Tábor: Poslední československý Ikarus 280 jezdil o víkendu na linkách MHD
© Jan Spousta

Kloubové Ikarusy budeme už nadále potkávat v ČR jen jako historická vozidla.
Kloubové Ikarusy budeme už nadále potkávat v ČR jen jako historická vozidla.
Po téměř 40 letech se tak uzavírá jedna významná kapitola naší dopravy - kloubové Ikarusy 280.08 (verze pro MHD) a 280.10 (verze pro linkové spoje ČSAD) sloužily až do devadesátých let po celém Československu. Autobus táborské firmy Comett Plus s poznávací značkou TAA 39-93, dodaný v roce 1997, je modernizované verze 280.87, která byla vyráběna v devadesátých let především pro slovenské provozovatele MHD.

Neděle 23. září byl tak posledním dnem, kdy se šlo "klasickým" Ikarusem řady 280 ještě na území bývalého Československa svézt v pravidelném provozu.
Jan Spousta
Na návštěvě ve společnosti COMETT Plus v Táboře jsme zachytili i několik autobusů Ikarus včetně nízkopodlažního kloubového 417.10a z roku 1999

Tábor: Poslední československý Ikarus 280 jezdil o víkendu na linkách MHD
© Jan Spousta
Tábor: Poslední československý Ikarus 280 jezdil o víkendu na linkách MHD
© Jan Spousta
Tábor: Poslední československý Ikarus 280 jezdil o víkendu na linkách MHD
© Jan Spousta