Setkání s historií - lokomotiva "laminátka" musela během ceremoniálu "na vzduch". Uprostřed grafika obálky brožury k jubileu.
informace z tiskové zprávy a rekapitulace odkazů na téma současné zakázky pro Rigu na BUSportálu.
informace z tiskové zprávy a rekapitulace odkazů na téma současné zakázky pro Rigu na BUSportálu.
Plzeňská Škodovka slavnostně představila 25. 11. 2014 jubilejní 14000. trolejbus, který vyrobila za celou dobu své historie. Slavnostní předání proběhlo v plzeňské Techmanii. Jubileum připadlo na trolejbus, který je součástí rekordního kontraktu na 125 vozidel do lotyšské Rigy.
„Je skvělé, že se nám podařilo vyrobit již 14000 trolejbusů. Kořeny výroby našich trolejbusů sahají hluboko do historie, do třicátých let minulého století. První zakázky přišly z Prahy, další z Plzně, a pak už se trolejbusy se značkou Škoda rozjely do celého světa,“ řekl Jaromír Šilhánek, generální ředitel společnosti Škoda Electric.
České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a Severní Americe. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů představila Škoda Electric také dva typy nových bateriových elektrobusů Škoda Perun a v posledních několika letech také hybridbus a vodíkový autobus. Společnost se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě, do vývoje produktů dává firma několik let kolem 200 milionů Kč ročně.
„Letošní výroba trolejbusů je opravdu rekordní. Daří se nám měsíčně vyrábět okolo 30 vozidel a kvůli tomu jsme nejen nabírali nové zaměstnance, ale také rozšířili náš závod v Plzni. Podařilo se nám navíc zakončit například dodávky pro pětici bulharských měst včetně Sofie a Burgasu a také úspěšně dodáváme do lotyšské Rigy, slovenské Bratislavy nebo španělského letoviska Castellon. Pro příští rok plánujeme vyrobit dalších zhruba 230 trolejbusů,“ dodal Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.
Z TZ Škoda
„Je skvělé, že se nám podařilo vyrobit již 14000 trolejbusů. Kořeny výroby našich trolejbusů sahají hluboko do historie, do třicátých let minulého století. První zakázky přišly z Prahy, další z Plzně, a pak už se trolejbusy se značkou Škoda rozjely do celého světa,“ řekl Jaromír Šilhánek, generální ředitel společnosti Škoda Electric.
České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a Severní Americe. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů představila Škoda Electric také dva typy nových bateriových elektrobusů Škoda Perun a v posledních několika letech také hybridbus a vodíkový autobus. Společnost se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě, do vývoje produktů dává firma několik let kolem 200 milionů Kč ročně.
„Letošní výroba trolejbusů je opravdu rekordní. Daří se nám měsíčně vyrábět okolo 30 vozidel a kvůli tomu jsme nejen nabírali nové zaměstnance, ale také rozšířili náš závod v Plzni. Podařilo se nám navíc zakončit například dodávky pro pětici bulharských měst včetně Sofie a Burgasu a také úspěšně dodáváme do lotyšské Rigy, slovenské Bratislavy nebo španělského letoviska Castellon. Pro příští rok plánujeme vyrobit dalších zhruba 230 trolejbusů,“ dodal Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.
Z TZ Škoda
Brožura 14000. trolejbus Škoda
BUSportál: Historie výroby trolejbusů Škoda je spojena s Plzní - na začátku a v současnosti - a s Ostrovem nad Ohří. Původně Škodovka vyráběla kompletní vozidla včetně karosérií (zajímavou etapou byla unifikace karosérie s řadou Š 11 z Karosy). Dodnes se lze i v ČR svézt už legendárním ostrovským 14 Tr v běžném provozu. V současnosti se jedná o zastavování elektrovýzbroje do autobusových karosérií. Původní kombinaci s karosérií Citybus a Citelis s označením 24 Tr a 25 Tr (kloubový) postupně doplnilo využití karosérií Solaris s označením 26 Tr, 27 Tr (kloubový) a 28 Tr (třínápravový) a karosérií SOR s označením 30 Tr a 31 Tr (kloubový). Mimoto pro USA to byla kombinace s karosérií Neoplan USA, pro Castellon Solaris MetroStyle, pro Bolognu s Iveco Crealis Neo a pro Szeged s novou karosérií Ikarus.
10/2014: Z předání 14000. trolejbusu Škoda: Jubilantem je Škoda 27 Tr Solaris do Rigy I.
10/2014: Riga pokračuje: Od neděle 26.10. je v metropoli Lotyšska už pět trolejbusů
10/2014: Ještě jednou Riga: Další záběry Škody 27 Tr Solaris v prostorách RIGAS SATIKSME
10/2014: První Riga 15.10.2014 v Rize. Od našeho lotyšského zpravodaje
10/2014: Šťastnou cestu: V nejbližších dnech dorazí do Rigy po 1500kilometrové cestě
9/2014: 'Riga' pod dráty: Prototyp trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris v ulicích Plzně
9/2014: První kloubový trolejbus ze současné zakázky pro Rigu
7/2013: Škoda Electric: Trolejbusy do Rigy za 2,6 miliardy korun
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál