Dopravní podnik města České Budějovice testuje SOR NS 18. Foto DPMCB
Po Bratislavě a Hradci Králové dorazil městský nízkopodlažní dieselový autobus na zkušenou do Dopravního podniku města České Budějovice. V provozu bude do začátku března.
Po Bratislavě a Hradci Králové dorazil městský nízkopodlažní dieselový autobus na zkušenou do Dopravního podniku města České Budějovice. V provozu bude do začátku března.
Dopravní podnik města České Budějovice od pondělí 10. února 2020 testuje autobus SOR NS 18 diesel. Tento nízkopodlažní dvoučlánkový autobus výrazného designu byl představen v roce 2018 na veletrhu Czechbus. SOR NS 18 představuje novou generaci městského celonízkopodlažního autobusu pocházející z produkce společnosti SOR, která na trhu působí již více jak 25 let. Jedná se o čtyřdveřový dvoučlánkový autobus dosahující délky 18 750 mm a šířky 2 550 mm, o jehož design se postaral na poli dopravy významný architekt doc. Ing. arch. Patrik Kotas, mimo jiné tvůrce architektonické řešení stanice pražského metra Rajská zahrada či urbanistického a architektonického řešení železniční trati Praha hlavní nádraží – Libeň.
Nový typ autobusu SOR NS 18 disponuje možností variabilního uspořádání sedadel, která jsou ve voze k dispozici 47 cestujícím. Komfort během cesty je zajišťován automatickou klimatizací s funkcí topení. Vůz je vybaven přeplňovaným vznětovým šestiválcem Iveco Cursor F2CFE612C, splňující emisní normu Euro VI, který poskytuje výkon 243 kW, 2200 otáček za minutu. Konstrukční rychlost vozu je 80 Km/h.
DPMCB
Nový typ autobusu SOR NS 18 disponuje možností variabilního uspořádání sedadel, která jsou ve voze k dispozici 47 cestujícím. Komfort během cesty je zajišťován automatickou klimatizací s funkcí topení. Vůz je vybaven přeplňovaným vznětovým šestiválcem Iveco Cursor F2CFE612C, splňující emisní normu Euro VI, který poskytuje výkon 243 kW, 2200 otáček za minutu. Konstrukční rychlost vozu je 80 Km/h.
V pondělí 10. února proběhly první zkušební jízdy bez cestujících a od úterý 11. února byl testovací provoz spuštěn na běžných linkách. Vůz bude postupně testován na všech autobusových linkách, na kterých jsou standardně provozovány velkokapacitní vozy, tzn. na linkách 1, 7, 11, 14, 15 a 18, a to až do začátku března.
Pro dopravní podnik je značka SOR nová, proto budou výsledky z testování zajímavé. Částečně může porovnávat s kloubovým Volvem 7900 na hybridní pohon, který si vyzkoušel nedávno.
DPMCB