Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Technika

COMETT pořídil pět autobusů IVECO CROSSWAY LE LINE pro svazek dopravy D2 Sedlčansko ve Středočeském kraji, kde vyjedou od 1. prosince. Cestující ze Sedlčan a Benešova do Jihočeského kraje se s nimi svezou v nejbližších dnech.

" Domluvili jsme se s vítězem veřejné zakázky firmou ZDAR na subdodávce do 30 % dopravního výkonu, jak umožňuje Smlouva o veřejných službách v přepravě cestujících. Z důvodu naší provozovny a především servisního zázemí v Milevsku budeme vypravovat autobusy z blízkosti této lokality. Plnění zakázky je od 1.12.2024. Autobusy, které jsme minulý týden převzali a úspěšně prošly certifikací PID, budou v nejbližší době nasazeny do provozu za současné PID autobusy, které budou muset být předělány dle platných podmínek nových smluv na dopravu ve Středočeském kraji, tak aby mohly pokračovat v obsluze na území PID i po zahájení provozu dle veřejné soutěže ," uvedl Aleš Melich, ředitel divize autobusové dopravy COMETT PLUS, spol. s r.o. COMETT zajišťuje také provoz městské dopravy v Táboře, Sezimově Ústí a v Plané nad Lužnicí. V příštím roce plánuje část flotily elektrifikovat. Od Solaris objednal osm autobusů Urbino electric a v současné době soutěží dodavatele dalších dvou .

person rebus  date_range 15.04.2024

Nový strategický materiál Plán autonomní mobility do roku 2025 schválila vláda 10. dubna 2024. Hlavním cílem je vytvořit v České republice příznivé podmínky pro rozvoj autonomní motility, posunout ji výrazně blíže k širokému využívání samořiditelné technologie v dopravě a připravit tuzemskou dopravní i inovační oblast na změny související s novými trendy v oblasti chytré mobility.

" Autonomní mobilita je jedním z hlavních trendů v dopravě a my děláme důležité kroky, které nám umožní v maximální míře využít možnosti moderních technologií autonomního řízení ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu ,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Vládou schválený strategický materiál podporuje zavádění automatizace v dopravě ve všech jejích aspektech. Právě rozvoj automatizace má postupně měnit způsob přepravy lidí i zboží, umožní rozvoj moderních služeb a v budoucnu významně transformovat dopravní sektor. Plán autonomní mobility se primártně týká autonomní mobility v silniční dopravě a automatizovaných silničních vozidel. Definuje opatření v oblasti dopravních technologií, legislativy, vzdělávání a osvěty a výzkumu a inovací. Podle ministerstva dopravy je reakcí na aktuální potřeby, které autonomní mobilita klade na dopravní systémy, výzkum a vývoj či společenské dopady. Technologicky pokročilá řešení je zároveň třeba přizpůsobit českému prostředí způsobem, který bude přívětivý pro jejich uživatele a společnost. Celkem je ve čtyřech zmíněných oblastech obsaženo 13 konkrétních tematických opatření, každé z nich přitom obsahuje popis současného stavu, cíle a popisy opatření, indikátory plnění i odpovědnost za realizaci. Kromě samotných opatření materiál definuje i rozhraní k oblastem, jejichž rozvoj je pro autonomní mobilitu neméně podstatný, jako je rozvoj digitální infrastruktury či umělá inteligence. Realizace jednotlivých opatření má přispět k tomu, aby Česká republika dále pokračovala nejen v tradici silného průmyslu výroby vozidel, ale aby se také stala zemí, ve které se inovativní řešení mohou uplatnit v praxi a dobře sloužit jejím obyvatelům. V České republice se zástupci automobilového průmyslu a ministerstev začali zabývat autonomní mobilitou v roce 2017, kdy vznikl a byl schválen vládou materiál Vize rozvoje autonomní mobility. Právě na tento dokument Plán autonomní mobility navazuje. V roce 2020 vytvořilo Centrum dopravního výzkumu webovou aplikaci Katalog testovacích oblastí pro autonomní vozidla v běžném silničním provozu . Obsahuje databázi informací o vybraných silnicích a dálnicích o celkové délce přes 2 000 km zahrnující úsek v oblasti U Smart Zone v Ústí nad Labem, konkrétní lokality pro testování autonomního řízení jsou také v historickém centru Brna, plánuje se vytvoření přeshraničních 5G koridorů s Německem. Pilotní projekt připravuje hlavní město, plánuje se polygon u Stříbra. V přípravě je návrh nové legislativy, která umožní provoz automatizovaných vozidel v ČR, do vlády by měl jít ještě v roce 2024. Pro potřeby automobilového průmyslu a financování vývoje je přizpůsoben program DOPRAVA 2020+ a DOPRAVA 2023. Připomeňme, že existuje šest stupní úrovně automatizace řízení (Levels of driving automation) označují míru, do jaké jsou vozidla schopna zastoupit roli řidiče dle standardu SAE J3016: Bez automatizace (No automation, level 0) Asistence řidiče (Driver Assistance, level 1) Částečná automatizace (Partial automation, level 2) Podmíněná automatizace (Conditional automation, level 3) Vysoká automatizace (High automation, level 4) Plná automatizace (Full automation, level 5). Dokument Plán autonomní mobility do roku 2025 ke stažení zde .

person rebus  date_range 11.04.2024

Cestující v příměstské dopravě v okolí Valašského Meziříčí a Rožnova pod Radhoštěm se během měsíce dubna mohou těšit na šest nových autobusů Iveco Crossway LE. Nabídnou pohodlnější nastupování a vystupování, klimatizaci, USB nabíječky a řidičům moderní kabinu s novými technologiemi.

TQM - holding s.r.o. (TQM) zajišťuje příměstskou autobusovou dopravu v obou oblastech od začátku roku 2021. 21 pravidelných linek je součástí Integrované dopravy Zlínského kraje. Nové žluté autobusy Iveco Crossway LE, které nahradí starší vozy. Žluté autobusy TQM svezou v rámci integrované dopravy Zlínského kraje ročně kolem 4,3 miliónu cestujících. „ Vozový park autobusové dopravy TQM obnovujeme pravidelně. Minulý rok jsme do provozu zařadili dva nové autobusy, letos obměňujeme flotilu o 6 nových autobusů. Příští rok nás čeká další obnova. Vodítkem jsou pro nás Technické a provozní standardy Koordinátora veřejné dopravy Zlínského kraje, které definují průměrné stáří vozového parku autobusového dopravce. To je maximálně 6 let. Výsledkem zmíněných obnov vozového parku je průměrné stáří našich autobusů 5,5 le t“, uvádí Stanislav Brožek, ředitel osobní autobusové dopravy TQM. Šest nových autobusů Iveco Crossway LE Line 12,05 m bylo vyrobeno v závodě IVECO BUS ve Vysokém Mýtě. Investice reflektuje závazek dopravce TQM poskytovat vysokou kvalitu služeb v autobusové dopravě a současně je v souladu se zásadami udržitelnosti. V tuto chvíli je vozový park příměstské autobusové dopravy TQM tvořen pouze autobusy značky Iveco splňující emisní normu Euro 6. Zbylé autobusy SOR jsou určeny pouze jako záložní. Iveco Crossway LE Line 12,05 m jsou vybaveny motorem Tector 6 a splňují emisní normu Euro 6 step E, což zajišťuje ještě šetrnější dopad veřejné dopravy na životní prostředí. Autobusy jsou nízkopodlažní, mají bezbariérový přístup a kapacitu 45 míst k sezení, plus jedno místo pro řidiče. Jsou určené i pro přepravu kočárků. Nové autobusy, dodávané společností KAR group, přinášejí řadu vylepšení jak pro cestující, tak i pro samotné řidiče autobusu. „ Cestující určitě ocení nízkou podlahu při nastupování a vystupování, pohodlné sedačky, klimatizaci a tepelný komfort, když budou v autobuse trávit více času v příměstském provozu a všem se budou určitě hodit i USB nabíjecí místa pro mobilní zařízení“, shrnuje benefity pro cestující Dana Schwarzová, která má dodávku nových autobusů na starost. „Jsme jedním z největších prodejců autobusů Iveco Bus, vloni jsme v na trh dodali celkem 41 kusů této modelové řady a cestující jsou v naprosté většině spokojeni “, hodnotí Dana Schwarzová. „ V neposlední řadě poskytují nové autobusy lepší a komfortnější pracovní prostředí pro řidiče. Jejich kabina je v porovnání s vyřazenými vozidly větší a ergonomická, nachází se zde i více automatizovaných technologií, které usnadňují řízení provozu, např. tachografy II. generace. Instalované LED osvětlení snižuje množství potřebné energie na provoz “, dodává Stanislav Brožek. Od června 2022 zajišťuje TQM i provoz MHD pro město Valašské Meziříčí a obce Krhová a Poličná. TZ TQM

person rebus  date_range 10.04.2024

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou a SOR Libchavy uzavřely kupní smlouvu na dalších osm kloubových autobusů SOR NSG 18. Stejný počet těchto vozidel objednaných v srpnu 2023 už má dopravní podnik v garážích ve Vilové ulici. Otevřel nabídky na sólo CNG autobusy a připravuje se na elektomobilitu.

Rámcová dohoda na dodávky autobusů upravená dodatkem znamená pro dopravní podnik celkem 16 nových nízkopodlažních čtyřdveřových autobusů na pohon CNG délky do 19 metrů. Prvních osm SOR NSG 18 již z Libchav do Liberce přijelo. Zbývající vozy vyrobí a předá SOR do 28. února 2025. DPMLJ za ně zaplatí včetně vybavení přibližně 74,8 milionů Kč (9 349 tis. Kč za jeden) bez DPH. V současné době probíhá výběrové řízení na další autobusy na CNG. Dopravní podnik uzavře kupní smlouvu s vítězným uchazečem v zakázce na nákup 10 nízkopodlažních třídvéřových autobusů délky do 13 metrů. V zakázce podali nabídky tři účastníci, podle zveřejněného protokolu z otevírání nabídek nabídli cenu 85 mil. Kč, 65,5 mil. Kč a 66 mil. Kč a délku záruční doby 60, 60 a 36 měsíců. Do vozového parku libereckého dopravního podniku se na konci roku 2023 zařadil také první elektrický autobus. Původní předváděcí a testovací Solaris Urbino 12 Electric vyrobený v roce 2019 stál 5,9 milionu korun včetně příslušenství (nabíječka pro pomalé nabíjení) a výrobce na něj poskytl dopravnímu podniku dvouletou záruku. Jak vyplývá z Registru smluv, 9. dubna 2024 uzavřely DPMLJ a Solaris kupní smlouvu na další elektrický autobus. Tentokrát na Urbino 9 LE, vůz je také použitý, byl vyrobený v roce 2022 a stojí přibližně 10 mil Kč. DMLJ předpokládá, že v roce 2025 budou na linkách MHD v Liberci kromě tramvají jezdit nejméně čtyři autobusy na alternativní elektrický pohon. V současné době tvoří vozový park dopravního podniku přibližně sto autobusů provozovaných pouze na diesel a CNG.

person rebus  date_range 10.04.2024

Dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett doposud na Slovensku působil jako dodavatel CNG, LNG a LPG stanic pro jiné distributory, pro které realizoval desítky plnících stanic. Začátkem roku spustil provoz dvou CNG plniček, a to v Bratislavě a Prešově. Obě jsou veřejné. Bonett se zaměřuje i na infrastrukturu CNG, LNG i vodíku pro projekty autobusových a dopravních společností.

Bonett v roce 2023 pro SPP dokončil tři velkokapacitní L-CNG stanice v Trnavě, Prešově a Brodském. Na českém trhu provozuje pod svou značkou síť 52 stanic. „ Díky vlastní síti po celé České republice disponujeme cenným know-how v oblasti snižování emisí a prodeje alternativních paliv s nižší emisní stopou, než mají paliva fosilní. Chceme tuto zkušenost přenést i na další trhy. Slovensko se díky své geografické i historické blízkosti logicky nabízí jako vhodný trh pro rozvoj zahraniční sítě, ale i dodávek biometanu s nižší emisní stopou pro korporátní či státní podniky ,“ říká Václav Holovčák, člen představenstva skupiny Bonett. Provoz na zemní plyn je ekologičtější než provoz na benzin nebo naftu. Umožňuje výrazně snížit emise z dopravy. Ve srovnání s naftovými motory produkuje o 95 procent méně emisí pevných částic, o 90 procent méně emisí oxidů dusíku a o 30 procent méně emisí CO2. Jeho provoz je také o 30 procent tišší. Kromě nezanedbatelného ekologického hlediska přináší i další výhody, například snížení silniční daně pro vozidla poháněná tímto typem pohonu. Biometan, prodávaný ze stanic Bonett v České republice, umožňuje ještě významnějším způsobem snižovat emise z dopravy o miliony kilogramů CO2. „ Na Slovensku máme za sebou celou řadu úspěšných realizací a vidíme zájem o alternativní paliva. Chceme firmám, městským autobusům i veřejnosti usnadnit jejich volbu jezdit s nižšími emisemi CO2. Nejmodernější udržitelná infrastruktura tomu může být velmi nápomocná ,“ uvádí Martin Andrašovský, výkonný ředitel Bonett Slovakia. V Bratislavě, v areálu Bory v Devínské Nové Vsi, i v Prešově na ulici Jana Pavla II. jde o veřejnou samoobslužnou stanici s non-stop provozem. Stojan na CNG je v obou případech součástí stávající čerpací stanice na klasická paliva a rozšiřuje tím její portfolio nabízených pohonných hmot. „ Otevření prvních dvou stanic pod vlastní značkou na Slovensku představuje posílení pozice Bonett na slovenském trhu. Skupina bude nadále poskytovat dodávky plnící infrastruktury třetím stranám a je současně připravena financovat a vybudovat infrastrukturu CNG, LNG i vodíku pro projekty autobusových a dopravních společností ,“ uzavírá Martin Andrašovský.

person rebus  date_range 10.04.2024

MAN Truck & Bus bude prvním evropským výrobcem užitkových vozidel, který uvede na trh nákladní vozy s vodíkovým spalovacím motorem. Malá série kolem 200 kusů má být dodána zákazníkům v Německu, Nizozemsku, Norsku, na Islandu a ve vybraných mimoevropských zemích dodána v roce 2025.

„MAN hTGX“, jak se bude vozidlo jmenovat, nabízí alternativní variantu pohonu s nulovými emisemi pro speciální aplikace, například pro přepravu těžkých nákladů – jako jsou stavební práce, cisternová přeprava nebo přeprava dřeva. hTGX může být také ekologickou alternativou k bateriovým elektrickým nákladním vozům pro použití v oblastech bez dostatečné dobíjecí infrastruktury nebo pro trhy, kde je již k dispozici dostatek vodíku. MAN předá svůj bateriový elektrický nákladní vůz zákazníkům poprvé v roce 2024 a od roku 2025 jej rozšíří. " Nadále se zaměřujeme na bateriová elektrická vozidla za účelem dekarbonizace silniční nákladní dopravy. Ty mají v současnosti jasné výhody oproti jiným konceptům pohonu z hlediska energetické účinnosti a provozních a energetických nákladů. Nákladní automobily poháněné vodíkovými spalovacími motory jsou však užitečným doplňkem pro speciální aplikace a trhy. Předpokládáme, že drtivou většinu přepravních aplikací našich zákazníků budeme schopni nejlépe obsloužit bateriovými vozy. Pro speciální aplikace je vhodným doplňkem spalování vodíku nebo v budoucnu technologie palivových článků. Vodíkový spalovací motor H45 je založen na osvědčeném vznětovém motoru D38 a je vyráběn v závodě na výrobu motorů a baterií v Norimberku. Díky hTGX jsme nyní do našeho portfolia s nulovými emisemi přidali atraktivní produkt ,“ říká Friedrich Baumann, člen představenstva MAN Truck & Bus zodpovědný za Sales & Customer Solution. Vodíkový pohon je vhodný zejména pro speciální přepravní úkoly, které vyžadují speciální konfiguraci náprav nebo tam, kde není místo pro baterii z důvodu nástavby. MAN hTGX nabízí vysoké užitečné zatížení a maximální dojezd až 600 kilometrů v původně nabízených variantách náprav 6x2 a 6x4. Použitý vodíkový spalovací motor H45 má výkon 383 kW nebo 520 hp a točivý moment 2500 Nm při 900-1300 ot./min. S vodíkem stlačeným na 700 bar (CG H2) a kapacitou nádrže 56 kg lze vozidlo natankovat za méně než 15 minut. S méně než 1 g CO2/tkm splní MAN hTGX kritéria jako „vozidlo s nulovými emisemi“ podle nově plánované legislativy EU k CO2. Dr. Frederik Zohm, člen výkonné rady pro výzkum a vývoj, dodává: „ Nové předpisy týkající se emisí CO2 v EU zařadí nákladní vozidla s vodíkovým spalovacím motorem mezi vozidla s nulovými emisemi. To znamená, že přispějeme k našim cílům v oblasti CO2 a také otevření dveří této malé sérii, která doplňuje bateriová elektrická vozidla. Zároveň v závislosti na zemi naši zákazníci těží například z odpovídajících slev na mýtném. V závodě MAN v Norimberku máme nejinovativnější technologii motoru a desítky let zkušeností při využití vodíku jako paliva. Využíváme toho a s MAN hTGX představujeme opravdového MANa. Nový truck vychází z osvědčené řady vozidel TG a zaujme nejvyšší kvalitou a nekomplikovanou údržbou. Budeme pokračovat ve výzkumu technologie palivových článků založené na technologii baterií a vodíku. Technologie paliva H2 je v MAN také v přípravě. Než však bude tato technologie skutečně připravena pro trh a konkurenceschopná, bude to trvat několik let ." Stejně jako u e-mobility MAN také podporuje zákazníky komplexními nabídkami služeb a poradenství při přechodu z dieselových vozidel na vozidla s nulovými emisemi. MAN a vodík – dlouhodobá historie MAN se zabývá vodíkovými pohony desítky let. První autobus na vodíkový pohon představil na Hannoverském veletrhu v roce 1996: městský autobus SL 202 byl poháněn motorem na zemní plyn, který byl upraven pro vodíkový provoz. Po hannoverském veletrhu vozidlo ujelo v testovací fázi v Erlangenu během třičtvrtě roku 13 000 kilometrů a přepravilo 60 000 cestujících. Autobus nakonec dorazil do Mnichova v roce 1997 a byl zde úspěšně nasazen do pravidelného provozu. V roce 1998 následovaly tři kloubové autobusy pro mnichovské letiště, které se používaly do roku 2008, a dalších 14 autobusů na vodíkový pohon v letech 2006 až 2009. Kromě dřívějších i novějších zkušeností s užitkovými vozidly nyní MAN vyvíjí a testuje vodíkový motor pro divizi MAN Engines v široké škále aplikací na silnici i mimo ni i na vodě. Dobře se hodí například pro speciální vozidla – jako jsou vozidla pro jízdu na sněhu, pro vlaky na neelektrifikovatelných trasách a pro bagry a jeřáby. Jeho využítí má smysl v kogeneračních jednotkách, zvláště pokud lze kromě elektřiny využít i vyrobené teplo. TZ MAN Truck & Bus

person rebus  date_range 09.04.2024

Zatímco evropští výrobci čistě elektrické autobusy pro dálkovou dopravu teprve vyvíjejí, v Číně jsou již běžně v nabídce. Nedávno dodal King Long 200 autokarů Jieguan pro turistické zájezdy, firemní přepravu, konference a akce do čínské metropole Wuhan. Město ve střední Číně se stalo v roce 2019 známé po celém světě kvůli epidemii koronoviru.

King Long vyzdvihuje vynikající design vozidel Jieguan-5 a také jejich bezpečnost a výkon. S celonosnou lehkou konstrukcí 3H a nezávislým vzduchovým odpružením King Long, také vynikají vysokou pevností karoserie, silnou stabilitou a vynikající průjezdností. Jsou vybaveny různými aplikacemi aktivní bezpečnosti pro prevenci nehod, jako je 360stupňový výhled na okolí vozidla, systém předcházení kolizím a varování před opuštěním jízdního pruhu. Jieguen má být pomocníkem při vytváření ekonomických hodnot pro zákazníka. King Long slibuje nízkou průměrnou spotřebu energie celého vozidla pouhých 0,5-0,6 kWh/km v závislosti na provozních podmínkách. Vozidla disponují nejnovějšími trakčními bateriemi CATL BC5, které se podle výrobce vyznačují vyšší hustotou energie než předchozí a delší životností. Konkrétní technické údaje nebyly zveřejněny, 13metrový čistě elektrický autokar nabízí výrobce na svém webu s kapacitou baterie 350 kWh. Prošel certifikací evropské normy R66.02 vydanou Evropskou unií VCA Informace určené pro řidiče se zobrazují na nezávisle vyvinuté digitální přístrojové desce, hlavní komfortní funkce lze ovládat z velké dotykové obrazovky z tekutých krystalů. V zájmu bezpečnosti byly v prostoru pro cestující zcela eliminovány ostré rohy a King Long zmiňuje šířku nouzových dveří 1,3m. Zavazadlový prostor dosahuje 6,7 m³, což patří k největším v oboru. King Long v tiskové zprávě upozorňuje na vynikající nákladovou efektivitu, díky které si Jieguan-5 získal přízeň a uznání zákazníků.

person rebus  date_range 08.04.2024

Transportes Interurbanos de Tenerife S.A.U. (TITSA) letos obnoví flotilu 250 novými autobusy a stane se třetím dopravcem ve Španělsku s nejmodernější a udržitelnou veřejnou dopravou. Preferuje hybridní technologii.

Jediný provozovatel pravidelné veřejné autobusové dopravy na ostrově má přibližně 600 vozidel, více než polovina je značky Scania. V roce 2023 objednal 173 hybridních vozů s kombinací spalovacích a elektro motorů . Po dokončení zakázky bude s téměř 300 ks největším provozovatelem autobusů Scania s tímto kombinovaným pohonem na Pyrenejském poloostrově. Jde o největší investici do veřejné dopravy v historii Tenerife, jejím cílem je zlepšit udržitelnou mobilitu spuštěním nových linek a posílením nejfrekventovanějších tras na severu a jihu ostrova. 70 % nových autobusů s hybridní technologií nahradí vozy starší 10 let, sníží emise C02 a ušetří 30 % na spotřebě fosilních paliv. Cílem ostrovní vlády je snížit využívání soukromých vozidel a snížit dopravní zácpy. Plánuje regulovat možnosti parkování a zřizování nízkoemisních zón. S novými hybridními a dieselovými autobusy (58 ks) se průměrné stáří vozového parku pro meziměstskou dopravu sníží na 3 roky. Zlepší se také přístup pro osoby se zdravotním postižením, v současné době je přizpůsobených jen 60 procent vozidel. Nákup nových autobusů kopíruje nárůst počtu cestujících ve všech oblastech ostrova. Dopravní podnik v roce 2023 přepravil téměř 70 milionů cestujících, což představovalo nárůst o 44,88 % oproti předchozímu roku.

person rebus  date_range 08.04.2024

Dopravní podnik Karlovy Vary poptává dodavatele dvaceti linkových autobusů s hybridním a dieselovým pohonem za 131 milionů korun. Mají zvýšit kapacitu pro přepravu cestujících na meziměstských linkách Karlovarského kraje. Aktualizovali jsme o vyjádření vedení dopravního podniku.

Karlovarský kraj převzal na přelomu 2023/2024 od KAR group a SOR Libchavy 170 autobusů na CNG . Jedná se o 109 ks ROŠERO pro 30 cestujících a 61 autobusů SOR ICNG 10,5 m pro 70 cestujících. Po uvedení do provozu se ukázalo, že zejména malé autobusy kapacitně nestačí. Kraj proto pořídí prostřednictvím dopravního podniku dvacet velkokapacitních. Veřejná zakázka byla zveřejněna 5. dubna 2024. Zakázka je rozddělena na tři části, šest třínápravových hybridních autobusů o délce do 14,5 m (46,2 mil. Kč), sedm dvounápravových max. 12,5 metrů dlouhých s naftovým pohonem (40,6 mil. Kč) a sedm dvounápravových s hybridním pohonem do 12,5 metrů (44,1 mil. Kč), hybridní pohon znamená nafta+elektrická energie. Vozidla budou hrazena z vlastních zdrojů, resp. bankovního úvěru. Hodnotícími kritérii je výše nabídkové ceny a doba dodání (80% a 20%), ta nesmí být delší než 9 měsíců. " Novými autobusy chceme posílit spoje ve špičkách, které jsou právě v těchto částech dne velmi kapacitně náročné a převyšují kapacitu středních a midi busů. V pracovních dnech se jedná o výpravu cca 90 spojů denně. V současné době je nasazeno 12 autobusů délky 12 m, avšak ani tento počet není dostačující, a současně nemáme zálohovost velkých a středních vozidel. K výběru hybridní technologie nás vedla nejen úspora provozních nákladů, ale i možnosti, které v daných regionech jsou a tím myslím kapacity a počty plnících stanic na CNG. V současné době je na území Karlovarského kraje provozováno 170 ks autobusů na CNG a v některých oblastech již není možná další výstavba plnících stanic CNG a v jiných regionech zase není možné z hlediska infrastruktury posílit vyšší objem plynu. A v neposlední řadě hraje roli i čas realizace a výše ekonomické náročnosti. Hybridní technologie byla zvolena tedy s ohledem na snížení CO2 emisních limitů s cílem co nejvíce se přiblížit původní koncepci Karlovarského kraje usilující o nízkoemisní dopravu. Je pro nás samozřejmě velmi důležité mít autobusy k dispozici co nejdříve. To především kvůli provozním potřebám – jak jsem zmiňoval nedostatečné kapacity současných autobusů a nulová zálohovost současně zapůjčených 12 ks autobusů a midibusů a a také ve vztahu k ekonomické výhodnosti v rámci kontraktu, který je uzavřen na dobu 10 let v rámci krajského závazku veřejné služby. Autobusy bychom tedy nutně potřebovali ihned, což je nereálné. Z ekonomického hlediska musíme minimalizovat dobu námi uplatňovaného desetiletého odpisu, který již nebude pokrytý celou dobou desetiletého krajského kontraktu. Bohužel také doba, po kterou byl řešen a posuzován náš požadavek na strukturu nového parku, mohl být projednán rychleji, ale chápeme, že některé procesní lhůty není jednoduché u samospráv zrychlit ," uvedl pro Busportál Lukáš Siřínek, místopředseda představenstva Dopravního podniku Karlovy Vary.

person rebus  date_range 07.04.2024

V největším městě Maroka byly spuštěny svě nové autobusové rychlé tranzitní linky, přepravu zajišťuje čtyřicet autobusů CapaCity L pro 177 cestujících.

Daimler Buses dodal 40 Mercedes-Benz Capacity L dopravnímu úřadu Casa Transports SA v Casablance. Úřad je zodpovědný za veřejnou dopravu v celé metropolitní oblasti Casablanca, včetně okolních měst a obcí. Nové velkokapacitní autobusy provozuje provozní společnost RATP Dev. Nový CapaCity L bude nasazen na prvních dvou trasách sítě „Bus Rapid Transport“ (BRT), která byla v severoafrickém ekonomickém centru slavnostně otevřena na začátku března 2024 v severoafrickém ekonomickém uzlu. Velkokapacitní autobusy jezdí v samostatných autobusových pruzích. Bus Rapid Transit je moderní autobusový dopravní systém, který nabízí rychlou, pohodlnou a nákladově efektivní městskou mobilitu díky vyhrazeným jízdním pruhům a vysokofrekvenčnímu provozu. Za uzavření smlouvy a dodávku 21 metrů dlouhých velkokapacitních kloubových vozů odpovídá Auto Nejma, marocký generální distributor Daimler Buses. Společně se čtyřmi stávajícími tramvajovými trasami v Casablance představují čtyřdveřové velkokapacitní kloubové autobusy s prostorem až pro 177 cestujících významně přispívají ke zlepšení dopravní infrastruktury marocké metropole. Kromě posílení své dopravní sítě se Casablanca také snaží výrazně zrychlit přepravu a snížit emise CO2. Nový systém tras BRT má celkovou délku 24,5 kilometru se 42 zastávkami. Nová autobusová linka 1 vede ze západu na východ, linka 2 spojuje jihozápadní až severovýchodní obvody města. Obě trasy BRT jsou úzce propojeny i s ostatními trasami veřejné dopravy v Casablance. Trasy BRT obsluhují spádovou oblast s přibližně 300 000 obyvateli. Rychlé a pravidelné spoje jezdí ve špičce po 5,5 minutách. Plně integrovaný a síťově propojený dopravní systém ITS zajišťuje optimalizované jízdní frekvence a plynulé navazující jízdy bez ztráty času pomocí přeností jízdy na křižovatkách a neustálého propojení s řídicím centrem. Na všech zastávkách je k dispozici personál, který odpovídá na dotazy a pomáhá cestujícím s orientací. Město i provozovatelé se snaží přimět obyvatele k většímu používání veřejné dopravy, proto jsou ceny jízdenek dotované a stojí 0,55 eur na jednu jízdu. Mercedes-Benz CapaCity L v síti BRT v Casablance jsou moderní, pohodlné a ekologické velkokapacitní autobusy v jednotném zlato-šedém provedení a přepraví až 177 cestujících, 58 míst je k sezení. Hladký průchod cestujících zajišťují čtyři široké dveře. Samozřejmostí je snadný přístup osobám se sníženou pohyblivostí díky ručním rampám u dvou prostředních dveří a prostor pro vozíky a kočárky. O pohon se starají ekologické vznětové motory Euro VI modelové řady OM 470 spárované s automatickou převodovkou Voith Diwa.

person rebus  date_range 05.04.2024
Reklama
Informační stojany
Reklama
Zliner
Reklama
Tezas
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací