na dodávce systémového řešení elektrického autobusu včetně nabíjecí infrastruktury pro město Plzeň.
na dodávce systémového řešení elektrického autobusu včetně nabíjecí infrastruktury pro město Plzeň.
Praha 30. července 2013 -- Celkové řešení se skládá z vlastního vozidla vybaveného elektrickou výzbrojí a pohony od Škoda Electric. Na straně dopravní infrastruktury ze systému ARCS (Automatic roof-top Connection System) který zajišťuje bezobslužné propojení vozidla s inteligentním nabíjecím systémem ABB TERRA E-BUS, vyvinutého na standardu Combo 2, který se stane od roku 2017 závazným pro všechny výrobce elektromobilů z pohledu následného schválení pro provoz na veřejných komunikacích. Spolupráce obou koncernů je přirozenou reakcí na sílící požadavky trhu v oblasti veřejné dopravy po nových ekologických technologiích.

Řada světových metropolí jako například Brusel, Hamburg či Tallinn se zavázaly postupně od roku 2015 k náhradám klasických autobusů elektrickými, s cílem zcela eliminovat dieselový pohon z MHD v horizontu dalších 10 let, tedy do roku 2025. Řešení ABB E-BUS umožňují dopravním podnikům přechod k ekologické hromadné dopravě a celkovému snížení provozních nákladů v budoucnosti.
ABB poskytuje technologie a řešení pro nabíjení elektrických vozidel v oblasti osobní i hromadné dopravy a výrobcům elektrických autobusů poskztuje nabíjecí infrastrukturu schopnou komunikovat s nadřazenými systémy koncového zákazníka (např. dispečink či informační systém DP atd.). Společnost disponuje vlastními vývojovými a výrobními závody, dohledovými centry, servisem a propracovanou logistikou náhradních dílů s celosvětovým pokrytím ve více než 100 zemích.
Z TZ ABB
BUSportál: Předpokládáme v budoucnu další informace od ABB, vznesli jsme také dotaz na Škoda Electric, kde jsme o elektrobusu mluvili už v roce 2011 v souvislosti se sériovým hybridem.
Lucie Jandová, ředitelka PR a marketingové komunikace společnosti ABB a Lubomíra Černá, tisková mluvčí ŠKODA TRANSPORTATION a.s. formulovaly společné prohlášení:
"Jedná se o strategický záměr, který je ve fázi detailního rozpracování. Obě společnosti se rozhodly proto konkrétní kontury projektu zatím více nekomentovat. "