BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
© BUSportál

Společnost Anadolu Isuzu přichází v malokapacitním segmentu nově i s koncepcí klasických autobusů s motorem vzadu. 50 let Otokaru a jediný vystavený veterán.
Společnost Anadolu Isuzu přichází v malokapacitním segmentu nově i s koncepcí klasických autobusů s motorem vzadu. 50 let Otokaru a jediný vystavený veterán.
Z hlediska českých dopravců je nezavedenější značkou Isuzu. Český prodejce těchto malokapacitních vozidel TURANCAR CZ už prodal během posledních let desítky těchto autobusů s japonskými motory.

Podle tiskové zprávy výrobce představil v evropské premiéře tři modely, devítimetrový autokar Visigo (Protože pro tento autobus používá motor Cummins, ztrácí se nápis ISUZU z masky, na obrázcích je Visigo jako logo a Visigo v prostoru RZ, podobně u modelu Citibus a Citibus CNG) a 9,5 m Citibus diesel a CNG. Autobusy ze sedmimetrové série Novo jsou ve faceliftu 2013.
Malokapacitní autobus ISUZU Novo Ultra s faceliftem 2013
Dalšími modely jsou Turquoise a Novociti.
VISIGO je nový atraktivní model odlišné konstrukce. Od předchozích typů se liší samonosnou karoserií a motorem umístěným v zadní části. Jedná se o pevný kompaktní autobus střední třídy. Koncepce podvozkové části je identická s klasickými autokary. Přední náprava je s nezávislým zavěšením kol a pneumatickým pérováním. Zadní náprava má také pneumatické odpružení, na všech kolech jsou kotoučové brzdy a autobus je vybaven í motorovou brzdou a elektrickým retardérem. Varianty počtu sedadel jsou v konfiguracích: 35 + 2, 37 + 2 a 39 + 2. VISIGO je vybavený multimediálním setem. Součástí standardního vybavení VISIGO je segment plně automatické klimatizace (topení a chlazení).
Jak uvádí pro BUSportál Viktor Wiesner z TURANCAR CZ, českého zastoupení výrobce, letos čeští zákazníci zakoupili minimálně deset nových vozidel z Anadolu Isuzu (AI) (nezahrnuje ojeté vozy a demobusy). Letošní novinkou v nabídce facelift ISUZU Novo. Nový emisní limit řeší AI motorem ISUZU 4HK1 Euro 6 od ISUZU pro Turquoose, Novo a spol.

V roce 2014 se očekávají dvě jubilea - 30 let AI a 10 let Turancar CZ. Další informace přineseme v rámci účasti prodejce na veletrhu Czechbus.

Z dalších expozic tureckých karosářů na Busworldu pak uvádíme jako další letos jubilující Otokar (50 let) - vozidla u nás prodává Buzola Bus Design (také vystavovala na Busworldu), výrobce malokapacitních nástaveb. Zajímavostí je vlastně jediný oldtimer na veletrhu vyrobený Otokarem v roce 1968 ve spolupráci se značkou Magirus.

Následuje výrobce Karsan, kde je kromě vlastních vozů zajimavý kloubový Avancity, který je vyráběn licenčně podle BredaMenarinibus (tato karosérie je nám povědomá, protože je to typ, do kterého osazovala elektrovýzbroj Škoda Electric, stříbrné trolejbusy byly vyráběny pro Řím).

Končíme výrobcem Temsa, který spolu s čínským Yutongem (zařadíme do pokračování v rámci čínských exponátů) "zabral" halu 7 pod zastřešením francouzského dealera. Temsa se svého času neúspěšně pokoušela prorazit v ČR ve spolupráci se společností Tourbus.
Protože se blíží veletrh Czechbus, pokusíme se ještě stihnout v rámci Busworldu navštívit expozice těch, kteří se ho účastní, proto chystáme v blízké době materiály na téma Volvo, Scania, Rošero-P, čínská produkce ...
Dagmar Braunová

VIDEO Anadolu Isuzu

VIDEO 50 let Otokar


BUSWORLD 2013 na BUSportálu: Přehled materiálů a fotomozaika

BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Visigo © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Visigo © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Visigo © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Visigo. Zdroj Anadolu Isuzu
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Visigo © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Visigo © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
NOVO Ultra a NOVO © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
NOVO a NOVO Ultra © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Vlevo Citibus CNG © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Citibus © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Turquoise © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Turquoise © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Turquoise © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Otokar © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Otokar © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Otokar © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Otokar © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
Otokar-Magirus © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
KARSAN © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
KARSAN-BredaMenarinibus © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
KARSAN-BredaMenarinibus © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
KARSAN-BredaMenarinibus © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
KARSAN © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
TEMSA © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
TEMSA © BUSportál
BUSWORLD 2013: Turečtí karosáři: Anadolu Isuzu, Otokar, Karsan a Temsa
TEMSA © BUSportál