Co je to trolejbus?  po italsku. Trolejbusy VanHool Exqui.City čekají na razítka
© Jan Spousta

Národní italský předpis povoluje trolejbusu nejvýše 18 m - moderní vozidla jsou však 18,6 m dlouhá.
Reklama
Národní italský předpis povoluje trolejbusu nejvýše 18 m - moderní vozidla jsou však 18,6 m dlouhá.
Nejnovějším přírůstkem do vozového parku jsou trolejbusy VanHool Exqui.City s futuristickým designem, které by měly přispět ke zlepšení vadnoucí prestiže trolejbusové dopravy (třetina dnešního parku má již za sebou 20 let provozu). Čtyři VanHooly byly už dodány jako „vánoční dárek“, bohužel stále stojí na dvoře garáží … znovu se tím otvírá otázka „Co je to trolejbus?“, již několikrát na BusPortálu diskutovaná. V parmském případě problém spočívá v tom, že délka vozidla je 18,6 metru, tedy o 15 cm méně než povoluje evropský předpis pro silniční vozidlo (platný již skoro 10 let). Pravidla pro trolejbusy však stanoví národní italský předpis, povolující nejvýše 18,0 m. A tak jak tato čtveřice, tak dalších 5 vozů, zatím uskladněných u belgického výrobce – to vše za souhrnnou cenu 7,8 milionu euro (tedy 870 tisíc € za kus, skoro 22 milionů Kč) – čeká na potřebná razítka.
Do Parmy se ještě vrátíme - TEP, dopravní podnik italského města Parmy, byl oceněn čtyřmi hvězdičkami (z maximálně 5 možných) v rámci evropského hodnocení ECOSTARS.
Jan Spousta

Co je to trolejbus?  po italsku. Trolejbusy VanHool Exqui.City čekají na razítka
© Jan Spousta
Co je to trolejbus?  po italsku. Trolejbusy VanHool Exqui.City čekají na razítka
© Jan Spousta
Co je to trolejbus?  po italsku. Trolejbusy VanHool Exqui.City čekají na razítka
© Jan Spousta
Co je to trolejbus?  po italsku. Trolejbusy VanHool Exqui.City čekají na razítka
© Jan Spousta
Co je to trolejbus?  po italsku. Trolejbusy VanHool Exqui.City čekají na razítka
© Jan Spousta
Co je to trolejbus?  po italsku. Trolejbusy VanHool Exqui.City čekají na razítka
© Jan Spousta