IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon

Tradiční diesely s motory Cummins.
Tradiční diesely s motory Cummins.
Nejzajímavěji se jevila expozice ANKAI v pavilonu 23, kde byly umístěny také veteráni, americké trucky a asi expozice dalších, kteří se nevešli jinam. Doubledecker je nejen v Číně obvyklé vyhlídkové vozidlo pro turisty, devítimetrový autokar pak potvrzuje spojení se značkou Setra, ovšem alespoň exteriérově vozidlo nijak nenadchne. Do vyhlídkového se dalo vlézt, zrovna tam finišovalo leštění a úklid, do autokaru ne. Přítomný zástupce firmy se vyznačoval neuvěřitelně nepřátelským postojem, jakoby ani nebyl na veletrhu.
Značka King Long není v Evropě neznámou, jen do států EU dodal King Long více než 1000 vozidel, v ČR vyvíjené aktivity zatím efekt nepřinesly. Rozsáhlá expozice King Long na IAA stejně jako jeden autobus značky Golden Dragon ničím zvláštním nezaujaly, motory byly patrně všude diesely Cummins. Obecně snaha čínských výrobců o podíl na trhu v poměrně malém evropském prostoru je věcí prestiže a sledováním technologického vývoje v Evropě. Při akceptovatelné užitné hodnotě a často povědomém designu zákazníky, kteří nelpí na značce, přesvědčují čínské vozy cenou.
Není od věci připomenout, že výroba autobusů probíhá obecně dvojím způsobem. Velké automobilky tradičních značek kompletují vozy s použitím především vlastních motorů a technologií (Mercedes-Benz a Setra, MAN a Neoplan, Volvo, Iveco Irisbus, ....). Existuje velké množství karosářů, kteří si motory, technologie a komponenty koupí a s nimi autobus postaví (Irizar, Beulas, Temsa, ...). Renomovaní výrobci většinou nabízejí celé podvozky, pakliže výrobce nechce podvozek, ale pouze motor, lze koupit motory Iveco (používá SOR), MAN a DAF (Solaris). Celosvětově je nejjednodušší koupit motor Cummins s příslušným emisním limitem. To je zvykem u mnoha tureckých i čínských výrobců. Kanadskoamerický Cummins vyrábí motory po celém světě. Použití v Evropě osvědčených motorů a komponent zaručuje standard a usnadňuje servis.
Výrobci Yintong a jeho elektrobusu věnujeme samostatné pokračování.

BUSportál na veletrhu užitkových vozidel IAA 2012 v Hannoveru
.

IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
ANKAI © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
ANKAI © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
ANKAI © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
ANKAI © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
ANKAI © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
© BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
© BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
ANKAI © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
King Long © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
© BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
King Long © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
King Long © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
King Long © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
Golden Dragon © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
Golden Dragon © BUSportál
IAA Hannover XVII.: Čínské autobusy Ankai, King Long a Golden Dragon
Není divu, že jsou nám autobusy z Číny často povědomé, MAN je v Číně velmi inspirující © BUSportál