Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál

kloubový hybrid a klasický autokar Volvo 9900.
kloubový hybrid a klasický autokar Volvo 9900.
S elektrohybridem jsme se poprvé setkali na jaře 2013: Volvo představilo hybrid s externím nabíjením (plug-in hybrid). Mezitím po Göteborgu projevil o elektrohybridy zájem Luxemburg a právě Hamburg (dopravce Hochbahn). Hamburg se obecně věnuje inovativním vozidlům, ve flotile jsou např. i vodíkové palivočlánkové busy. Je evidentní, že úspěch elektrohybridů souvisí zatím s ochotou zapojit do jejich zavádění nějakou formu podpory, ať už z EU, státní či konkrétního města. Proto zatím elektrohybrid v ČR v dohledné době neočekáváme. Náklady na jeho zavedení jsou patrně ještě vyšší než na běžný hybrid, přinejmenším o dobíjecí infrastrukturu. V oblasti hybridů už se Volvo stalo standardním dodavatelem, počet prodaných vozů či podvozků s touto technologií překročil už před časem 1000. Na IAA se představil kloubový hybrid. Snad posledním segmentem, kde Volvo drží klasickou dieselovou technologii (i když i tady se o hybridní technologii pro zajíždění do městských center spekuluje), jsou autokary, na IAA byl vystavený v nejvyšší třídě autokar 9900. Právě autokary s novým faceliftem (9700 a 9900) představeným na Busworldu 2013 mají v normě EURO 6 nově motor 11 l oproti 13 l v minulosti.
Dagmar Braunová

IAA Hannover 2014: Souhrn odkazů

Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
Elektrohybrid © BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
Kloubový hybrid © BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
Volvo 9900 © BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál
Volvo na IAA 2014: Elektrohybrid s vnějším dobíjením pro Hochbahn,
© BUSportál