Irský Národní úřad pro dopravu v rámci programu BusConnects zakoupí v průběhu přibližně pěti let až 600 hybridních double-deckerů. První přijedou příští rok.
Irský Národní úřad pro dopravu v rámci programu BusConnects zakoupí v průběhu přibližně pěti let až 600 hybridních double-deckerů. První přijedou příští rok.
NTA plánuje uzavřít rámcovou dohodu jen s jediným dodavatelem. Výběrové řízení je součástí přechodu městských flotil na autobusy s nízkým emisemi a v budoucnu na elektrické. Všechna vozidla dodávaná v příštím roce musí být v souladu se "směrnicí EU o čistých vozidlech".
Poptávané jsou hybridní dieselově-elektrické autobusy vhodné pro městské a příměstké linky s častými zastávkami. Patrová vozidla mají mít nejméně 40 míst v horním podlaží a 17 na dolní palubě, minimání kapacita je 70 osob. Délka částečně nízkopodlažního vozidla nesmí přesáhnout 11,5 metrů. Požadované jsou široké vstupní dveře s elektrickou rampou pro vozíčkáře. Podle NTA by první vozidla měla být dodána do konce roku 2020.
"Očekáváme, že nové hybridní autobusy budou alespoň o 30% energeticky účinnější než současné dieselové a v důsledku toho sníží škodlivé emise skleníkových plynů," uvedl mluvčí NTA.
NTA se snaží zlepšovat současný přetížený dopravní systém různými zásadními projekty. Bez radikálních opatření se navíc situace v dopravě bude ještě komplikovat stále se zvyšujícím počtem obyvatel dublinského regionu. Ten se má do roku 2040 ze současných 1,2 milionu zvýšit o 25% na 1,5 milionu. Součástí projektu BusConnects Dublin je kromě nových vozidel i zavedení 230 km jízdních pruhů pro autobusy a 200 km cyklostezek.
Poptávané jsou hybridní dieselově-elektrické autobusy vhodné pro městské a příměstké linky s častými zastávkami. Patrová vozidla mají mít nejméně 40 míst v horním podlaží a 17 na dolní palubě, minimání kapacita je 70 osob. Délka částečně nízkopodlažního vozidla nesmí přesáhnout 11,5 metrů. Požadované jsou široké vstupní dveře s elektrickou rampou pro vozíčkáře. Podle NTA by první vozidla měla být dodána do konce roku 2020.
"Očekáváme, že nové hybridní autobusy budou alespoň o 30% energeticky účinnější než současné dieselové a v důsledku toho sníží škodlivé emise skleníkových plynů," uvedl mluvčí NTA.
NTA se snaží zlepšovat současný přetížený dopravní systém různými zásadními projekty. Bez radikálních opatření se navíc situace v dopravě bude ještě komplikovat stále se zvyšujícím počtem obyvatel dublinského regionu. Ten se má do roku 2040 ze současných 1,2 milionu zvýšit o 25% na 1,5 milionu. Součástí projektu BusConnects Dublin je kromě nových vozidel i zavedení 230 km jízdních pruhů pro autobusy a 200 km cyklostezek.