Událost
nebyla čistě zaměřená na Vagonku, ale i na společnost Tatra. Ta
přivezla na akci své tři nákladní vozy. Vystavené byly verze
Präsident, Phoenix (modelová řada pro rok 2018) a model UDS
(univerzální dokončovací stroj). Kromě nákladních vozů
dovezla i různé speciály. Technické muzeum Tatra představilo expozici s konstruktérem Ledwinkou, jenž je autorem
legendárního tatrováckého podvozku. Na své si přišli i příznivci historických osobních automobilů Tatra, protože
nechyběla ani výstava veteránů této značky.
Své
zastoupení mělo Železniční muzeum moravskoslezské. To přivezlo modelovou železnici a samozřejmě nemohlo
chybět ani Vagonářské muzeum. Návštěvníci měli
možnost vyzkoušet si zážitkové aktivity, do kterých se
spontánně zapojily i celé rodiny – stavění z Merkuru nebo
Makeda, závodní simulátory, fotokoutek, výroba připínacích
placek a další.
Generálním partnerem byl
Moravskoslezský kraj, akci pořádala SAK, p. o.
Technické dědictví – Tatra & Vagonka aneb práce našich předků
person ertl
date_range 04.09.2018
Při
příležitosti 80. výročí světového rekordu dálkového letu
letounu Tatra 101 ze Studénky byla 1. září v Mošnově k vidění řada technických památek.
Při
příležitosti 80. výročí světového rekordu dálkového letu
letounu Tatra 101 ze Studénky byla 1. září v Mošnově k vidění řada technických památek.
Akce
se uskutečnila v Mošnově na mezinárodním letišti Leoše Janáčka
v sobotu 1. září za běžného chodu. K vidění byly jak
historické automobily, tak i vlaky. Při této příležitosti byla
vypravena elektrická jednotka EM 475.045/6, která jezdila coby
zvláštní vlak na trase Ostrava, hlavní nádraží – Mošnov,
Ostrava Airport a zpět. Právě tato jednotka je produktem
společnosti Vagonka Studénka. Nejen žabotlam jezdil jako
zvláštní vlak. V rámci ČD Nostalgie byly na trase Studénka –
Mošnov – Štramberk nasazené i jiné vozy – motorový vůz
M131.1 ,,Hurvínek" s přípojným vozem nebo motorový vůz
810. Přímo ve vlakovém terminálu si návštěvníci mohli
prohlédnout motorový vůz M120.417 ,,Věžák".