Vysoké Mýto, 20.2.2004 - Linkový a příměstský autobus MIDWAY je "mladším bratrem" turistického autokaru MIDYS o délce 9,7 m, který holding IRISBUS představil loni na veletrhu Busworld v belgickém
Vysoké Mýto, 20.2.2004 - Linkový a příměstský autobus MIDWAY je "mladším bratrem" turistického autokaru MIDYS o délce 9,7 m, který holding IRISBUS představil loni na veletrhu Busworld v belgickém
Vysoké Mýto, 20.2.2004 - Linkový a příměstský autobus MIDWAY je "mladším bratrem" turistického autokaru MIDYS o délce 9,7 m, který holding IRISBUS představil loni na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku.     Autobus MIDWAY bude poprvé k vidění na veletrhu Autotec v červnu v Brně a doplní nabídku Karosy o nejmenší a svými pořizovacími a provozními náklady nejlevnější autobusy pro meziměstskou a příměstskou dopravu. KAROSA tímto autobusem definitivně vyplní mezeru ve své nabídce a tuzemským dopravcům jako první nabídne kompletní řadu linkových autobusů od nejkratších o délce 9.7 metru po nejdelší 15 metrové autobusy. MIDWAY je dokonalým příkladem holdingové spolupráce: koncernový podvozek Midi-Rider, vybavený standardními komponenty IRISBUSU, dodává závod ve španělské Barceloně, sedadla pochází z KAROSY, kompletní montáž pak probíhá ve Special Coach Factory v Budapešti a v a.s. KAROSA ve Vysokém Mýtě.

    MIDWAY je velmi kompaktním meziměstským a příměstským autobusem, který reaguje na potřebu dopravy menšího počtu cestujících a nízkých provozních nákladů. Připravovaný model má obsaditelnost 35 sedících a 26 stojících, variantně 39 sedících a 32 stojících, v obou variantách s místem pro přepravu kočárku nebo invalidního vozíku. Přístup do vozidla zajišťují jednokřídlé přední a střední dveře. Karoserie vozidla je z nerezu. Pracoviště řidiče je standardně vybaveno stavitelným pneumaticky odpruženým sedadlem s možností nastavení výšky a úhlu sklonu sloupku řízení. MIDWAY je osazen pohodlnými a u dopravců oblíbenými sedadly KAROSA, nezávislým topením, skla jsou kompletně lepená, pět bočních má v horní části ventilaci. Na přání jsou montována tónovaná nebo dvojitá skla či klimatizace. Interiér je tónován do světle šedé a působí velmi příjemně. Autobus je vybaven motorem IVECO F4A TECTOR EURO3 o výkonu 240 nebo 264 HP a manuální převodovkou ZF 6S-890, volitelná bude i automatická převodovka ZF 4HP 502C. Přední náprava je vybavena kotoučovými, zadní bubnovými brzdami.

MIDWAY je již nyní součástí obchodní nabídky KAROSY, první autobus je k dispozici pro testování u vybraných dopravních společností. Bude vyráběn pro všechny trhy v různých specifikacích dle potřeb zákazníků.
Autobus MIDWAY 9.7m
Technické údaje
  • Délka 9 700 mm
  • Šířka 2 500 mm
  • Výška 3 099 mm
  • Rozvor 4 918 mm
  • Výška podlahy 767 mm
  • Celková hmotnost 13 700 kg
Motor
  • IVECO F4A TECTOR EURO 3, vzadu uložený řadový šestiválec o objemu 5.88 litrů a max. výkonu 176 kW (240 HP) při otáčkách 2 500 ot/min. Kroutící moment 810 Nm
  • Na přání : IVECO F4A TECTOR EURO 3 o max. výkonu 194 kW (264 HP) při otáčkách 2 500 ot/min. Kroutící moment 930 Nm
Převodovka
  • Manuální šestistupňová ZF 6S-890
  • Na přání : automatická ZF 4 HP 502C
Brzdy
  • Přední jednokotoučové s pneumaticko hydraulickým pohonem, zadní bubnové
  • ABS/ASR s řídícím systémem na všech kolech
  • Parkovací brzda
Retardér
  • Elektromagnetický retardér Telma s ovládáním spřaženým s hlavním brzdovým pedálem
Palivová nádrž
  • 250 litrů
Kola a pneumatiky
  • Pneumatiky 265/70 R 19,5
  • Disková kola 7,5" x19,5

(redakčně upraveno)
Zdroj: Tisková zpráva Karosy -
Jana Šagátová ,KAROSA a.s., Vysoké Mýto
Peter Šovčík, Figura Public Relations