VDL rozšiřuje Testovací centrum pro nabíjení o novou technologii

VDL Charging Test Center spolupracuje se Siemens na výzkumu obousměrného nabíjení elektrických vozidel.  Vozidla energii odebírají, ale také jí mohou do sítě vracet.
Reklama
VDL Charging Test Center spolupracuje se Siemens na výzkumu obousměrného nabíjení elektrických vozidel.  Vozidla energii odebírají, ale také jí mohou do sítě vracet.
Cílem partnerství mezi VDL a Siemens je prozkoumat, jak vozidla, systémy ukládání energie a nabíjení spolupracují. VDL Charging Test Center v areálu VDL ETS (Enabled Transport Solutions) ve Valkenswaardu, bylo rozšířeno o novou technologii nabíjení, která má poskytovat přehled o chytřejším a efektivnějším využití stávající elektrické sítě a obousměrném nabíjení užitkových vozidel.

Obousměrné nabíjení znamená, že elektrická vozidla nejen odebírají energii z energetické sítě a systému ukládání energie, ale také energii dodávají zpět. Je to cesta, jak lze v budoucnu pokrývat špičky poptávky po energii. Elektrická vozidla jsou schopna komunikovat s rozvodnou sítí a dodávat energii zpět v případě kapacitních omezení.

VDL bude tuto technologii používat pro účely posílení interoperability - vzájemnou komunikaci a výměnu informací - těžkých elektrických vozidel a infrastruktury nabíjení. Touto iniciativou plánuje VDL získat lepší přehled o celém energetickém dodavatelském řetězci pro elektrická těžká vozidla a vývoj udržitelnějších řešení pro úspěšný přechod na novou mobilitu.

Smart management

V testovacím centru VDL ETS (společnost ze skupiny VDL odpovědná za výzkum, vývoj, prototypy  a testování nových konceptů, která zaměstnává asi 100 lidí) byly instalovány tři rychlonabíjecí stanice Siemens s výkonem 150 (kW), které mohou nabíjet tři vozidla souběžně nebo jedno až do 450 kW pomocí vysokovýkonného nabíjení (HPC), pro výzkum se používají baterie z elektrických autobusů VDL. 

Data z těchto systémů jsou spravována pomocí cloudové aplikace pro správu energie běžící na MindSphere, cloudovém otevřeném operačním systému IoT od společnosti Siemens. Prostřednictvím těchto dat lze aktivně řídit nabíjení vozidel, říkají partneři projektu.

„Nasazení těžkých elektrických vozidel přináší technické problémy, jako je rostoucí poptávka po energii a nepředvídatelné zatížení energetické sítě,“ řekl Menno Kleingeld, generální ředitel VDL ETS. „Je důležité použít alternativy, jak pro inteligentnější plánování dob nabíjení, tak lze energii dočasně uložit do vyrovnávací paměti. Tato dočasná vyrovnávací paměť pak může doplnit dostupnou kapacitu energetické sítě k dodávání energie zpět do vozidel během špičky. Tato nová technologie nám umožňuje prozkoumat, jak můžeme snížit zatížení, které nabíjecí relace způsobí na energetické síti, a jak můžeme správně uložit dostupnou energetickou kapacitu a distribuovat ji na základě poptávky. V úložném systému používáme baterie "druhé životnosti", což znamená, že můžeme znovu použít baterie z našich eBusů a dát jim nový život.“

VDL