Pražský dopravní podnik a Volvo Group Czech Republic ocenily řidiče a řidičku za nejlepší styl jízdy. Foto Volvo
Dopravní podnik hlavního města ukončil čtyřměsíční provozní test hybridního autobusu Volvo 7900LAH. Vozidlo bylo zapůjčeno společností Volvo Group Czech Republic.
Dopravní podnik hlavního města ukončil čtyřměsíční provozní test hybridního autobusu Volvo 7900LAH. Vozidlo bylo zapůjčeno společností Volvo Group Czech Republic.
Účelem testu bylo zejména ověření jeho úspornosti, spotřeby paliva, provozní spolehlivosti a jízdních vlastností.
Autobus byl vybaven Telematikou umožňující sledovat styl jízdy řidiče a zároveň vyhodnocovat základní provozní parametry. V závěru zkušebního provozu vyhlásil Dopravní podnik hlavního města Prahy pro řidiče soutěž o nejlepší styl jízdy s nejnižší spotřebou paliva. Ve finále bylo oceněno pět řidičů a jedna řidička, nejlepších výsledků dosáhl Petr Doubrava. Řidiči hodnotili na hybridu dobrý výhled, pohodlné a přehledné pracoviště nebo komfortní pérování.
Dosažené úspory hybridního autobusu se v porovnání se srovnatelným dieselovým článkovým autobusem pohybovaly v rozmezí 20-25 %. S ohledem na dočasné testování nebyl autobus vybaven systémem preference na světelně řízených křižovatkách. V případě rutinního provozu by byl systém preference samozřejmě doplněn. Výsledná úspora paliva, emisí i hluku by v tom případě byla zřejmě ještě mírně vyšší.
Autobus byl vybaven Telematikou umožňující sledovat styl jízdy řidiče a zároveň vyhodnocovat základní provozní parametry. V závěru zkušebního provozu vyhlásil Dopravní podnik hlavního města Prahy pro řidiče soutěž o nejlepší styl jízdy s nejnižší spotřebou paliva. Ve finále bylo oceněno pět řidičů a jedna řidička, nejlepších výsledků dosáhl Petr Doubrava. Řidiči hodnotili na hybridu dobrý výhled, pohodlné a přehledné pracoviště nebo komfortní pérování.
Dosažené úspory hybridního autobusu se v porovnání se srovnatelným dieselovým článkovým autobusem pohybovaly v rozmezí 20-25 %. S ohledem na dočasné testování nebyl autobus vybaven systémem preference na světelně řízených křižovatkách. V případě rutinního provozu by byl systém preference samozřejmě doplněn. Výsledná úspora paliva, emisí i hluku by v tom případě byla zřejmě ještě mírně vyšší.
Hybridní technologie je logickým mezičlánkem mezi konvenčními dieselovými busy a elektrobusy. Šetří naftu a tím životní prostředí, snižuje hluk v městských aglomeracích a nepotřebuje nákladnou dobíjecí infrastrukturu. Pro pražské ulice by byla taková vozidla určitě přínosem.
Dopravní podnik před rozhodnutím o případném výběrovém řízení na nákup hybridních autobusů plánuje otestovat hybridní autobusy standardní délky 12 metrů. S výrobci o zapůjčení už jedná.