železničního národa.
Reklama
železničního národa.
Jak uvádějí Hospodářské noviny, cestování autobusem není nic nového. Ne však pro Němce, které odborníci označují za typicky "železniční" národ. V největší evropské ekonomice byla nabídka dálkové autobusové dopravy dosud mizivá. Důvodem byl železniční zákon z roku 1935, který chránil pozici drah. Od ledna letošního roku ale toto omezení padlo a autobusoví dopravci tak mohou rozjet nový byznys.
...
Autobusy by podle expertů mohly být vhodnou alternativou na vzdálenosti do 300 kilometrů nebo na trasách, kde vlaky nejezdí přímo a je třeba přestupovat. Dopravci se chtějí profilovat nejen jako konkurence drah, ale také jako alternativa k jízdě autem, což je při současných cenách benzinu lákavé.
Celý článek je k dispozici v tištěné verzi HN 21.01.2013 nebo v placené části na internetu.
BUSportál: Propagace a popularizace dálkových linek cílená právě silně na Německo proběhla i v České republice v roce 2011: Nové Setry společnosti Touring Bohemia se představily zahraničním médiím