Irizar Group představuje první 100% elektrobus
Foto Irizar

Městský autobus byl vyvinut s využití technologie skupiny Irizar a partnerů.
Městský autobus byl vyvinut s využití technologie skupiny Irizar a partnerů.
Elektrobus Irizar i2e byl představen v červenci ve španělském San Sebastianu. Produkt byl vyvinut jako výsledek spojení mezi společnostmi skupiny Irizar a technologickými centry Basque Technology Network. Dalšími partner jsou společnosti Hispacold, Jema, Datik, Masats a CREATIO. Komponenty autobusu jsou maximálně recyklovatelné včetně baterií (99%).

Irizar i2e byl navržen pro dojezd 200 až 250 km s jedním nabitím na konci dne. 5 hodin nabíjení garantuje 14-16 hodin v hustém provozu při průměrné rychlosti 17 km/h. Je to první elektrobus s bezpečnostní normou ECE R66.01(převrácení). Nominální síla je 230 HP, energie na palubě vozidla je 376 kWh. Řídící systém ukládání energie, který vyvinula společnost Jema Energy, řídí spojení mezi bateriemi a superkapacitory s cílem udržet status nabití obou komponent v optimálním vztahu. Deklarovaná životnost baterií je 10 let.

Skupina odhaduje investice 60 millionů EUR pro vývoj elektrobusu. Nový výrobní závod bude dokončen v roce 2016.

Irizar participuje také na projektu ZeEUS "Zero Emission Urban bus Systems". Dodal již dva elektrobusy do Barcelony a jeden do San Sebastianu.

Technická specifikace (EN)

 Length (axles): 11,980 mm (2 axles)
 Maximum height: 3,220 mm
 Width: 2,550 mm
 Wheelbase: 5,770 mm
 Front/rear overhang: 2,805 mm / 3,405 mm
 Interior height: 2,400 mm 
 Floor height: 340mm
 Approach angle: 6.5º
 Departure angle: 7º
 Step height, door 1: 250 mm (320 mm, without kneeling)
 Step height, doors 2 and 3: 270 mm (340 mm, without kneeling)
 Low-Floor
 24 seated passengers
 Two wheelchair areas
 Four seats for people with reduced mobility
 Option of installing cantilever seats in the front area
 Anti-graffiti materials
 VDV dashboard
 Three double doors
 Aluminium side structure and ceiling
 Slatted floor: high-quality steel
 Interior and exterior LED lighting, even for the position lamp
 Split exteriors to exchange exterior skins easily and economically
 Double glazing
 Ceiling and side insulation
 Creepage function (keeps the bus stopped during a few seconds when it is on a hill so it does not roll backwards)
 Magnetic compatibility compliance as per 95/54
Energy storage system. Batteries
 Type: So-Nick
 Nominal voltage: 600V/650V
 Total capacity: 376 kWh
 Super condensers 125 V
Charging System
 Plug (Standard combo): 125 A
 Charge time: 5 hours
 Custom energy storage management Climate control system
Hispacold climate control system
 For the driver: 3.5 Kw
 For passengers: 35 Kw
Heating
 For the driver: 25-28 Kw
 For passengers: 13 Kw
Z TZ IRIZAR

 Irizar Group představuje první 100% elektrobus
Foto Irizar
 Irizar Group představuje první 100% elektrobus
Foto Irizar
 Irizar Group představuje první 100% elektrobus
Foto Irizar
 Irizar Group představuje první 100% elektrobus
Foto Irizar