Autobusy v Karlových Varech budou jezdit na plyn * ČSAD autobusy Plzeň najedou opět víc kilometrů * Vlaky byly nahrazeny v Ústeckém kraji autobusy * Dálkové autobusy Trutnov-Praha už jezdí podle nových jízdních řádů *
Autobusy v Karlových Varech budou jezdit na plyn * ČSAD autobusy Plzeň najedou opět víc kilometrů * Vlaky byly nahrazeny v Ústeckém kraji autobusy * Dálkové autobusy Trutnov-Praha už jezdí podle nových jízdních řádů *
www.karlovarskenoviny.cz - 14.6.2005 - Karlovy Vary - Zastupitelé Karlových Varů včera odsouhlasili pilotní projekt plynofikace autobusů městské hromadné dopravy. Tuto myšlenku mělo vedení karlovarské radnice již před rokem, ale tehdy se management karlovarského dopravního podniku postavil proti.

"Jejich připomínky byly oprávněné. Nebyla tu totiž záruka, že neporoste spotřební daň z plynu,"

uvedl náměstek primátora Petr Keřka. Nyní má ale město jistotu, že daň zůstane na stejné úrovni. Vláda se na tom totiž usnesla letos v květnu.

"Nyní má projekt mantinely a není již tolik riskantní," poznamenal Keřka.

Pilotní projekt počítá zatím se sedmnácti nízkopodlažními autobusy na plyn. Náklady mají dosáhnout sto dvanácti milionů korun. Ne všechno by ovšem měly hradit Karlovy Vary.

"Dotace by měla činit osmdesát procent, takže na městu by mělo zůstat uhradit jen dvacet osm milionů korun," upřesnil náměstek primátora.

Další investicí v tomto projektu bude ale i výstavba plynové čerpací stanice. Náklady se pohybují od deseti do dvaceti milionů korun. Záleží na tom, zda bude plnění v čerpací stanici pomalé či rychlé. Pomalejší má stát kolem deseti milionů, rychlejší až dvacet. Provozovat ji má společnost Trans gas.

Podle Keřky by pilotní projekt plynofikace měl být dokončen do tří let. Už za rok by ale v Karlových Varech mohly jezdit první autobusy na plyn.
regionplzen.cz 14.6.2005 - Každoročně o půl milionu kilometrů více najedou ČSAD autobusy Plzeň, největší veřejný dopravce v Plzeňském a Karlovarském kraji. Zajišťuje jim to hlavně rostoucí podíl dopravy, kterou si objednávají západočeské podniky. Bez těchto zakázek, které již tvoří 15 procent ujetých kilometrů, by objem dopravy klesal. ČTK to řekl ředitel Miroslav Hucl.

ČSAD autobusy nyní zajišťují podnikům 37 pravidelných linek po dobu všech tří směn. "Zvláštní linková doprava už tvoří větší objem než zájezdová, která má podíl šest procent," uvedl ředitel. Největší počet linek, celkem 17, využívá stříbrská firma Alcoa Fujikura, hodně jich také končí v plzeňské průmyslové zóně Borská pole. Letos tam podnik zavede další spoje, nové linky pojedou také ze Spáleného Poříčí na jihu Plzeňska. S některými firmami uzavírá ČSAD smlouvy na rok, s některými víceleté. Dále letos vzroste objem výlukové dopravy pro České dráhy. "Dohodu se všemi uzlovými stanicemi máme uzavřenou," řekl Hucl.

Objem spojů objednaných krajskými úřady, takzvaná základní dopravní obslužnost západočeského regionu, má zhruba stejný objem jako loni, téměř 80 procent z celkového dopravního výkonu firmy. ČSAD má dále smlouvy s více než stovkou obcí, které se sdružují, aby si samy objednaly nadstandardní spoje například o víkendech. Celkem 420 vozů ČSAD autobusy loni ujelo 19 milionů kilometrů, což bylo o půl milionu více než v roce 2003.

Podnik se 540 lidmi, z nichž je 450 řidičů, měl loni obrat 545 milionů korun, což bylo o tři procenta meziročně více. Trvale zisková firma dosáhla loni 6,5 milionu korun čistého profitu, předloni to bylo zhruba o 3,5 milionu více.(čtk)
www.halonoviny.cz - 15. června 2005 - ÚSTECKÝ KRAJ - Od neděle přestalo v Ústeckém kraji jezdit 52 vlakových spojů.

Jedná se převážně o vedlejší tratě do malých obcí a večerní a víkendové spoje. Krajské zastupitelstvo totiž odmítlo požadavek Českých drah na dotaci 453 mil. Kč a poskytlo jim jen 335 mil. Původně ČD uváděly drastičtější omezení, ale po jednání s vedením kraje se dospělo ke kompromisní dohodě.

Mám rozporuplný názor. Jako levicový politik chci, aby vlaky jezdily, ale na druhou stranu se musíme dívat, za kolik se jezdí a kolik lidí spoj využívá. ČD jsou akciová společnost a tak by se měly také chovat tržně. Měly by mít samoregulovací schopnost, když jezdí spojem třeba jeden člověk. Samozřejmě se to musí dělat citlivě, řekl Haló novinám dopravní expert v klubu krajských zastupitelů KSČM Karel Hynouš.

Omezení se nejvíce dotklo severních oblastí Děčínska, Litoměřicka a Chomutovska. Zde přestaly jezdit vlaky do Kadaňského Rohozce a spoj do Kaštic. Po dohodě s krajem vznikla nová autobusová linka Prunéřov-Kadaň-Vilémov-Maštov-Krásný Dvůr-Podbořany, která má nahradit 10 vlakových spojů. Ale kouzelné motoráčky hlavně v turistických oblastech autobus nahradit nemůže. Pro každého starostu na vesnici je rána, když přestane jezdit vlak nebo autobus. Již tak mají starostí nad hlavu. Rád bych věřil hejtmanovi, že všude nahradí potřebné spoje autobusy. Musím se se situací podrobně seznámit, řekl nám poslanec Josef Šenfeld (KSČM) z Litoměřicka. Spoje se rušily i ve Šluknovském výběžku. Nás se to přímo nedotklo, ale okolní naříkají - Krásná Lípa, Dolní Poustevna. Určitě budou žádat nějaké doplnění autobusovými linkami, přidal informaci místostarosta Rumburku a krajský zastupitel Darek Šváb (ČSSD). A ještě zamyšlení zastupitele Hynouše: Sám jsem si projížděl trať Libochovice-Lovosice-Litoměřice. Cena 35 Kč je v relaci s autobusem, ale některé vláčky jezdí poloprázdné. Nazpět není plynulý spoj. V Lovosicích jsem čekal téměř hodinu. Výhybky si přehazuje strojvůdce. Vedení ČD by si mělo také osobně vedlejší tratě projet a potom dělat nějaká rozhodnutí. Pokud doloží vše potřebné, jsem ochoten vyšší dotace podpořit. (ob)
www.krkonosskenoviny.cz - 14.6.2005 - Dálkové autobusy už jezdí podle nových jízdních řádů - Trutnov - Dopravní společnost Osnado změnila v neděli časy odjezdů dálkových autobusů na linkách z Trutnova do Prahy a zpět.

Nový trend sjednocení odjezdových časů má cestujícím pomoci lépe si je zapamatovat. Autobusy z Trutnova a z Prahy odjíždějí v celou hodinu nebo v půl. Regionální dopravy se změny jízdních řádů skoro nedotkly.

Nové časy odjezdů se týkají všech spojů na linkách do Prahy. Autobusy, které vyjíždějí z Pece pod Sněžkou nebo Janských Lázní, mají odjezdy upravené tak, aby z Trutnova mohly odjet vždy v celou hodinu.

"Myslíme že pro cestující bude lépe zapamatovatelné, když autobusy do dvanácté hodiny z Trutnova do Prahy odjedou vždy v celou hodinu a odpoledne vždy v půl. Předtím museli lidé přemýšlet jestli jede v osm nula pět nebo šestnáct třicet pět," uvedl vedoucí dispečer autobusové dopravy Pavel Mertlík.

Společnost Osnado také zrušila některé spoje, které byly cestujícími minimálně využívané. Ke změně došlo u autobusu z Trutnova do Prahy, který odjíždí ve čtyři hodiny ráno. Nově jezdí pouze v pondělí a v pátek. Na lince z Brna a zpět byl zrušen spoj, který jezdil v poledne. Cestující ho téměř nevyužívali.

"Při těchto změnách jsme zohledňovali zájem cestujících. Provozovat je bylo ekonomicky neúnosné," vysvětlil včera ředitel divize autobusové dopravy ve firmě Osnado Tomáš Vítek.

V regionální dopravě se změny jízdního řádu týkají pouze několika minutových posunů, ke kterým došlo z důvodu návaznosti na další autobusové nebo vlakové spoje.