BUSmonitor 24.6.2005
EvoBus Holýšov. Foto BUSportál.

*Holýšovský EvoBus převzal výrobu autobusů z Turecka. * Přes prázdniny se v Praze sníží počet tramvají a autobusů * Cyklisté v Hradci budou o prázdninách smět s koly do autobusů. *Ash málem shořeli v autobusu. *
*Holýšovský EvoBus převzal výrobu autobusů z Turecka. * Přes prázdniny se v Praze sníží počet tramvají a autobusů * Cyklisté v Hradci budou o prázdninách smět s koly do autobusů. *Ash málem shořeli v autobusu. *
www.novinky.cz - Holýšovský EvoBus převzal výrobu autobusů z Turecka

Na BUSportálu jsme napsali:

Počáteční fáze výroby v evropském měřítku mimořádně úspěšných městských autobusů Mercedes-Benz CITARO se přesouvá do České republiky.



Výrobu hlavních konstrukčních dílů karosérií pro městské autobusy Mercedes Benz převzala v letošním roce z Turecka firma EvoBus Bohemia v Holýšově na Domažlicku. Rázem se tak zařadila mezi největší výrobní závody německé společnosti EvoBus, která vyrábí autobusy pro koncern DaimlerChrysler.

24.6. 2005 DOMAŽLICE - "Turecký partner nebyl schopen pružně reagovat v případech, kdy zákazník na poslední chvíli ve svém požadavku pozměnil konstrukční parametry svého produktu. My na každou změnu dokážeme zareagovat ihned a do tří dnů od objednávky posíláme hotové kostry autobusů na montáž do Mannheimu. V porovnání pouze transport z Turecka do montážního závodu v Německu trval osm dní. Vysoké byly také logistické náklady," řekl Právu vedoucí výroby holýšovského závodu EvoBus Daniel Havlíček.

V Holýšově se produkují celé podvozky pro autobusy značky Mercedes Benz a Setra. "Z profilů a plechových dílů svařujeme základní kostru podvozku a rámy pro přední a zadní stěnu autobusu. V německém Mannheimu dodají bočnice a střechu, dále provádějí veškeré plechování uvnitř a hotová karosérie pak prochází lakovnou. Osazení sedačkami, okny, kabely a dalším vnitřním vybavením probíhá rovněž v Německu, v závodě v Ulmu, odkud vyjíždějí hotové autobusy pro celou Evropu," konstatoval Havlíček.

Holýšovský závod vyrábí kostry pro tři typy autobusů - cestovní, meziměstské a nyní nově i městské. Denní produkce se pohybuje od třiceti do pětatřiceti autobusů pro všechny tři typy. Každoročně výroba narůstá. Zatímco v roce 2002 opustilo halu 2760 "syrových" autobusů v úpravě cestovní a meziměstské, loni to bylo o téměř 1300 více.

"Letos máme v plánu navýšit výrobu o bezmála padesát procent, což souvisí s převzetím výroby městských autobusů z Turecka začátkem ledna," upřesnil Havlíček.

Autobusy i pro olympiádu

Loňský rok byl vůbec absolutně rekordním rokem v desetileté historii EvoBusu. "Dosáhli jsme jako celá společnost nejvyššího obratu, prodeje a nejlepšího hospodaření. Prodalo se 8605 autobusů, což znamená nárůst o 1010 vozidel v porovnání s rokem 2003. Značka Mercedes Benz zaznamenala nárůst oproti roku 2003 o 20 procent na 5837 vozidel. Na úspěšném prodeji měly velký podíl i speciální zakázky pro olympijské hry v Aténách a pro město Řím, které si objednalo 450 autobusů," uvedl Havlíček.

Firma EvoBus Bohemia, s. r. o., vznikla v roce 1998. "Čtyři roky jsme vyráběli v pronajatých prostorách a v lednu 2002 jsme přesunuli výrobu do nové továrny postavené na zelené louce. Loni jsme ještě rozšířili výrobní prostory kvůli přesunu výroby z Turecka. S tím souvisí i nárůst pracovních míst, kdy jsme přijali dalších sto dvacet pracovníků, takže v současné době firma zaměstnává přes pět set lidí," uzavřel Havlíček.

Patrik Biskup, Právo


Přes prázdniny se v Praze sníží počet tramvají a autobusů

(čtk) 24.6.2005 - PRAHA - Letos od července do srpna musí cestující pražských tramvají počítat s omezením dopravy. Lidé nebudou moci přes prázdniny využívat linek 13 a 21, zkrácena bude trať pro tramvaje na lince sedm. Ke změnám dojde i v provozu pražských autobusů. Zrušeny budou linky 143, 168 a 277 a s nimi i všechny školní linky. Důvodem pro tato opatření je snížení přepravní poptávky cestujících v prázdninovém období zhruba o jednu pětinu v porovnání s ostatními měsíci, jak uvedl ředitel firmy Regionální organizátor Pražské integrované dopravy (ROPID) Jiří Prokel.

Cestující se musí přes prázdniny obejít bez linky 13, která přepravuje cestující mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Sídliště Barrandov. Stejně tak nebude provozována linka 21, jež spojuje Národní třídu se Sídlištěm Modřany. Tramvaje na lince sedm budou přes prázdniny zajíždět do stanice Kotlářka, nikoli do stanice Sídliště Řepy jako nyní.

V Pražské integrované dopravě nastanou od letošního 1. července i trvalé změny. Cílem nových opatření je podle Prokela zajistit lepší noční dopravní obsluhu Fakultní nemocnice Motol a ruzyňského letiště. Pravidelná noční linka 510, která nyní spojuje zastávku Letiště Ruzyně s Divokou Šárkou, bude prodloužena až ke stanici Sídliště Stodůlky. Její trasa povede přes zastávku Nemocnice Motol, přičemž bude také protínat spoje nočních tramvajových linek 51, 56, 57, 58 a 59.

Na linku 510 bude ve stanici Sídliště Stodůlky navazovat linky 508, která přepraví cestující na zastávku Anděl. Tím se podle Prokela zlepší dopravní obslužnost Jihozápadního Města.

Konkrétní informace lze vyhledat na www.ropid.cz.
cestovani.atlas.cz - Cyklisté v Hradci budou o prázdninách smět s koly do autobusů.

HRADEC KRÁLOVÉ 24. června (ČTK) - Cyklisté v Hradci Králové budou moci v červenci a srpnu zdarma přepravit kolo po městě. Cestující si zaplatí pouze jízdenku, informovala mluvčí královéhradecké radnice. Dopravní podnik službu nabízí letos poprvé. Chce lidem umožnit vyhnout se v parných dnech silnému provozu v centru města.

"Byli bychom rádi, kdybychom mohli nabízet tuto službu i v příštích letech," řekl dopravně - technický náměstek dopravního podniku Vladimír Pejřil. Přeprava kol bude povolena na všech linkách městské hromadné dopravy, kromě nočního spoje 0. Po skončení prázdnin dopravní podnik vyhodnotí zkušenosti, možné je rozšíření přepravy kol také na zářijové víkendy. Přeprava jízdních kol městskými linkami funguje podle Pejřila například v Ostravě, Mostě, Liberci, Brně nebo Děčíně.
novinky.muzikus.cz 24.6.2005 - Ash málem shořeli v autobusu

K tragické nehodě málem došlo během přesunu kapely ASH z Los Angeles do San Franciska. Její tourbus se totiž uprostřed noci octnul v plamenech a pouze duchapřítomnost zvukaře zabránila nejhoršímu. Poté, co byl motor autobusu uhašen, čekali členové kapely na náhradní vozidlo. Po dvou hodinách se jim ale ozval jeho řidič a oznámil jim, že také nový autobus shořel. Kapela se nakonec dopravila na místo sanfranciského koncertu v dodávce, kam se ovšem nevešly žádné nástroje. Vystoupení tudíž odehrála s vybavením vypůjčeným od skupiny The Bravery, která je s ní na turné. Během koncertu pak Ash zahráli skladbu Burn Baby Burn a věnovali ji autobusové společnosti, která je na turné dopravuje.