Atény a Soluň se dočkají nízkoemisních a bezemisních autobusů financovaných z EU. V současné době pořizují autobusy většinou prostřednictvím leasingu. Foto OASA
Mezinárodní otevřená veřejná soutěž "Obnova městské autobusové flotily pro hlavní oblasti Athén a Soluň" zahrnuje elektrické, hybridní a CNG autobusy.
Mezinárodní otevřená veřejná soutěž "Obnova městské autobusové flotily pro hlavní oblasti Athén a Soluň" zahrnuje elektrické, hybridní a CNG autobusy.
Ministerstvo infrastruktury a dopravy v Řecku po třinácti letech obnoví a modernizuje flotilu městských autobusů za nové, šetrnější k životnímu prostředí: elektrické, CNG a hybridní. Evropské výběrové řízení se týká více než 300 elektrických autobusů pro Athény a Soluň. Podle ministerstva pak e-busy v těchto dvou městech budou ve vztahu k autobusům na konvenční palivo představovat poměrně velké procento. V Aténách má být obnoveno celkem 50% a v Soluni dokonce 90% flotily.
Konkrétně se jedná o dodávku 770 autobusů s nízkými a nulovými emisemi s odhadovanou cenou 383 494 800 milionů Eur. Ministr infrastruktury a dopravy Costas Karamanlis informoval, že je zajištěno financování z Fondu obnovy a NSRR. „Řecko je lídrem v přechodu na zelenou dopravu, obnova takovým množstvím čistých autobusů je možná jedním z největších výběrových řízení v Evropě a největším úsilím o modernizaci městského dopravního parku,“ uvedl ministr.
Mezinárodní otevřený tendr je rozdělen do 5 samostatných částí:
1: Pořízení 100 sólo městských autobusů 12m s hybridní technologií EURO VI, s možností navýšení o 20 vozidel.
2: Dodávka 200 městských autobusů 12m na CNG EURO VI.
3: Dodávka 100 kloubových městských autobusů 18m na CNG EURO VI.
4. Dodávka 100 sólo elektrických městských autobusů 12 m s minimálním dojezdem 135 km.
5: Dodávka 250 sólo elektrických městských autobusů 12 m s minimálním dojezdem 180 km.
Lhůta pro doručení nabídek je 8. listopadu 2021.
Ministerstvo má připraveno pro hlavní město několik dalších plánů na zlepšení současného dopravního přetížení. Jedním je "Breath for Athens" se třemi fázemi opatření. Zahrnuje v první řadě zákaz vjezdu do centra bez výjimek, kromě aut s elektrickým pohonem, úprava hodin pro zásobování obchodů a zřízení jediné instituce, která se bude dopravě v Aténách věnovat. Jsou také zahájené práce na největším veřejném projektu v Řecku - výstavbě linky 4 metra vedoucí do přístavního města Pireus.
Kromě autobusů připravuje úřad soutěž také na nové vlaky.
Konkrétně se jedná o dodávku 770 autobusů s nízkými a nulovými emisemi s odhadovanou cenou 383 494 800 milionů Eur. Ministr infrastruktury a dopravy Costas Karamanlis informoval, že je zajištěno financování z Fondu obnovy a NSRR. „Řecko je lídrem v přechodu na zelenou dopravu, obnova takovým množstvím čistých autobusů je možná jedním z největších výběrových řízení v Evropě a největším úsilím o modernizaci městského dopravního parku,“ uvedl ministr.
Mezinárodní otevřený tendr je rozdělen do 5 samostatných částí:
1: Pořízení 100 sólo městských autobusů 12m s hybridní technologií EURO VI, s možností navýšení o 20 vozidel.
2: Dodávka 200 městských autobusů 12m na CNG EURO VI.
3: Dodávka 100 kloubových městských autobusů 18m na CNG EURO VI.
4. Dodávka 100 sólo elektrických městských autobusů 12 m s minimálním dojezdem 135 km.
5: Dodávka 250 sólo elektrických městských autobusů 12 m s minimálním dojezdem 180 km.
Lhůta pro doručení nabídek je 8. listopadu 2021.
Ministerstvo má připraveno pro hlavní město několik dalších plánů na zlepšení současného dopravního přetížení. Jedním je "Breath for Athens" se třemi fázemi opatření. Zahrnuje v první řadě zákaz vjezdu do centra bez výjimek, kromě aut s elektrickým pohonem, úprava hodin pro zásobování obchodů a zřízení jediné instituce, která se bude dopravě v Aténách věnovat. Jsou také zahájené práce na největším veřejném projektu v Řecku - výstavbě linky 4 metra vedoucí do přístavního města Pireus.
Kromě autobusů připravuje úřad soutěž také na nové vlaky.