DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO

z toho 11 trolejbusů. V letech 2013 – 2015 DSZO získá dohromady 25 nových trolejbusů.
Reklama
z toho 11 trolejbusů. V letech 2013 – 2015 DSZO získá dohromady 25 nových trolejbusů.
Na celkový počet 17 vozidel s klimatizací se v tomto týdnu rozrostl vozový park MHD Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice. Znamená to, že klimatizací bude v létě na linkách MHD ve Zlíně a Otrokovicích vybaven už přibližně každý pátý vůz. Do vozového parku DSZO přibyly v prvním červnovém týdnu čtyři nové nízkopodlažní trolejbusy. Z výrobního závodu Škoda Electric v Plzni byly do Zlína dodány a následně zařazeny do provozu tyto nové trolejbusy:
  • 2 kusy Škoda 27 Tr (Solaris Urbino, kloubový vůz s klimatizací) | ev. č. 457 a 458,
  • 1 kus Škoda 26 Tr (Solaris, Urbino, sólo vůz s klimatizací) | ev. č. 253,
  • 1 kus Škoda 24 Tr (Iveco Citelis, sólo vůz s dieselagregátem) | ev. č. 218.
Jde o součást velké zakázky, která získala dotaci 75 procent pořizovacích nákladů z prostředků EU v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava. V letech 2013 – 2015 tak Dopravní společnost Zlín–Otrokovice (DSZO) získá dohromady 25 nových trolejbusů. Z toho devět nových trolejbusů bylo dodáno do Zlína během minulého roku 2013 a čtyři nové trolejbusy rozšířily vozový park DSZO letos v březnu. Dopravní společnost po dodávce nových vozidel průběžně vyřazuje stejný počet nejstarších a nejvíce opotřebovaných vozů, takže celkový počet trolejbusů v DSZO se dlouhodobě udržuje na počtu 56. Z linek v síti DSZO se postupně téměř vytratí starší středopodlažní krátké trolejbusy typu 14 Tr.

Převažující většina vozidel na linkách už bude nízkopodlažních. O víkendech byla nasazována výhradně nízkopodlažní vozidla již od poloviny loňského roku.

„Rychle se zvyšuje i počet vozidel vybavených klimatizací, což ocení cestující především v horkém letním počasí. DSZO má nyní v provozu 6 klimatizovaných autobusů a 11 klimatizovaných trolejbusů,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Zlín a Otrokovice byla v Česku jedněmi z prvních měst, ve kterých se klimatizovaná vozidla MHD začala používat. Klimatizace v prostoru pro cestující je regulována automaticky. Zařízení je nastaveno, aby za horkého počasí udržovalo uvnitř vozidel MHD teplotu vzduchu přibližně na úrovni 26 °C.

„S novými trolejbusy máme dobrou zkušenost. Jsme po půl roce provozu spokojeni i s vlastnostmi u nás zcela nového typu trolejbusu využívajícího karoserii Solaris,“ vyhodnotil poměrně přelomové rozšíření typu karosérií ve vozovém parku DSZO mistr údržby trolejbusů Ladislav Matušinec.

Průměrná cena nového trolejbusu „sólo“ činí (bez DPH) 11,4 milionu korun, nový kloubový trolejbus přijde průměrně na 14,5 milionu korun. Konkrétní cenu ovlivňuje vybavenost vozidla klimatizací nebo dieselagregátem.

TZ DSZO
Trolejbusové testování v Plzni: Škoda 27 Tr Solaris - žlutomodrá variace pro DSZO Zlín

DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO
DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO
DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO
DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO
DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO
DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO
DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO
DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO
DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO
DSZO před létem: Na linkách MHD bude v létě jezdit už 17 vozů s klimatizací,
Foto DSZO