Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
© Karl Prochazka

Záběry z garáží od vídeňského spolupracovníka BUSportálu Karla Prochazky. Tradiční "Tramwaytag" letos bude v sobotu 15.9. v autobusových garážích "Spetterbruecke".
Záběry z garáží od vídeňského spolupracovníka BUSportálu Karla Prochazky. Tradiční "Tramwaytag" letos bude v sobotu 15.9. v autobusových garážích "Spetterbruecke".
V pondělí 10.9.2012 byl oficiálne tisku a verřjnosti představen nový "ElectriCityBus" pro provoz na linkách v centru Vídne. Fotografie jsou z 11.9.2012

Tradiční "Tramwaytag" Vídeňského dopravního podniku "Wiener Linien" se letos bude konat v sobotu 15.9. v autobusových garážích "Spetterbruecke" v 16. okrese, které právě slaví 50 let existence. Akce bude S spojena s veřejnou prezentací zmíněného E-Busu pro linky 2A a 3A v centru města.

Elektrobus je vyroben ve spolupráci italského autobusového výrobce Rampini a Siemensu. Na tento projekt byla účelově založena zvláštní společnost. Fotografie vznikly ve spolupráci s vedením projektu. Jedná se o první ze 12 objednaných vozů s ev.č. 8301.

Bohužel nebylo možné na stanovišti vysunout pantograf. Jedná se o 7,72 m dlouhý bus s 44 místy pro cestující. Celkový (teoretický) dojezd je 150 km. Vozidlo je zcela bez emisí, protože i topení a klimatizace jsou elektrické. Dobíjení je ve dne na dvou (koncových) stanovištích po dobu 15 minut, pomalé dobíjení přes noc (15kW) je připfraveno pak v garáži. Rekuperace v rámci provozu bude max. 20%. Počítá se s nasazením začátkem roku 2013 na jedné lince a celkový provoz by měl být realizován v létě 2013. Vzhledem k tomu, že se jedná o první projekt tohoto druhu, počítá se se získáváním velkého množství poznatků z běžného provozu. Z desítky zatím vyrobených vozidel tohoto typu jezdí dva v Lyonu a jeden zkušebně v Nizze.

Projekt je součástí globální strategie města v rámci mobility - proto se ve Vídni testovaly různé autobusy včetně kloubových, na snímku z garáží je také právě testovaný autobus Volvo 7700 Hybrid.

Na základě zkušeností s testovanými vozy bude vypsán tendr na asi 400 vozidel různých parametrů. S elektropohonem se počítá aktuálně pouze v centru.

Karl Prochazka
První záběry elektrobusu Rampini/Siemens s dobíjením pantografem z 10.9.2011

Tisková zpráva v němčině na www.wienerlinien.at

Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
''ElectriCityBus'' © Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
''ElectriCityBus'' © Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
''ElectriCityBus'' © Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
''ElectriCityBus'' © Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
''ElectriCityBus'' © Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
''ElectriCityBus'' © Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
''ElectriCityBus'' © Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
Volvo 7700 Hybrid © Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
Volvo 7700 Hybrid © Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
Volvo 7700 Hybrid © Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
© Karl Prochazka
Další fotografie nejen ElectriCityBusu ve Vídni z 11.9. a pozvánka na Tramwaytag
© Karl Prochazka