Reklama
Reklama
Reklama
Autobusy

Dceřiná firma Českých drah rozšíří svůj vozidlový park o desítky nových autobusů. Společnost, která pro ČD zajišťuje náhradní autobusovou dopravu během výluk, aktuálně hledá dodavatele 122 vozidel. S jejich dodáním počítá v letech 2025 až 2028. Jedním z požadavků na nové autobusy je možnost jejich provozu na ekologické palivo HVO. V souvislosti s rozšířením vozidlové flotily firma chystá také vznik nových poboček. Pro autobusy určené pro provoz náhradní autobusové dopravy ve Středočeském kraji a Praze si zajistí zázemí v TEZAS servis.

Zveřejněná veřejná zakázka zahrnuje celkem 122 nových linkových autobusů. V letošním roce ČD Bus očekává dodávku prvních 61 vozidel. S jejich nasazením počítá také během výluk ve Středočeském kraji a v Praze, proto budou dvě desítky autobusů dodány ve standardu PID pro náhradní autobusovou dopravu. „ Těchto dvacet autobusů bude dislokováno přímo v Praze, a to v nově připravované pobočce, kterou zřídíme ve druhé polovině letošního roku. Dodávka zbylých 61 autobusů bude rozložena do následujících tří let. Součástí smlouvy bude i možnost čtvrtinu vozidel neodebrat, to uvidíme podle situace, “ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. Vozidla budou rozdělena jak mezi stávající provozovny do Vyškova, Plzně, Šumperku a Hradce Králové, tak mezi ty nové. Vedle již zmiňované Prahy, kde plánuje vytvořit zázemí pro dispečery a řidiče a místo pro odstavy 20 autobusů PID v TEZAS servis, se firma letos plánuje rozšířit také do Veselí nad Lužnicí. Nové autobusy s kapacitou pro zhruba padesát sedících cestujících budou nízkopodlažní, samozřejmostí ve výbavě je klimatizace, USB zásuvky nebo vnitřní a vnější informační panely. Počítá se také s přepravou cyklistů, takže na všechny autobusy budou instalovány nosiče jízdních kol, které dodá Výzkumný ústav železniční. ČD Bus požadují ve výběrovém řízení linkový, nízkopodlažní, dvoudvéřový, dvounápravový autobus s pohonem na motorovou naftu nebo HVO nebo jejich poměr a nebo s hybridním pohonem (motorová nafta-elektrická energie, přičemž výkon elektromotoru je vyžadován min. 12 kW a kapacita baterie min. 1 kW.), minimálně šestistupňovou automatickou převodovku s retardérem a možností ruční volby 1.-3. rychlostního stupně. „ Následujeme mateřské České dráhy a mezi požadavky na nové autobusy patří i možnost jejich provozu na ekologické palivo HVO. Bionafta z rostlinných olejů pro nás představuje efektivní řešení pro snížení uhlíkové stopy. I proto u vozidel preferujeme variantu hybridního pohonu ,“ dodává Adam Svojanovský. „ Náhradní autobusová doprava pro nás rozhodně není okrajovou záležitostí, a proto chceme, aby byla nejen vysoce kvalitní, ale i šetrná k životnímu prostředí .“ Díky smlouvě s Čeprem probíhá tankování HVO přímo v místě výluky. "U všech nových vozidel vyžadujeme možnost jezdit na 100% HVO či různé poměry s naftou, abychom byli schopni dotankovávat i na běžných stanicích ". Předpokládaná hodnota veřejné zakázky za obě dvě části je cca 793 milionů Kč bez DPH, za první část pak 663 milionů Kč bez DPH a za druhou cca 130 milionů Kč bez DPH. ČD bus bude hradit nákup z vlastních zdrojů, přičemž využije bankovní úvěr. Hodnocení nabídek bude provedeno na základě ekonomické výhodnosti. Kritéria hodnocení jsou: nabídková cena (váha 55%), doba dodání (váha 20%), nabídka hybridního vozidla (váha 10%), spotřeba vozidla (váha 8%) a poměr výkonu motoru a hmotnosti autobusu (váha 7%). Vozidlová flotila ČD Bus čítá aktuálně 90 autobusů, cílový stav je cca 150 vozidel. Nové autobusy tak nahradí část stávajících vozidel, která už pomalu dosluhují. Pro ČD jde o nezbytnou investici pro zachování kvality náhradní autobusové dopravy. I přes plánované navýšení autobusů firma počítá v pokračování spolupráce s dalšími dopravci. Rozšíření flotily si vyžádá i navýšení počtu řidičů, kterých má nyní ČD Bus přes 120.

person rebus  date_range 02.05.2025

Mimozáruční opravy a odstraňovány poruch, závad a poškození autobusů OTOKAR Vectio U LE 10,1, které DSÚK provozuje od roku 2023 , bude zajišťovat společnost Zliner. Záruka všech 90 nakoupených autobusů od OTOKAR OTOMOTIVE uplyne v říjnu 2026. Na karosérii a lak pak za další dva roky. Záruční servis poskytuje BUSPLAN - zástupce tureckého výrobce pro ČR a SR.

Veřejná zakázka DSÚK byla rozdělena na tři části (oblasti). Zliner podal nejvýhodnější nabídky ve všech, pro oblast Varnsdorf, pro oblast Litoměřice i Louny (celková nabídková cena byla požadována formou modelového propočtu a byla u všech částí stejná 18 943 434 bez DPH). Pro oblast Vansdorf, kde je potřeba zajistit opravy jen pro tři autobusy, byl Zliner jediným uchazečem. Na Litoměřicku (27 autobusů) a Lounsku (pro 60 autobusů) měla zájem poskytovat servis autobusů vyrobených v turecku také společnost JT SERVICE company (nabídková cena v obou částech však byla vyšší, činila 20 106 000 Kč bez DPH). Veškeré dodávané náhradní díly k autobusům DSÚK musí mít minimálně rovnocennou kvalitu jako obdobné díly používané pro prvomontáž tohoto typu vozidla značky OTOKAR. Při opravách autobusů, které jsou v záruce výrobce nebo importéra, budou použity pouze náhradní díly vyrobené OTOKAR nebo podle jeho specifikací a norem. Všechny díly musí být nové nebo podle dohody. Zliner je autorizovaným prodejcem autobusů Iveco Bus a návěsů OKT Trailer pro ČR, Slovensko a Maďarsko. Provádí servis a opravy autobusů, trolejbusů a trucků, je dodavatelem náhradních dílů pro autobusy, nákladní a užitkové vozy a zabývá se i renovacemi historických vozidel. Po ČR má několik prodejních a servisních poboček.

person rebus  date_range 28.04.2025

Společnost IVECO BUS Iberica zahájila dodávku 102 autobusů CROSSWAY pro BUSWAY Coimbra, která má za cíl posílit její vozový park pro provoz v rámci meziobecního sdružení Intermunicipal Community (CIM) regionu Coimbra. Od 1. července zahájí obce mezi Lisabonem a Portem nový systém veřejné dopravy. Po Lisabonu a Madeiře tak z České republiky přijedou do Portugalska další autobusy.

Vozidla jsou poháněna motory FPT Industrial 360 CV Cursor 9 spárovanými s automatickými převodovkami ZF ECOLIFE 6AP, které poskytují efektivní provoz v meziměstské dopravě. Byly vyrobeny na zakázku s důrazem na typ služby, pohodu cestujících a dlouhodobou odolnost a spolehlivost, říká Iveco Group. Podle Iveco Group autobusy CROSSWAY poskytují ergonomickou polohu pro řidiče a zároveň různé zábavní a komfortní systémy pro zlepšení zážitku z cestování. Konstrukce vozidel minimalizuje hluk v interiéru a zajišťuje tišší jízdu. Pokud jde o bezpečnost, splňují nejnovější standardy ADAS a nabízejí pokročilé asistenční systémy řidiče, které zlepšují bezpečnost řízení a silničního provozu. Dodávka těchto 102 autobusů IVECO CROSSWAY pro BUSWAY Coimbra posílí pozici IVECO BUS v Portugalsku. „ Jen za poslední tři roky bylo v Portugalsku předáno přibližně 500 vozidel ,“ uvedl Fabrizio Toscano, obchodní manažer společnosti IVECO BUS Iberica. V regionu Coimbra by měl být spuštěn 1. července nový meziobecní dopravní systém SIT. Bude obsluhovat 19 obcí v oblasti mezi Lisabonem a Portem a propojí sousední regiony "od hor až k moři". Očekává se, že bude v provozu 240 autobusů, z nichž 77 % bude zcela nových, všechny budou vybaveny Wi-Fi, klimatizací a informačními panely. Systém bude poskytovat informace o provozu autobusů v reálném čase a uživatelé budou v budoucnu používat jednu jízdenku, která je ve vývoji a měl by být spuštěn také 1. července.

person rebus  date_range 28.04.2025

Allgäu Airport Express zajišťuje kyvadlovou dopravu mezi terminálem na letišti v Memmingenu v Bavorsku a hlavním nádražím v Mnichově. Se sedmi oranžovými třínápravovými autokary Setra ComfortClass zajišťuje kyvadlovou dopravu až 15krát denně. Každý autokar disponuje 69 sedadly a společnost je tak schopna uspokojit rostoucí poptávku po rychlém spojení z regionu Allgäu do bavorského hlavního města.

Nyní Allgäu Airport Express obnovuje flotilu třemi novými vozy Setra S 519 HD. Vozidla jsou mimo jiné vybavena systémem Active Drive Assist 2 (ADA 2). Systém poprvé umožňuje poloautomatickou jízdu v autokaru, udržuje vozidlo v jízdním pruhu při detekci bočního vodorovného značení aktivním zásahem do řízení. Nízkonákladové mezinárodní letiště Menningen leží asi 115 km západně od Mnichova a 70 km severně od Bodamského jezera. Je nejmenší ze tří komerčních letišť v Bavorsku, po letišti v Mnichově a Norimberku. Nová vozidla vlastní společnost Allgäu Airport Express GmbH v Mindelheimu, stoprocentní dceřiná společnost Steber-Tours GmbH, která expresní službu založila v roce 2010 a od té doby se postupně rozšiřuje. Rodinná firma se sídlem v Allgäu spolupracuje s mnichovskou autobusovou společností Dubova Reisen e.K., která v rámci spolupráce uvedla do provozu i dvě nová vozidla S 519 HD.

person rebus  date_range 22.04.2025

Čtyři nové autobusy SOR ICN 9,5 budu nasazeny v Královéhradeckém kraji na linkách okolo Červeného Kostelce, Úpice, Hořiček, České Skalice a Police n.M. Už od poloviny ledna 2025 jezdí na lince Náchod- Trutnov nový velkokapacitní autobus Iveco Crossway LE LINE 14,5M pro 58 sedících a 50 stojících cestujících.

person rebus  date_range 28.03.2025

Od konce března dojde k plánovaným úpravám jízdních řádů Veřejné dopravy Vysočiny v oblasti Jihlavska. Kraj s nástupem nového dopravce ČSAD AUTOBUSY České Budějovice (Busem) navýší provoz přibližně o 25 procent. Ke změně dojde také u autobusů. Busem pro Vysočinu koupil 55 nových vozů IVECO CROSSWAY . Nové autobusy letos obnoví flotilu ČSAD AUTOBUSY České Budějovice také v Jihočeském kraji. Pořídí i nové městské elektrické MANy.

Na Vysočinu jihočeský dopravce zajíždí od června 2022. V rámci smlouvy o závazku veřejné služby pro Jihočeský kraj a v režimu mezikrajské dopravy se jeho autobusy svezete do Telče, Jemnice, Nové a Staré Říše nebo Želetavy. Zajišťování linkové dopravy na Jihlavsku převezme od ICOM transport na základě výsledků výběrového řízení vyhlášeném Krajem Vysočina. V oblasti vyjedou nové linky, některé spoje pojedou častěji a zlepšit by se měla návaznost na vlaky. V nezměněném režimu budou obsluhovány všechny současné zastávky včetně autobusového nádraží v Jihlavě. Nemění se ani Tarif VDV. Před cestou si ale zkontrolujte svůj jízdní řád . Busem má pro Jihlavsko připraveno 55 nových nízkopodlažních autobusů IVECO CROSSWAY. Vybaveny jsou klimatizací a wifi. Samozřejmostí je možnost bezhotovostní platby. Na kratší linky s menším počtem cestujících bude nasazováno 13 autobusů Crossway LE Line o délce 10,8 metru, na střední vzdálenost 36 autobusů Crossway LE Line 12 metrů a pro nejvytíženější linky 6 autobusů Crossway LE Line s délkou 14,5 metru. S těmito vozy pro 55 místy k sezení se počítá především na lince 330 z Jihlavy do Telče. Největší autobusový dopravce v Jižních Čechách zajišťuje linkovou dopravu v oblastech Jindřichův Hradec, Český Krumlov, Prachatice, Písek a Strakonice a městskou dopravu v Písku, Českém Krumlově, Milevsku, Vimperku a Prachaticích. V letošním roce pořídí 18 nových autobusů IVECO CROSSWAY 10,8 m a 12 m, první kratší vozy již byly dodány a v provozu nahradí původní SOR na CNG na Českokrumlovsku, Milevsku a Písecku. Na konec roku 2025 je připravena dodávka vozidel pro MHD Jindřichův Hradec. Půjde celkem o devět městských vozidel, čtyři elektrobusy MAN Lion‘s City 12E a pět dieselových IVECO URBANWAY 12. ČSAD AUTOBUSY České Budějovice

person rebus  date_range 24.03.2025

HLB Hessenbus GmbH, ww mobility GmbH a soukromá autobusová společnost Alpenland Express provozují své trasy s novými vozidly Setra MultiClass LE. Podívejte se na jejich vybavení.

20 Setra MultiClass LE pro HLB Hessenbus Společnost z Hessenska převzala 20 nových autobusů Setra S 515 LE. Vozy s nízkým nástupem jsou vybaveny 36 sedadly a 58 místy ke stání, rozšířenou středovou uličkou a 360stupňovou kamerou. 12,2 metru dlouhé autobusy patří mezi první vozy značky Setra se dvěma dvoukřídlými dovnitř otevíranými dveřmi. Dvounápravová vozidla jsou poháněna šestiválcovým motorem OM 936 o zdvihovém objemu 7,7 litru a výkonu 220 kW (299 hp). Se svými pobočkami v Kasselu, Butzbachu a Hofheimu je HLB Hessenbus GmbH 100% dceřinou společností Hessische Landesbahn GmbH a odpovídá za místní autobusovou dopravu v rámci skupiny. Nové autobusy Setra jsou využívány pro Main-Taunus. 10 x Setra MultiClass pro Western Forest ww mobility GmbH v Porýní-Falcku nasazuje jménem Sdružení pro přepravu Rýn-Mosel (Rhine-Mosel Transport Association - VRM) deset nových vozidel S 515 LE. S délkou 12,2 metru mají každé 37 míst k sezení a 48 míst ke stání a prostor pro vozíčkáře. Každý z nízkopodlažních autobusů má na palubě systém počítání cestujících. Řidiče podporuje mimo jiné i Traffic Sign Assist, který porovnává aktuální rychlost vozidla s povolenou rychlostí vozidla a varuje řidiče při jejím překročení. Dvounápravové vozy pohání šestiválcový motor OM 936 o zdvihovém objemu 7,7 litru a výkonu 260 kW (353 hp). S 515 LE se siluetou hor v Horním Bavorsku V rámci 75. výročí své firmy převzal Alpenland-Reisen nový autobus S 515 LE. Nízkopodlažní Setra MultiClass bude v létě následovat autokar S 515 HD Setra ComfortClass. 12,2 metru dlouhý nízkopodlažní autobus je v provozu na linkách veřejné dopravy v okresech Traunstein a Rosenheim. Navíc slouží pro turistické výlety „Mozart Express“ do Salcburku a „Watzmann Express“ k jezeru Königssee. Z tohoto důvodu je dvounápravové vozidlo s horskou siluetou vybaveno kvalitními sedadly s koženým lemováním a lednicí. 49místný vůz pohání šestiválec OM 936 o výkonu 260 kW (353 hp). Soukromá společnost ze Siegsdorfu v Horním Bavorsku, založená v roce 1950, má ve svém vozovém parku již vozy modelové řady Setra 100.

person rebus  date_range 13.03.2025

Ve spolupráci se španělským výrobcem UNVI přichází Volvo Buses s novým luxusním autobusem, který je ale postaven výhradně pro britský a irský trh. Kniha objednávek je již otevřena. Dodávky nového modelu Volvo B13R UNVI XL by měly být zahájeny od léta 2026.

Zpočátku bude nabízen jako 12,8m dlouhý jednopodlažní autobus s výběrem mezi 53 sedadly nebo 49 sedadly pro cestující plus jeden prostor pro vozíčkáře. Nové Volvo B13R UNVI XL je standardně vybaveno sedadly Brusa Create 120 „top flair“ s tříbodovými bezpečnostními pásy v kontrastní umělé kůži, nabíjecími zásuvkami USB-A a USB-C a velkorysým úložným prostorem pro zavazadla nad hlavou. O klimatizaci se postará systémm ThermoKing. Mezi další vybavení pro cestující patří osobní lampičky na čtení a reproduktory připojené k palubnímu AV systému Bosch, který je vybaven dvěma 22palcovými obrazovkami AEC TFT. K dispozici bude také zapuštěná toaleta Shades Technics a hlavní zavazadlový prostor o velikosti 9,5 m3. Volvo B13R UNVI XL je vybaveno nejnovější generací 13-litrového dieselového motoru Euro VI Volvo a 12stupňovou převodovkou Volvo I-Shift. Motor dokáže dodat výkon až 500 hp a točivý moment 2 500 Nm. Má možnost jet na hydrogenačně rafinovaný rostlinný olej (HVO) nebo biopalivo. Autobus je vybaven platformou Volvo Active Safe, která samozřejmě splňuje evropské bezpečnostní požadavky GSR2. Volvo Buses bude montovat podvozek B13R ve své továrně ve švédském Borås. Kompletní autobusy budou montovány v závodě UNVI v Ourense ve Španělsku. Nové Volvo B13R UNVI XL doplní portfolio turistických a dálkových autokarů, které Volvo Bus UK & Ireland nabízí. Zahrnuje 12,6 m jednopodlažní Volvo B8R MCV eVoTor s možností výběru z 53 nebo 57 sedadel. Pro maximální kapacitu cestujících jej doplňuje dvoupodlažní Volvo 9700 6×2 s karoserií Carrus Delta, který je k dispozici ve více konfiguracích interiéru a s délkami vozidla od 13 m do 14,8 m. Všechny prodané autobusy a autokary Volvo využívají síť 80 prodejců Volvo Truck & Bus po celém Spojeném království a Irsku. Díly karoserie UNVI budou skladem a budou k dispozici pro dodání následující den prostřednictvím prodejního centra Volvo Coach Parts Sales Center v Loughborough. Uvedení nového modelu společně oznámili Domenico Bondi, výkonný ředitel Volvo Bus UK & Ireland, a Eloy Pérez, CEO UNVI. Vystoupili 10. března 2025 na výroční valné hromadě a konferenci členů Asociace autobusových operátorů Spojeného království (UKCOA), která se konala v centrále Volvo Group UK ve Warwicku. Bondi řekl: „ Toto je jedno z nejdůležitějších oznámení o nových produktech od doby, kdy jsem před třemi lety nastoupil do Volvo Bus UK & Ireland. Do vývoje tohoto nového autokaru od Volvo i UNVI bylo vynaloženo obrovské množství práce - je to nesmírně důležitý okamžik .“ Ke specifikaci nového modelu dodal: „ Výjimečný autokar vyžaduje prvotřídní kvalitu konstrukce, vynikající geometrii podvozku, odpružení s hladkým chodem a hnací soustavu se špičkovým výkonem a efektivitou. To je přesně to, co přinášíme s podvozkem B13R – a když se spojí s touto novou karoserií UNVI, jsme si jisti, že máme fantastický produkt, který nastaví měřítko pro cestování autokarem .“ Pérez uvedl: „ Rozsah této příležitosti u Volvo Buses je obrovský. Od prvních rozhovorů s Domenicem a jeho týmem v loňském roce jsme věděli, že chceme být součástí tohoto projektu. Pro UNVI to přichází v neuvěřitelně vzrušující době. Zatímco letos slavíme 30 let v produkci karoserií autobusů a autokarů, vždy se díváme do budoucnosti ."

person rebus  date_range 11.03.2025

Největší obnova vozového parku za 17 let. Okresní město Bytów v Polsku investovalo do 17 nových autobusů Iveco Crossway 12 LE Hybrid. Prvních 5 ze 17 autobusů bylo uvedeno PKS Bytów do provozu. Nové autobusy budou obsluhovat 13 linek, objeví se hlavně na meziměstských linkách, kde i díky autobusům starým přes dvacet let klesá počet cestujících.

Nové vozy Euro 6 s dieselovým/elektrickým pohonem, který rekuperuje energii při brzdění, je postupně nahradí do května 2026. Autobusy s 48 sedadly, novými systémy pro zajištění bezpečnosti, klimatizací, Wi-Fi, USB nabíječkami a přizpůsobené pro zdravotně postižené pojedou i z Bytowa do Gdaňsku. PKS předpokládá, že každé z vozidel ujede minimálně 70 tisíc km ročně. Celková hodnota zakázky je téměř 35 milionů PLN (přibližně 208 milionů Kč, tzn. 12 milionů Kč za vozidlo), částečné financování pochází z prostředků Národního plánu obnovy. PKS Bytów má přibližně 100 autobusů.

person rebus  date_range 10.03.2025

Bezplatná veřejná autobusová doprava je pro pravidelné uživatele zdarma i v roce 2025. Od svého zavedení v roce 2023 toto opatření způsobilo revoluci v mobilitě, oslovilo téměř 150 milionů cestujících. V loňském roce Transportes Interurbanos de Tenerife TITSA, jediný provozovatel veřejné autobusové dopravy, napočítal 82,2 milinu přepravených cestujících, o 12 milionů více než v předchozím roce. Znamená to 33 000 jízd, které nebyly uskutečněny soukromým vozidlem, ale autobusem.

Roční náklady na bezplatnou veřejnou dopravu dosahují 140 milionů EUR, z toho španělská vláda přispívá 81 miliony, které pokrývají přibližně 58 % celkových nákladů. Zbývajících 42 ​​% musí zajistit města na Tenerife ze svého rozpočtu. Kromě cestování zdarma přispěly k nárůstu cestujících také nové autobusy. TITSA v roce 2023 objednala od společnosti Scania 231 nových autobusů včetně 173 hybridních s podvozky Scania a karosérií Castrosua. 135 kusů dodala švédská firma v roce 2024, zbývající by měly přijet letos. Dalších 70 nových autobusů s investicí 25 milionů EUR ostrovní rada v nejbližší době nakoupí. Některé z nich budou dvoupodlažní pro dálkové linky spojující sever a jih ostrova. 15metrové vozy mají uspokojit nárůst cestujích, zdvojnásobí kapacitu současných autobusů z 65 na 110 míst k sezení. Celkově půjde v roce 2025 na Tenerife na mobilitu 234 milionů EUR, o 8 % více ve srovnání s rokem 2024. Tato částka představuje 21 % celkového rozpočtu. Mezi nejvýznamnější opatření patří nové autobusy, rozšíření tras a úprava autobusových zastávek na ostrově. Kromě toho letos na ostrově začnou opravy vozovek. Zdroj dat: Cabildo de Tenerife

person rebus  date_range 06.03.2025
Reklama
C.I.E.B
Reklama
Zliner
Reklama
eCitaro
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací