUSportál: a maďarského Szegedu). Samozřejmostí je kamerový systém, který zajištuje větší bezpečnost cestujících. Zajímavostí vozidel je mimo jiné i speciální informační systém, který počítá váhy cestujících.

„Dodávka 24 trolejbusů do maďarského hlavního města se uskuteční během druhé poloviny roku 2015. Jedná se o čtrnáct trolejbusů o délce 12 metrů a deset kloubových vozů o délce 18 metrů. Zákazník navíc může v následujících letech uplatnit opci na dalších až 84 trolejbusů,“ informuje Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

Konsorcium Škoda Electric a Solaris zvítězilo ve výběrovém řízení v konkurenci místního výrobce a dalších producentů například z Ruska. Škoda Electric letos uspěla také v italské Bologni, kde se bude významným způsobem podílet na dodávce 49 kusů trolejbusů, Bostonu v USA, kde uzavřela kontrakt na kompletní modernizaci 32 kloubových trolejbusů nebo v Bratislavě, která uplatnila opci na 40 moderních vozidel a zamíří sem celkem 120 škodováckých trolejbusů.

„Od roku 2007 jsme do Maďarska dodali trolejbusy například pro Debrecín, Szeged a Budapešť, kde jsme se rovněž podíleli na dodávce metra. V současnosti navíc míří poslední z 31 moderních nízkopodlažních tramvají ForCity Classic do Miskolce. Celková hodnota uzavřených kontraktů v této zemi přesahuje pět miliard a navíc zde vidíme další potenciál pro naše produkty. Maďarsko je tak jedním z našich klíčových trhů,“ říká Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.

TZ Škoda
Pro milovníky maďarštiny zpráva budapešťského dopravního podniku BKK z 9.10.2014 (!): Vadonatúj trolibuszok érkeznek Budapestre