Z autobusové Vídně: V rakouské metropoli se pomalu uzavírá LPG kapitola
Současnost a budoucnost - © Wiener Linien

Moderní flotilu Citar EURO VI doplní šest hybridů Volvo. Malokapacitních elektrobusů Siemens/Rampini je už 12. Diesely MAN s logem Dr.Richard.
Reklama
Moderní flotilu Citar EURO VI doplní šest hybridů Volvo. Malokapacitních elektrobusů Siemens/Rampini je už 12. Diesely MAN s logem Dr.Richard.
18.3.2014: Nová Citara EURO VI ve Vídni podruhé. Fotografie interiéru a záběry ze stavby v Mannheimu.
Jak pro BUSportál uvedla Anna Maria Reich z Wiener Linien, nejnovějšími autobusy jsou Mercedes-Benz Citara EURO VI. V oblasti elektropohonů je v provozu už tucet malokapacitních elektrobusů Siemens/Rampini a jako kombinované diesel/elektrické hybridní řešení bude ve Vídni nasazeno šest hybridů Volvo.
Vídeň podobně jako Most v minulosti zvolila plynové autobusy (MAN), ovšem variantu pohonu na LPG. Liquefied Petroleum Gas (LPG) je novodobější označení pro směs topného plynu, známou jako propan-butan. Za ve své době dobrý skutek, kdy autobusy na LPG v porovnání se starými diesely snížily emise, byli oba dopravci (Vídeň i Most) potrestáni. Patrně LPG pohon v autobusech přestal být perspektivní a MAN jako jediný evropský výrobce motorů na LPG s nimi skončil. Jak Vídeň, tak Most se do jiného plynového pohonu (CNG) zřejmě nehrnou.
Autobusy ve Vídni zachytil čerstvě Jan Spousta, doplnili jsme fotografiemi dopravce. Wiener Linien využívají pro přepravu také služeb dopravce Dr. Richard. Ten se dlouhodobě orientuje na značku MAN.
Dagmar Braunová

Od nejstarších k nejnovějším .... :

Z autobusové Vídně: V rakouské metropoli se pomalu uzavírá LPG kapitola
© Jan Spousta
Z autobusové Vídně: V rakouské metropoli se pomalu uzavírá LPG kapitola
© Jan Spousta
Z autobusové Vídně: V rakouské metropoli se pomalu uzavírá LPG kapitola
© Jan Spousta
Z autobusové Vídně: V rakouské metropoli se pomalu uzavírá LPG kapitola
© Jan Spousta
Z autobusové Vídně: V rakouské metropoli se pomalu uzavírá LPG kapitola
© Jan Spousta