*Starší autobusy a nákladní vozidla nebudou smět jezdit do středu Prahy od roku 2007 * Autobus bude zajíždět až na mostecký hipodrom * Prvý poschodový klimatizovaný autobus pôjde už čoskoro do dôchodku * Kolín prodává majetkový podíl ve své autobusové dopravě *
*Starší autobusy a nákladní vozidla nebudou smět jezdit do středu Prahy od roku 2007 * Autobus bude zajíždět až na mostecký hipodrom * Prvý poschodový klimatizovaný autobus pôjde už čoskoro do dôchodku * Kolín prodává majetkový podíl ve své autobusové dopravě *
(čtk) 29.6.2005 - Praha - Starší autobusy a nákladní vozidla nebudou smět jezdit do středu Prahy. Magistrát přestane pro tyto vozy vydávat povolení k vjezdu do tzv. zákazové zóny, která v centru platí pro automobily těžší než 3,5 tuny. Opatření bude platit od roku 2007. Souhlas nebudou dostávat těžké automobily, které byly uvedeny do provozu před říjnem 1997 a nesplňují normu Euro 2.
e-region.cz 29.6.2005 - Při cestách na mostecký hipodrom můžete od prvního prázdninového dne využít speciálně prodlouženou linku MHD č. 9, která vás doveze až do areálu dostihového závodiště. Linku mohou využít děti, které si chtějí na hipodromu zajezdit či rodiny na procházkách.

Od 1. července vybrané linky autobusu č. 9 s odjezdem od dopravního podniku jezdí až na hipodrom, poté pokračují do Čepiroh, přes ulici Pionýrů, zpět k dopravnímu podniku. Ve všední dny můžete takto využít autobus v 6,35 hodin a odpoledne ve 14,50 a 18,50 hodin. V sobotu, neděli a svátek jezdí tato linka v 6,40 hodin, 14,45 a 18,45 hodin. Autobusy je možné využít k návštěvě areálu i mimo dny, kdy se tu konají veřejné akce, případně k procházce po jeho okolí. Hipodrom také nabízí možnost rekreační jízdy na koních, je však nutné se předem domluvit na telefonním čísle 607 564 224. V sedle koní se může svézt úplný začátečník i zkušenější jezdec. Veškerou výbavu, potřebnou k jízdě, zapůjčí přímo Hipodrom Most. V areálu závodiště je také každý den otevřena restaurace ve věži rozhodčích, kde je možné se drobně občerstvit, ale také naobědvat či povečeřet s rodinou a přáteli.

kategorie: Dopravní servis, autor: Marta Ctiborová
(TASR) Už je to vyše 17 rokov, čo mal svetovú premiéru v Hongkongu poschodový klimatizovaný autobus - dnes však prišiel čas, aby tento jedinečný výdobytok modernej doby odišiel do dôchodku. Ako uvádza denník Hong Kong Standard, autobusy spoločnosti Kowloon motor autobus (KMB) už čoskoro odídu do starého železa. KMB plánuje v auguste tohto roku začať s modernizáciou ich špeciálneho autoparku a dať mu nový nádych.

Prvý klimatizovaný poschodový autobus predstavila spoločnosť verejnosti v lete roku 1988. Autobus sa v priebehu niekoľkých dní stal najväčšou atrakciou Hongkongu, pretože bol jediným dopravným prostriedkom, v ktorom si ľudia neuvedomovali, že je vonku vyše 30 stupňov.

KMB zareagovala pohotovo a už v ďalšom roku zabezpečila približne 20 rovnakých nadštandardných spojov. Dnes je viac už ako 90 percent zo 4000 autobusov tejto spoločnosti klimatizovaných. Avšak environmentálna organizácia Priatelia Zeme si o týchto autobusoch myslí niečo iné, pretože ich tohtoročná kampaň je za nižšie teploty v klimatizovaných objektoch. Jej členovia už údajne zozbierali viac ako 266 sťažnosti na príliš chladnú klimatizáciu. Preto odštartovali kampaň, v ktorej žiadajú zvýšenie minimálnej teploty v klimatizovaných objektoch na 25,5 stupňa.
www.kolinskydenik.cz - 29.6.2005 - Prodej městské autobusové dopravy zastupitelé schválili. Pětiprocentním podílem si chce radnice ponechat možnost ovlivňovat ceny jízdného.

Kolín prodává majetkový podíl ve své autobusové dopravě. Ponechává si pět procent. Zastupitelstvo dalo záměru zelenou, vlastní transakci prodeje chce město udělat co nejdříve.

Kolín - Za osmadvacet a půl milionu korun prodává radnice pětadevadesátiprocentní podíl v původně městské společnosti Městská autobusová doprava. Podle zastupujícího místostarosty Ondřeje Plašila přesto bude mít město možnost ovlivňovat to, co lidi nejvíce zajímá - cenu jízdného. Hlavním důvodem prodeje drtivé části MAD je ekonomické hledisko. "Provoz dvaceti autobusů nás ročně stojí osm a půl milionu korun. To ovšem platilo do loňska. Letos, kdy už nás memorandum zavazuje zajistit obslužnost průmyslové zóny, vzrostla tato částka na dvanáct a půl milionu. Se stávajícím vozovým parkem nejsme schopni všechny požadované služby zajistit," upřesnil Plašil a jako odhad nákladů, které by si autobusová doprava vyžádala z městského rozpočtu příští rok, uvedl sumu jedenadvacet milionů. Východiskem z této situace by podle něj kromě zmíněného prodeje soukromému provozovateli, byly jedině stále vyšší a vyšší příspěvky z městského rozpočtu, nebo zdražování jízdného například po nedávném vzoru Prahy. Opozice ústy Petra Volšanského během jednání prosazovala řešení "Pojďme, ať nás to stojí ty peníze, ale ať máme možnost dopravu ovlivňovat.. Podle Petra Volšanského by pak město mohlo klidně zprivatizovat radnici, soukromá firma by ji jistě vedla efektivněji. "Soukromá firma jednoznačně nebude provozovat ztrátové linky. Prodej podílu může mít nezvratné následky," varoval Petr Volšanský. "Jako město jsme stále majiteli zakázky a kontrakt budeme každý rok obnovovat," oponoval Ondřej Plašil a dále vysvětlil. "Budeme dva majitelé, jedná se o společný podnik. Ve smlouvě bude zaručené předkupní právo a výpovědní lhůta jeden rok. Máme zkušenosti s prodejem tepelného hospodářství, mohu s klidným svědomím říct, že oněch pět procent budeme mít smlouvou nadstandardně ošetřeno mimo jiné s ohledem právě na ovlivňování ceny jízdného. Pět procent nám k tomu stačí, cena jízdného musí být totiž schvalována sto procenty majitelů. To je právní garance." Marek Konvalinka ze Společnosti pro veřejnou dopravu ještě těsně před hlasováním varoval zastupitele dlouhým e-mailem, ve kterém vyjádřil vážnou obavu, že prodejem MAD se její kvalita v Kolíně zhorší. Předseda kolínské ČSSD Marek Semerád zase po hlasování označil jednání kolínských zastupitelů zvolených za tuto stranu jako politickou sebevraždu. "Očekávám, že poté, co opakovaně porušili usnesení výroční členské schůze, ukončí své členství v ČSSD. Chovají se jako Jidášové a jsem velmi zvědav, za jakou politickou stranu budou kandidovat v příštích komunálních volbách. Možná, že si nějakou sami založí," komentoval. Na výroční členské schůzi totiž členové ČSSD přijali usnesení, ve kterém mimo jiné nesouhlasí s privatizací městského majetku, jmenovitě technických služeb a autobusové dopravy. "Je to úplně v rozporu se základy sociální demokracie," doplnil Semerád.